پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۶۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ تهران(پسر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی) با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد مخالف اتصال مترو به بافت های پرتراکم منطقه است، گفت: رسیدن مترو به مهرآباد جنوبی و همچنین شمشمیری و سه راه آذری منوط به اعلام نظر مثبت فرودگاه مهرآباد است.

شعارسال: محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار درباره خدمات رسانی مترو به منطقه فرودگاه و منازق مسکونی پرتراکم بیان داشت که به واسطه قرار گرفتن فرودگاه مهرآباد در حریم منطقه ۹، شهروندان این منطقه از آلودگی های صوتی شدیدی رنج می برند و انتقال فرودگاه از بافت شهری از اراده مدیریت شهری خارج است و باید در هیات دولت این تصمیم گرفته شود.

فرودگاه مهرآباد با رسیدن مترو به منطقه ۹ تهران مخالف است

وی با بیان اینکه به واسطه فرودگاه، منطقه ۹ از بسیاری شاخص های رفاهی و خدماتی محروم است، گفت: نیمی از بافت این منطقه در اختیار فرودگاه است که البته مدیران فرودگاه مهرآباد اعلام می کنند که در زمان احداث فاصله قابل توجهی به حریم شهری داشته که به واسطه توسعه شهرنشینی اکنون فرودگاه در حریم شهری قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۹ در خصوص توسعه مترو نیز گفت: ایستگاه استاد معین و ۲ ایستگاه در داخل فرودگاه مهرآباد جزو حریم منطقه ۹ است که با دستور زاکانی قرار شد توسعه خط چهار در محلات این منطقه انجام شود که فعلا مدیریت فرودگاه با این اقدام مخالفت است، بنا داریم از طریق خط چهار مترو را به محلاتی همچون شمشیری، دانشگاه هوایی و همچنین سه راه آذری برسانیم که در صورت تاییدیه فرودگاه و اعلام رای در شورای حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور شرکت مترو این آمادگی را دارد این اقدام انجام شود.

وی تاکید کرد: این منطقه یک هزار و ۹۲۱ هکتار وسعت دارد و بخش زیادی از پادگان ها و نیز فرودگاه مهرآباد در آن واقع شده به طوری که ۱۲۰۰ هکتار آن شامل فرودگاه مهرآباد و پادگان های نظامی می شود و از باقیمانده پارسل ها و پهنه ها نیز ۵۷ درصد آن بافت فرسوده است درواقع رتبه دوم را از حیث بافت فرسوده داریم.

مرتضوی افزود: ۱۹۵ میلیارد تومان بودجه ما در قالب بودجه عمرانی و خدمات شهری و اجتماعی آن منهای بودجه های هزینه ای و حقوق و دستمزد است؛ با توجه به‌ گزارش سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران در حوزه کنترل پروژه احداثی و تملک دارایی سرمایه ای با ۸۲.۶ درصد در رتبه اول پیشرفت فیزیکی در بین مناطق قرار داریم که امیدواریم در ۱۵ روز باقیمانده پیشرفت این پروژه را به صد درصد برسانیم.

وی ادامه داد: در طرح های توسعه محله ای نیز ۵۳ عنوان طرح محله ای با اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان از ابتدای سال داشتیم که با توجه به تعداد و اعتبار پروژه ها رتبه ششم را در بین مناطق داشتیم. شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: همچنین با توجه به گزارش سامانه کنترل پروژه، منطقه ۹ در ۵۳ پروژه در حوزه های مختلف با ۹۹.۵۷ درصد پیشرفت در صدر جدول سلسله مراتبی پیشرفت پروژه های توسعه محلی قرار دارد و تا پایان سال به صد درصد می رسد.

وی با بیان اینکه از موضوعات مهمی که در عملکرد مناطق ارزیابی می شود حوزه نگهداشت، پیشرفت پروژه ها و شاخص درآمد است، اضافه کرد: منطقه ۹ به خاطر شرایط حاکم بر آن و وجود بافت فرسوده و پادگان ها و فرودگاه کمترین تعهد را از حیث تحقق درآمد دارد اما امسال با برنامه ریزی های انجام شده در ۱۵ دی سال ۱۴۰۱ صد درصد درآمد نقد خود را محقق کردیم واولین منطقه ای بودیم که این کار را انجام دادیم. تا پایان هفته پنجاهم ۱۰۱ درصد درآمد نقد و غیرنقدی ما تحقق پیدا کرده است.

مرتضوی تاکید کرد: در بحث انضباط مالی کسب رتبه دوم بستن حساب ها در سال ۱۴۰۰، کسب رتبه دوم در اصلاح حسابها، رتبه اول در خصوص حساب های فی مابین در سازمان املاک را داشتیم. شهردار منطقه ۹ بیان کرد: در بحث پرداخت دیون خود به پیمانکاران سعی کردیم تمام دیون را پرداخت کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام دیون خود به آنها را پرداخت کردیم؛ در بحث بدهی جاری به پیمانکاران در سال ۱۴۰۱ نیز این مبلغ ۲۱۳ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۰ درصد آن را پرداخت کردیم و سعی می‌کنیم تا پایان سال ۴۰ درصد باقیمانده آن را نیز پرداخت کنیم.

وی گفت: در حوزه شهرسازی و معماری ۱۱ پروژه داریم که هرکدام به مدت ۱۰ سال خوابیده بود که به دنبال حل مشکلات آنها رفیتم، بزرگترین پروژه تجمیعی شهر تهران پروژه سیستانیکا است که این پروژه تجمیعی در محله هاشمی است و با توجه به پیگیری‌های انجام شده مصوبه‌ای از کمیسیون ماده پنج گرفتیم. در خصوص صدور پروانه جدید اقدام لازم صورت گرفت.

مرتضوی افزود: در بحث مجتمع ایستگاهی استاد معین مشکلات این پرونده رفع و در حال حاضر در مرحله مجدد صدور پروانه است. شهردار منطقه ۹ تاکید کرد: پایش طرح تفصیلی منطقه از دیگر اقدامات بود که بر اساس آن حریم ۷.۵ متری خیابان زرند را حذف کردیم. همچنین در خصوص بازآفرینی پایدار محور فتح مطالعات انجام شده و پیشنهادات آن را به کمیسیون ماده پنج ارجاع دادیم؛ در اجرای آرای ماده صد نیز رتبه چهارم را داریم ؛ علاوه بر این در بحث صدور پروانه از ۱۷۵ به ۲۰۰ مورد رسیدیم که تا پایان سال این میزان به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند و تسهیل و تسریع در صدور پروانه از دیگر اقدامات بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 15اسفند1401، کدخبر: 85049791،www.irna.ir / سایر منابع.

اخبار مرتبط
برچسب ها: شهردار منطقه ۹ تهران ، مخالفت فرودگاه مهرآباد با رسیدن مترو به منطقه ۹ ، اتصال مترو به بافت های پرتراکم منطقه ۹ ، رسیدن مترو به مهرآباد جنوبی ، محمد رحیم مرتضوی ، قرار گرفتن فرودگاه مهرآباد در حریم منطقه ۹ ، آلودگی های صوتی ، مدیریت شهری ، فرودگاه مهرآباد ، توسعه متروی تهران ، توسعه خط چهار مترو ، طرح های توسعه محله ای ، توسعه شهری ، ایستگاه استاد معین متروی تهران ، محمد رحیم مرتضوی پسر سید صولت مرتضوی ، تصویب هیات دولت برای انتقال فرودگاه مهرآباد ، انتقال فرودگاه مهرآباد و فروش زمین ها بعنوان بافت مسکونی و تجارت مولتی میلیاردی ، سود فروش زمین های فرودگاه مهرآباد بعنوان زمین های مسکونی ، مسیز توسعه ای خط چهار متروی تهران ، پروژه سیستانیکا ، پروژه سیستانیکا در محله هاشمی ، بازآفرینی پایدار محور فتح ، مساحت فرودگاه مهرآباد ، مساحت منطقه مهرآباد ، مساحت حدودا دو هزار هکتاری منطقه مهرآباد ، مساحت 200 هکتاری فرودگاه مهرآباد و مناطق نظامی و پادگان ها ، انتقال فرودگاه مهرآباد ، الزامات انتقال فرودگاه مهرآباد تهران ، فروش زمین های فرودگاه مهرآباد تهران
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین