پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه آسوشیتدپرس آن را دیده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که مشغول مذاکره با مقام‌های ایران در باره منشا اورانیوم با غنای نزدیک به ۸۴ درصد است که در تأسیسات ایران پیدا شده.

شعار سال: بر اساس گزارشی که روز سه‌شنبه آسوشیتدپرس آن را دیده، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که مشغول مذاکره با مقام‌های ایران در باره منشا اورانیوم با غنای نزدیک به ۸۴ درصد است که در تأسیسات ایران پیدا شده.
بر اساس این گزارش تازه آژانس، آثاری از اورانیوم غنی شده تا «۸۳/۷ درصد» پیدا شده است. در این گزارش از ایران خواسته شده است تا درباره این میزان غنی‌سازی شفاف‌سازی کند.

در گزارش آژانس است: «ایران به ما اطلاع داده که نوسان‌های غیرعمدی در درصد غنی‌سازی ممکن است در روند انتقالی تنظیم کار دستگاه‌های غنی سازی برای تولید اورانیوم با غلظت ۶۰ درصد در ماه نوامبر ۲۰۲۲ و یا هنگام جایگزین کردن سیلندر تزریق اورانیوم روی داده باشد.»

مذاکره برای کشف اورانیوم ۸۴ درصدی و ذخایر ۱۸ برابری ذخیره سازی
گزارش تصریح می‌کند که در جلسه فنی میان مقام‌های ارشد آژانس و مقام‌های ارشد ایران در تهران در روز ۲۳ فوریه، تهران این موارد اختلاف را پذیرفته و با همکاری با آژانس برای رفع آن موافقت کرده است.

آژانس همچنین می‌گوید که میزان ذخائر اورانیوم‌غنی‌شده ایران ۱۸ برابر سقف مشخص‌شده در برجام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۱۷۰۸۰، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین