پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
نمایندگی ایران در سازمان ملل در سالروز حمله شیمیایی صدام حسین به حلبچه عراق، یاد و خاطره قربانیان این جنایت را گرامی داشت.

شعار سال:  دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در توییتی در سی و پنجمین سالگرد حمله شیمیایی به حلبچه و کرد‌های عراق توسط صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران نوشت: «ما قربانیان و فداکاری‌های نیرو‌های مسلح ایران از جمله سپاه را برای کمک به کرد‌های عراق گرامی می‌داریم. خداوند همه شهدای این اقدام جنایتکارانه را رحمت کند.»
توییت نمایندگی ایران در سازمان ملل در سی و پنجمین سالگرد حمله شیمیایی به حلبچه

بمباران شیمیایی حلبچه، توسط نیرو‌های تحت امر صدام در شهر حلبچهٔ کردستان عراق بود که در ۲۵ اسفند ۱۳۶۶ و طی روز‌های پایانی جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد. این بمباران بخشی از عملیات گسترده‌ای به‌نام عملیات انفال بود که بر ضد ساکنان مناطق کردنشین عراق انجام گرفت.

توییت نمایندگی ایران در سازمان ملل در سی و پنجمین سالگرد حمله شیمیایی به حلبچه
این عملیات جنایتکارانه در نتیجه تسلیح رژیم صدام به سلاح شیمیایی توسط آلمان، آمریکا، فرانسه، انگلیس، هلند بود که ۱۳ هزار شهید و ۱۳۰ هزار مصدوم شیمیایی در ایران شامل ۱۳۰ شهید و ۸۰۰۰ مصدوم شیمیایی سردشت و ۵۰۰۰ شهید و ۱۰ هزار مصدوم شیمیایی در حلبچه را به جای گذاشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۱۲۲۷۱۸۹۸۵، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین