پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
الیاس نادران، نماینده تهران در در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای گفت: در هیچ جای آیین نامه مجلس اشاره نشده که باید تامین نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بودجه گرفته شود. سابق هم این گونه بود که اگر مجمع تشخیص نظری داشت به شورای نگهبان ارسال می‌کرد و شورای نگهبان در ادامه آن نظرات را به صورت ضمیمه برای مجلس ارسال می‌کرد و برای تصویب آن نظر هیچ اصراری نداشت. وی فزود: اما رویه تغییر یافته و هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار نظر کرده و آنچه که باید نوشته شود را انشاء می‌کند. بدتر اینکه یک کارمند در جلسه می‌نشیند و مجلس را به مضحکه می‌گیرد و خواهش بنده دفاع از شان مجلس است.

شعار سال: الیاس نادران، نماینده تهران در در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری آیین نامه‌ای گفت: در هیچ جای آیین نامه مجلس اشاره نشده که باید تامین نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بودجه گرفته شود. سابق هم این گونه بود که اگر مجمع تشخیص نظری داشت به شورای نگهبان ارسال می‌کرد و شورای نگهبان در ادامه آن نظرات را به صورت ضمیمه برای مجلس ارسال می‌کرد و برای تصویب آن نظر هیچ اصراری نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود:، اما رویه تغییر یافته و هیات عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار نظر کرده و آنچه که باید نوشته شود را انشاء می‌کند. بدتر اینکه یک کارمند در جلسه می‌نشیند و مجلس را به مضحکه می‌گیرد و خواهش بنده دفاع از شان مجلس است.

وی در تذکر دیگری گفت: موضوع اختیار ۱۰ درصد جابه جایی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت راه است که پیش از این شما به عنوان رییس مجلس برای تصویب آن به دو سوم رای تاکید داشتید، ولی رای لازم را کسب نکرد. اما شنیدم که با آقای پورسید (معاون حقوقی قوه قضاییه) جلسه داشتید و اعلام کردید که نیاز به دوسوم رای نیست.

نادران در ادامه گفت: اگر مصوبه‌ای نیاز به دو سوم رای دارد، رییس مجلس باید در جلسه علنی آن را اعلام کند نه اینکه این مصوبه رای لازم را نیاورد، ولی بعد در مصوبات مجلس به شورای نگهبان ارسال شود.

قالیباف در پاسخ به تذکر نادران گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالتی ندارد و موضوعی که مدنظر شماست هیات عالی نظارت است. هیات عالی نظارت هم بر اساس بند ۲ اصل۱۱۰ قانون اساسی در سیاست‌های کلان از جهت رویکردی و ضمانت برای جلوگیری از مغایرت با سیاست‌ها و آن هم از طریق شورای نگهبان ورود می‌کند. یعنی مجلس هیچ ارتباط مستقیمی با این هیات ندارد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این هیات باید مطالب خود را به شورای نگهبان ارسال کند و اگر مغایرتی با بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی داشت، در ادامه به مجلس ارسال شود.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکن است در روش برخی از اشکلاتی که شما اشاره کردید درست باشد و وارد جزئیاتی می‌شوند که شاید بنده هم به آن معترض باشم. ولی هیات عالی نظارت برای سیاست‌های کلی و بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ قانون اساسی این کار را ازطریق شورای نگهبان می‌تواند انجام دهد.

تعداد بازدید : 2

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۱۴۰۶، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین