پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۶۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
وقتی سازمان کارگری را به تصرف مدیریت دولتی در می‌آورید، وقتی با وجود نشانگان انبوه فساد حرکتی برای اصلاح صورت نمی‌پذیرد، وقتی هر کت و شلوار پوشی را مدیر و رئیس خطاب می‌کنید، وقتی با سازمانی مواجه هستید که تنها دست بگیر دارد و درک درستی از مشکلات مردم و مخاطبین خود ندارد، وقتی هم قانون را به نفع این سازمان مصوب کردید و هم شمشیری مثل ماده ۵۰ در اختیار مجریانی با چشمان نیمه بسته گذاشته اید، چه انتظاری باید داشته باشیم که خدمات رسانی درست انجام گیرد؟ ما کار می‌کنیم تا کارمندان محترم سازمان تامین اجتماعی حقوق بگیرند. ما پول بیمه می‌دهیم تا برخی مفسد‌های پیدا و پنهان موجود در سازمان، به فساد خود بپردازند. ما کار می‌کنیم و با سکوت خود بی غیرتی می‌کنیم تا مشتی جماعت معلوم الحال به اسم تامین اجتماعی با جیب مردم، مثلا خدمات رسانی کنند. اوف بر هر مدیر ناکارآمد اجرایی. ان شالله که بشکلی بینانسلی از لقمه حرام بسوزند و البته زنده باشند و طعم تلخ زجر سوختن را با سلول به سلول خود حسن کنند. ان شاالله.

شعار سال: یک بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی در مراجعه به «ایلنا» از اجبار برای پرداختِ هزینه‌ی دارو در بیمارستان میلاد خبر داد.

این بازنشسته گفت: با بیش از ۳۵ سال سابقه‌ی بیمه‌پردازی، برای دارو‌هایی که بابتِ بیماریِ سنگ کلیه از بیمارستان میلاد گرفتم حدود ۱۰۰هزار تومان پرداخت کردم!

حیدری گفت: سال‌ها حق بیمه پرداخت کردیم تا در دورانِ بازنشستگی دغدغه‌ی دوا و درمان نداشته باشیم، اما حالا بعد از ۳۵ سال خدمت، هزینه‌ی ابتدایی‌ترین دارو را هم باید از جیب خودمان پرداخت کنیم! اگر می‌دانستیم قرار است نتیجه‌ی سال‌ها بیمه‌پردازی این شود که نه حقوق کافی بگیریم و نه خدماتِ درمانیِ مناسب، پولمان را در جایی دیگر سرمایه‌گذرای می‌کردیم تا امروز برای تامین ابتدایی‌ترین نیاز‌ها دچار مشکل نشویم.

پیشتر نیز تعدادی از بازنشستگان از پولی شدنِ دارو‌ها در بیمارستان میلاد خبر داده بودند؛ به گفته‌ی آن‌ها، برای دریافت دارو‌های سرماخوردگی هم در این بیمارستان باید پول پرداخت کرد. این درحالی است که بیمارستان میلاد متعلق به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است و طبق قانون الزام صفر تا صد درمان از خدمات تا دارو برای بیمه شدگان باید رایگان باشد.

قانون الزام می‌گوید: «کل هزینه واحد‌های درمانی و بیمارستانی تحت مالکیت سازمان به عهده سازمان تأمین اجتماعی بوده و سازمان مزبور مکلف است بودجه هر سال آن را از محل سهم درمان ۹درصد از مأخذ محاسبه و حق بیمه مذکور در ماده قانون تأمین اجتماعی پیش‌بینی و در بودجه خود منظور نماید.»

قبل‌تر مدیرکل درمان تأمین اجتماعی در پاسخ به علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی) در خصوص علتِ پولی شدنِ دارو در بیمارستان میلاد و گفته بود: این بیمارستان هیأت امنایی است و تصمیم‌گیری در خصوص این موضوعات با هیأت امناست و آن‌ها خود تصمیم به پولی شدنِ برخی از اقلامِ ساده‌ی دارویی گرفته‌اند!


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: 1337829، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین