پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
آیات عظام جوادی آملی، زنجانی، سبحانی و نوری همدانی با تذکراتی صریح به مسئولان امنیتی و انتظامی خواستار شفافیت، پاسخگویی و بررسی سریع موضوع مسمومیت سریالی دختران دانش آموز در شهر‌های مختلف کشور شدند.

شعار سال: مسمومیت سریالی در مدارس دخترانه ایران که مدتی است به خبر اول کشور تبدیل شده؛ اخیرا با واکنش برخی از علما و مراجع مواجه شده است. واکنشی که به عقیده برخی از دلسوزان حوزوی کمی دیرهنگام صورت گرفت. آیات عظام جوادی آملی، زنجانی، سبحانی و نوری همدانی مواضع زیر را در این مورد اتخاذ نموده اند:
واکنش چهار تن از مراجع تقلید قم به مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز

آیت­ الله نوری همدانی:

اولین کار شما [فرمانده نیروی انتظامی]برخورد قاطع و دستگیری عوامل مسمومیت مدارس و قلع و قمع نمودن عاملان این حوادث است. این موضوع به عنوان اولین آزمون شما و امیدوارم هر چه زودتر این حوادث ریشه کن و برطرف شود.

آیت­ الله آقای جوادی آملی:

اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود که بچه‌های زیر مجموعه آن‌ها که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند، ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند، ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

آیت­ الله سبحانی:

در مورد اتفاقات اخیر در برخی مدارس دخترانه در قم و دیگر شهر‌ها انتظار است، اگر موضوع در مراحل تحقیق است، با اطلاع رسانی دقیق خانواده‌ها را از نگرانی خارج کنید و حتما با عاملان و مسببان آن برخورد شود. اگر تحقیقی انجام شده، باید نتیجه آن به مردم گفته شود، اگر عمدی در کار بوده باید افراد مقصر دستگیر و مجازات شوند. برخی از خانواده‌ها سه هفته است که فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، باید علت این پدیده برای مردم مشخص شود و به همگان بگوییم که چه دستی در کار بوده است تا این خانواده‌ها از دلواپسی رهایی یابند.

آیت­ الله بیات زنجانی:

نشانه‌های تجدید حیات تحجر فکری و عملی را می‌بینم، تحجری که یکی از مظاهر مهم آن زن‌ستیزی است.

با صدای بلند و مکرر باید گفت و نوشت که این تحجر و اتفاقی مانند مسموم کردن دختران عزیز و دانش‌آموزان مظلوم‌مان هیچ ربطی به اسلام ندارد و بلکه در ستیز با اسلام خصوصاً اسلام شیعی است.

این است که از مصادیق اخافةالناس است، نه آن رفتاری که از چند جوان معترض سر زده بود. این ماجرایی است که هم با برخی تفاوت در مظاهر قبلاً رخ داده، هم در مدارس مختلف تکرار شده، هم اینکه غیر از قم به سایر شهر‌ها توسعه پیدا کرده؛ لذا این است که از مصادیق اخافة باید شمرده بشود، گرچه اینجا بحث دماء مطرح است که پیش‌تر بابت آن عرض کرده‌ام.

واکنش چهار تن از مراجع تقلید قم به مسمومیت سریالی دختران دانش‌آموز
بر مسئولان امنیتی، نظامی و انتظامی است که در برخورد جدی و مجازات عاملان و بانیان این واقعه بکوشند و این ماجرا و ریشه‌های آن را از مردم پنهان نکنند که راه را برای تکرار آن باز می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مبلغ، تاریخ انتشار:۱۲ اسفند۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۰۵۷، www.moballeq.net

 

اخبار مرتبط
برچسب ها: مسمومیت سریالی در مدارس دخترانه ایران ، مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس کشور ، مسمومیت سریالی دانش آموزان دختر ، واکنش ها به مسمومیت سریالی دانش آموزان ، واکنش مراجع تقلید به مسمومیت دانش آموزان ، واکنش آیت الله نوری همدانی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، واکنش آیت الله جوادی آملی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، واکنش آیت الله سبحانی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، واکنش آیت الله زنجانی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان ، مسموم کردن دانش آموزان دختر از مصادیق اخافةالناس ، درخواست مراجع تقلید از مراجع امنیتی و انتظامی ، درخواست برخورد جدی و مجازات عاملان و بانیان مسمومیت دانش آموزان ، اخافه الناس با مسموم کردن دانش آموزان ، امنیتی کردن مسمومیت دانش آموزان ، درخواست از نیروی انتظامی برای قلع و قمع عاملان مسمومیت دانش اموزان ، زن ستیزی با مسموم کردن دانش آموزان دختر ، مسمومیت دانش آموزان دختر ، امنیتی شدن مسئله مسمومیت دانش آموزان دختر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین