پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
عباس جهانگیرزاده نماینده مجلس خبر داده که سال ۱۴۰۲ تحقیق و تفحص از وزارت صمت و ایمیدرو انجام می‌شود. همچنین گفته بخشی از استیضاح دوم فاطمی‌امین به خاطر وضعیت معادن است.

شعار سال: عباس جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد در مجلس در واکنش به وضعیت نامساعد معدنی در کشور و بهره‌مندی حداقلی از این بخش پرظرفیت، به پایگاه خبری پیام نفت گفت: معدن نه تنها در کشور ما که در سراسر دنیا یکی از مهمترین منابع هر کشوری است. در کشور ما به صورت خدادادی، منابع معدنی زیادی وجود دارد، ولی متاسفانه تا امروز، استخراج از این معادن، در حد معقول انجام نشده است.

وی افزود: بنده حتی معادنی را سراغ دارم که هر کدام از آن‌ها می‌تواند برای ۱۰ سال کشور، درآمدزایی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. حال، مدیریت، توانمندی و برنامه‌ریزی می‌خواهد تا این معادن ارزشمند به سرانجام برسند، ولی متاسفانه چنین اقدامی و اتفاقاتی نیفتاده است و همه این‌ها به سوءمدیریت برمی‌گردد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل تصریح کرد: اطلاع دارم و می‌دانم که مواد معادن را تکه‌تکه کرده و با کامیون به صورت خام از مرز‌ها خارج می‌کنند و عده‌ای در حال قاچاق هستند. به باور من، همان‌طور که با برخی موضوعات، اقدام قاطع امنیتی می‌شود، باید با چنین رویکرد‌هایی که توسط عده‌ای در حال انجام است، هم برخورد امنیتی صورت بگیرد.

جهانگیرزاده اظهار داشت: این خروج مواد از معادن، روی اصول و برنامه خاصی انجام نمی‌شود و دولت نمی‌خواهد برای این موضوع، برنامه منظمی داشته باشد، در حالی که ما از نظر منابع، جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم، ولی اخیراً با این تورم، به یکی از فقیرترین کشور‌های دنیا تبدیل شده‌ایم که این هم، باز متوجه سوءمدیریت مدیران است.

وی افزود: باید به آقایانی که این‌قدر ادعای شایسته‌سالاری می‌کنند، بگویم که اصلاً این‌گونه عمل نمی‌کنند و خبری از شایسته‌سالاری در ایمیدرو نیست. متاسفانه، این‌ها فقط به نیرو‌های خودی و غیرخودی اکتفا دارند و کلیه برنامه‌های کشور بر همین اساس با چالش روبرو شده است.

نماینده پارس‌آباد تصریح کرد: در حوزه معدنی، سوءمدیریت در سازمان ایمیدرو و معاونت امور معدنی وزارت صمت به چشم می‌خورد، اما اصل کار، رییس دولت و سپس معاون اول ایشان است که باید دولت را در همه بخش‌ها از جمله معادن، به درستی مدیریت کنند. حال، بروید از دولتمردان بپرسید که در داخل کشور چند عدد معدن به دردبخور داریم و برای کدامیک از این‌ها برنامه اصولی دارند؟

جهانگیرزاده اظهار داشت: یکی از همکاران ما در مجلس قرار است در سال ۱۴۰۲ در مورد وزارت صمت، تحقیق و تفحصی را پیگیری کند که حوزه معدن هم در آن، مستتر است.

وی در ادامه گفت: اگر فقط برای بخش کوچکی از معادن، مدیریت خوبی در پیش گرفته می‌شد، الان وضعیت اقتصادی کشور ما این نبود.

نماینده پارس‌آباد بیان کرد: امکان استیضاح دوم آقای فاطمی‌امین، وزیر صمت وجود دارد که احتمالاً بخشی از دلیل استیضاح، مربوط به عملکرد معادن باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز، تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۶۷۳۷۴۵، www.namehnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین