پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۷۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
منصورعلی رحیمی نماینده هیئت مؤسس شرکت بیمه اتکایی رایا گفت: سهم بیمه‌های اتکایی اجباری دولت در بیمه‌های زندگی به ۱۷ درصد و در بیمه‌های غیرزندگی به ۹ درصد کاهش یافته است و دولت مصمم است از این حوزه خارج شود.

شعار سال: منصورعلی رحیمی، نماینده هیئت مؤسس شرکت بیمه اتکایی رایا ضمن بیان این مطلب، در مورد سیاست دولت در بازار بیمه گفت: پیش از این سهم بیمه‌های اتکایی اجباری دولت در بیمه‌های زندگی ۵۰ درصد و در بیمه‌های غیرزندگی ۲۵ درصد بود که امروز این نسبت در بیمه‌های زندگی به ۱۷ درصد و در بیمه‌های غیرزندگی به ۹ درصد کاهش یافته است و دولت مصمم است بازار بیمه را به بخش خصوصی واگذار کند.

رحیمی با اشاره به جایگاه بیمه‌های اتکایی در جهان تصریح کرد: نقش بیمه‌های اتکایی پر کردن ظرفیت‌های مازادی است، که سایر شرکت‌های بیمه‌گر نمی‌توانند به طور مستقیم پوشش دهند و شرکت‌های بیمه مازاد پوشش‌های ریسک را به شرکت‌های اتکایی واگذار می‌کنند.

نماینده هیئت مؤسس شرکت بیمه اتکایی رایا در ادامه، رنکینگ شرکت‌ها را از تفاوت‌های مهم بیمه‌های اتکایی ایران با جهان برشمرد و افزود: برای حضور در بیمه اتکایی در دنیا باید رنکینگ مناسبی را از مؤسسات اعتباری معتبر کسب کرد، اما در ایران به دلیل تحریم‌ها، شرکت‌ها نتوانستند رنکینگ مناسبی را دریافت کنند که این مشکلی برای ورود به بازار‌های جهانی است.

به گفته وی، در حال حاضر شرکت‌های بزرگ بیمه اتکایی در دنیا همچون دو شرکت مونیخی و سوئیسی سالانه نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار حق بیمه تولید می‌کنند که رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

رحیمی همچنین با اشاره مشکلات موجود در مسیر بیمه‌های اتکایی خاطرنشان کرد: مشکلاتی از جمله نبود ظرفیت‌های لازم در بخش غیردولتی و عدم ورود بخش خصوصی برای پوشش برخی از ریسک‌ها حتی در صورت وجود ظرفیت لازم، دولت را ناگزیر می‌کند برخی از ریسک‌ها را پوشش دهد، با این وجود انتظار می‌رود دولت در سال‌های آتی با واگذاری بازار بیمه به بخش خصوصی، به ایفای نقش نظارتی خود اکتفا کند.

نماینده هیئت مؤسس شرکت بیمه اتکایی رایا با اشاره به شروع فعالیت رسمی این شرکت از خرداد ماه سال آینده یادآور شد: بیمه رایا با هدف ورود به حوزه نیاز روز کشور و با سرمایه ۵۰۰ میلیارد تومانی تأسیس شده است که ۸۳ درصد آن متعلق به مؤسسان حقوقی و حقیقی شرکت می‌باشد و ۱۷ درصد آن از طریق عرضه در فرابورس در اختیار سهامداران قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در بیمه رایا تلاش می‌شود از تجربه ده ساله شرکت‌های خصوصی در سال اول استفاده شود تا در سال‌های بعد بتواند همگام با شرکت‌های باسابقه حرکت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۴۶۸۹۴۶، www.sedayebourse.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین