پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۶۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
مردم بشکل مکرر از آسمان و زمین در حال ضربه خوردن هستند و این عین واقعیت در شرایط فعلی جامعه ماست. در این بین شاهدیم که کم صلاحیت‌هایی به اسم وزیر و وکیل که باید سینه چاک نموده و میدان داری برای رفع مشکل مردم کنند، کنج عافیت گزیده و تماشاگر هستند. از آقای یوسف نوری بعنوان وزیر آموزش و پرورش می‌پرسیم که آیا زبان در دهان داری؟ اگر هست، از مردم عذرخواهی کن و آرامش بده. فورا از مردم بدلیل تمامی اتفاقات و سکوت و توجیهات خودت عذر خواهی کن. از طرف دیگر ، هرچند این آرزویی که ذکر می کنیم، آرزویی نیکو نیست و از نظر اخلاقی هم ناپسنداست، اما ایکاش همین اتفاق در مدرسه پسرت رخ می‌داد و شاهد حضور خانواده ات در بیمارستان بودیم.تا بدلیل ابتلا بفهمی مردم چه می گویند و چه می کشند. بفهم مرد. چند لابی و توصیه منجر به کسب قدرت ، در واقعیت دو ربال ارزش ندارد. اگر همین خط را ادامه دهی،خاطره ای زشت در تاریخ آموزش و پرورش خواهی بود. اما روی دیگر این داستان، گلابه های وزرای سابق آموزش و پرورش از این حد بی تفاوتی است. گیر چه شرایطی افتادیم بخدا.

شعار سال: یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پایان جلسه بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفته بود، مرجع‌ واحدی بین دستگاه ها برای پیگیری علت مسمومیت دانش آموزان برخی مدارس به مسئولیت وزیر‌کشور ایجاد شد و بخش اعظم این موضوع، ناشی از ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان و خانواده ها بوده است.

اطلاعات نوشت، از اول آذرماه تاکنون، شاهد اتفاقی مرموز و خطرناک در دست‌کم دوازده مدرسه در قم و دو مدرسه در بروجرد بوده‌ایم، که جز یکی، همه دخترانه بوده‌اند؛ آیا این یک حادثه‌ اتفاقی و اجتناب‌ناپذیر است؟ قطار نیست، که از ریل خارج شده‌باشد؛ متروپل یا پلاسکو نیست، که فروریخته باشد؛ کلینیک سینا اطهر نیست؛ که پزشک و بیمار را در کام شعله‌هایش بلعیده‌باشد؛ این نیست و آن نیست….پانزده مدرسه است، آن‌هم دخترانه، که با یک نظم و نسق و بر یک روال ثابت، دختران و اخیراً پسران را با امری مشکوک و مخوف راهی بیمارستان می‌کند… و از این واقعه، بیش از سه‌ماه می‌گذرد… گفتم؛ انگار نه انگار که متکفل وزارتی دارند؛ آیا متعهدِ نظارتی هم ندارند؟‌
‎دختران نازنین نمایندگان دو شهر قم و بروجرد در مدارس حوزه انتخابیه‌شان تحصیل می‌کنند یا تهران؟ اگر دختران دلبندشان در کنار خودشان در پایتخت می‌زیند، آیا از برخی دختران همشهری‌هایشان در آن بعضی مدارس باخبرند؟‌ البته اصلاً هیچ کنجکاوی‌ای در مورد مسئولان آموزش و پرورش، به خصوص مقام عالی وزارت ندارم ـ که ایشان انگار در وزارت‌خانه‌ دیگری مشغول خدمت‌اند و ما در اشتباهیم؛ که بر شایعات گوش می‌داریم . متاسفانه رفتار مسئولان آموزش و پرورش به گونه‌ای است که انگار اتفاقی نیفتاده و کار باید در جای دیگر دنبال شود.

مرتضی حاجی، وزیر آموزش و پرورش پیشین:بی‌تفاوتی وزیر آموزش و پرورش به مسمومیت تروریستی دانش‌آموزان، نشانه بی‌تعهدی است

مرتضی حاجی در واکنش به عدم پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش در ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان گفت: «وزیر آموزش و پرورش به عنوان امانت‌دار مردم حتما وظیفه دارد که از وزیر کشور و وزیر اطلاعات بخواهد که عوامل این موضوع را پیدا کنند و امنیت را به مدرسه برگردانند. وزیر آموزش و پرورش صاحب خانه‌ای است که این اتفاق درون آن خانه می‌افتد. او باید برود و در وزارت اطلاعات و وزارت کشور بنشیند، تا این قضیه حل شود و عوامل جنایت شناسایی شوند» . «این اتفاق یک کار تروریستی است و کار تروریست هم ایجاد وحشت است. آنها این نگرانی را ایجاد کرده و ترس را به وجود آورده‌اند. این اقدام بسیار جدی است و باید خیلی سریع مشکل حل شود. تعجب می‌کنم رییس دولت اینقدر دیر واکنش نشان داد. شنیدن این اخبار انسان را به شدت نگران می‌کند. به نظرم بالاترین مقامات کشور باید سریع اظهار‌نظر کنند.»

از سنگ صدا در آمد از یوسف نوری نه؟ متاسفیم برایت، چرا در مدرسه پسر تو مسمومیت نداشتیم؟

سیدمحمد بطحایی ، وزیر آموزش و پرورش پیشین: به خاطر خونسردی، بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مسئولان این وزارتخانه از مردم عذرخواهی می‌کنم

سید محمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: «نمی‌دانم چرا دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به مسمومیت سریالی دانش آموزان با خونسردی برخورد می‌کند. از این جهت به عنوان یک معلم که در سیستم آموزش و پرورش بودم، به خاطر خونسردی، بی‌تفاوتی و بی‌خیالی مسئولان این وزارتخانه از مردم عذرخواهی می‌کنم.»
وی در واکنش به عدم پاسخگویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان گفت: «متاسفانه در این دوران آموزش و پرورش دچار انفعال شده‌است. در این مساله جدی که برای دانش‌آموزان پیش آمده و موضوعات دیگر از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کرده‌است. به هر حال در چنین مواردی خانواده‌ها فرزندانشان را به آموزش و پرورش می‌سپارند. این وزارتخانه مسئول حفاظت از سلامت دانش آموزان به ویژه در محیط مدرسه است. مسمومیت‌ها هم در مدرسه اتفاق می‌افتد، در نتیجه آن‌ها باید پاسخگو باشند» . او با اشاره به اینکه مسمومیت دانش‌آموزان در سطح وسیع و گسترده اتفاق افتاده و باید از آن به عنوان یک حمله تروریستی فراگیر یاد کنیم، تاکید کرد: «به نظرم این رفتار‌ها بی‌شباهت به رفتار بوکوحرام در نیجریه نیست. در آنجا دختربچه‌ها را از مدرسه می‌دزدیدند، اما در اینجا امنیت روحی و روانی صد‌ها نفر را به خطر می‌اندازند. در چنین شرایطی امین‌ترین فردی که می‌تواند با افکار عمومی صحبت کند؛ وزیرآموزش و پرورش است. او باید پیگیر گزارش‌ها باشد و به افکار عمومی بگوید که ما مراقب فرزندانتان هستیم و به طور جدی پیگیر حل مسئله هستیم.»

از سنگ صدا در آمد از یوسف نوری نه؟ متاسفیم برایت، چرا در مدرسه پسر تو مسمومیت نداشتیم؟

بطحایی گفت: «متاسفانه رفتار مسئولان آموزش و پرورش به گونه‌ای است که انگار اتفاقی نیفتاده و کار باید در جای دیگر دنبال شود. نمی‌دانم، ممکن است که پیگیر هم باشند، اما این سکوت خبری جای تامل دارد. جای تاسف دارد که همکاران ما در آموزش و پرورش نسبت به این موضوع مهم و ناگوار واکنش جدی نداشته‌اند. مردم توقع توضیح دارند.»

محمدرضا عارف : تعلل صورت گرفته در شناسایی عوامل پیدا و پنهان غائله شوم در مدارس جای سوال دارد
محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه اینستاگرام خود نوشت: پدیده مشمئز کننده ای که این روزها سلامت دختران ایران عزیز و امنیت روانی جامعه را با چالش جدی مواجه کرده ، نیازمند بررسی همه جانبه و شناختن عاملان و انگیزه های آنها است.تعلل صورت گرفته در شناسایی عوامل پیدا و پنهان این غائله شوم جای سوال دارد و باید مسئولان مربوط در این خصوص ابهام زدایی کنند.این بساط خطرناک و ضد انسانی باید هر چه سریعتر جمع شود.

آیت الله سبحانی به وزیر آموزش و پرورش: در مورد اتفاقات اخیر در مدارس دخترانه، با اطلاع رسانی دقیق خانواده ها را از نگرانی خارج کنید

آیت الله سبحانی خواستار اطلاع رسانی و برخورد با عاملان و مسببان مسمومیت دانش آموزان در مدارس دخترانه شد. او افزود: در مورد اتفاقات اخیر در برخی مدارس دخترانه در قم و دیگر شهرها انتظار است، اگر موضوع در مراحل تحقیق است، با اطلاع رسانی دقیق خانواده ها را از نگرانی خارج کنید و حتما با عاملان و مسببان آن برخورد شود.

از سنگ صدا در آمد از یوسف نوری نه؟ متاسفیم برایت، چرا در مدرسه پسر تو مسمومیت نداشتیم؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: ماهی گیری وزیر سابق آموزش و پرورش از داستان مسمومیت دانش آموزان ، بی خیالی یوسف نوری از ماجرای مسمومیت دانش آموزان کشور ، موضع یوسف نوری نسبت به ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر ، یوسف نوری چرا بخاطر مسمومیت دانش آموزان عذرخواهی نمی کند؟ ، واکنش یوسف نوری به اخبار مسمومیت گسترده دانش آموزان در مدارس ، واقعا وزارت آموزش و پرورش باید اینقدر آبکی اداره شود؟ ، وزارت آموزش پرورش را به دست نالایق ترین افراد داده ایم ، آقای یوسف نوری اگر بچه خودت هم مسموم می شد همین نظر را داشتی؟ ، خونسری یوسف نوری نسبت به مسمومیت سریالی دانش آموزان مدارس کشور ، کنایه سیدمحمد بطحایی به خونسردی یوسف نوری در ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، سیدمحمد بطحایی ، عدم پاسخگویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در ماجرای مسمومیت سریالی دانش‌آموزان ، در ماجرای مسمومیت دانش آموزان چه کسی پاسخگوست؟ ، رفتار بوکوحرام در نیجریه ، حمله تروریستی مسمومیت دانش آموزان ، مسمومیت دانش آموزان یک حمله تروریستی است؟ ، شباهت ماجرای مسمومیت دختران دانش آموز ایرانی به رفتار بوکوحرام نیجریه ، بی خیالی دولت در جریان مسمومیت دانش آموزان در مدارس ، آقای یوسف نوری مگر آموزش و پرورش مسئول حفظ امنیت دانش آموزان در مدرسه نیست؟ ، عذرخواهی سیدمحمد بطحایی به جای یوسف نوری ، ذرخواهی سیدمحمد بطحایی در ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، عذرخواهی سیدمحمد بطحایی واقعی است یا تبلیغاتی؟ ، یوسف نوری می داند که امنیت فرزندان ایران به دست او سپرده شده؟ ، موضع گیری بطحایی در برابر یوسف نوری ، توصیه های آیت الله سبحانی به یوسف نوری ، موضع گیری مرتضی حاجی در برابر یوسف نوری ، نظرات محمدرضا عارف در خصوص مسموم سازی دانش آموزان
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین