پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۳۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: خاصیت پولاریزاسیون عینک‌های آفتابی برای تجمیع شعاع‌های نور پراکنده و حذف شعاع‌های مزاحم است تا جسم مورد نظر به خوبی دیده می‌شود و استفاده از آن در برخی مشاغل الزامی است.
شعارسال: علی میرزاجانی، رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در رابطه با خاصیت پولاریزاسیون عنیک‌های آفتابی اظهار کرد: پلاریزه بودن ویژگی نور است و برخی مواد این خاصیت را دارند که در زمان عبور نور آن را تجزیه می‌کنند و این ویژگی در عینک آفتابی باعث می‌شود تا نورهای پراکنده متمرکز شوند و فرد دید خوبی داشته باشد.

وی تصریح کرد: داشتن این خاصیت در تمام عینک‌های آفتابی الزامی نیست و در برخی مشاغل نیاز به این ویژگی احساس می‌شود چراکه در برخی محیط‌ها مواد منعکس‌کننده نور زیاد است.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: برای مثال ماهیگران در هنگام ماهیگیری به علت انعکاس نور ناشی از سطح آب اذیت می‌شوند و درون آب را نمی‌بینند و چنانچه این افراد از عینک پولاریزه استفاده کنند انعکاس‌های اضافی نور حذف شده و موجب می‌شود ماهیگران داخل آب را ببیند.

رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: به همین علت تست‌های پولاریزه که در مراکز فروش عینک استفاده می‌شود از همین سیستم ماهی استفاده می‌کنند یعنی سطح آبی در عکس وجود دارد و زمانی که شما عینک پولاریزه به چشم می‌زنید ماهی درون آب دیده می‌شود و در غیر این صورت ماهی دیده نمی‌شود.

وی افزود: لوکوموتیورانان نیز که به ریل خیره می‌شوند بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر انعکاسات نامناسبی از فلز ریل به چشم فرد می‌تابد و علاوه بر اینکه آزاردهنده است مانع دید مناسب می‌شود و برای چشم مضر است، پس بهتر است از عینک پولاریزه استفاده کنند.

میرزاجانی خاطرنشان کرد: استفاده از عینک‌های دارای ویژگی پولاریزه در افرادی که در فضای باز کار می‌کنند و با فلزات سر و کار دارند نیز مفید است برای مثال مهندسانی که در محیط‌هایی مانند عسلویه کار می‌کنند سطوح فلزهای مختلف نور را به سمت وی منعکس می‌کنند و وی را آزار می دهد ولی این خاصیت برای همگان الزامی نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 بهمن ۱۳۹3 ، کد مطلب: 13931122000521، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
0
عینک پولاریزه یعنی چی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
در جواب دوستمون عینک های پولاریزه به دلیل تکنولوژی بکار رفته در خودشون قادر هستند اشعه ماورای بنفش خورشید رو جذب کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
برای تشخیص عینک پلاریزه سه روش وجود دارد: تست‌کردن روی سطح بازتابنده، مقایسه‌کردن دو عینک، استفاده از صفحه نمایش کامپیوتر. عینک‌های پلاریزه، بسیار محبوب هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
چقدر هم برای سلامت چشم می‌تواند مفید باشد و حتی پوست اطراف چشم را سالم نگه می‌دارد چون بدون عینک در نور آفتاب مجبور می‌شویم چشم خود را جمع کنیم و این کار خودش باعث چروک دور چشم می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین