پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
صبح امروز مراسم انتخابات هیات کشتی مازندران برگزار شد و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون هم در این مراسم حضور داشت. در حاشیه این جلسه علیرضا دبیر، پس از جر و بحث با خبرنگار او را از مجمع اخراج کرد. دبیر در جمع مدعی شد که می‌تواند تا ۳۰ درصد مازندرانی صحبت کند. اگر جای خبرنگار اخراجی بودیم، پیگیری حقوقی می‌کردیم و با مسئله به راحتی کنار نمی‌آمدیم. آقای دبیر، بعید می‌دانیم که تو حتی بتوانی تقلید لهجه مازنی را هم بکنی چه برسد به ۳۰ درصد حرف زدن. ضمنا حرکتت توسط خیلی‌ها بسیار زشت و سطح پائین ارزیابی شده است.

شعار سال: درگیری لفظی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با یک خبرنگار و اخراج وی از مجمع انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران، جنجال به پا کرد. در جریان برگزاری مراسم انتخابات هیات کشتی مازندران با حضور علیرضا دبیر رئیس فدراسیون شاهد وقوع حاشیه هایی زشت بودیم. در حاشیه این جلسه علیرضا دبیر، پس از جر و بحث با خبرنگار او را از مجمع اخراج کرد. دبیر در جمع مدعی شد که می‌تواند تا ۳۰ درصد مازندرانی صحبت کند. این موضوع با واکنش خبرنگاری مواجه شد و وی به رئیس فدراسیون گفت: «مسخره می‌کنی»؟ در ادامه جملات دیگری بین این دو رد و بدل و در نهایت به اخراج خبرنگار از مجمع منتهی شد. اگر جای خبرنگار اخراجی بودیم، پیگیری حقوقی می‌کردیم و با مسئله به راحتی کنار نمی‌آمدیم. آقای دبیر، بعید می‌دانیم که تو حتی بتوانی تقلید لهجه مازنی را هم بکنی چه برسد به ۳۰ درصد حرف زدن. ضمنا حرکتت توسط خیلی‌ها بسیار زشت و سطح پائین ارزیابی شده است.

تعداد بازدید : 121
واکنش روابط عمومی فدراسیون کشتی: 
روابط عمومی فدراسیون کشتی در مورد حاشیه به وجود آمده در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی مازندران، بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد: «حضور خبرنگاران در مجامع انتخاباتی با موافقت رئیس مجمع انجام می‌شود و شاهد این بوده ایم که مجامع انتخابی ورزشی نیز در گذشته بدون حضور اصحاب محترم رسانه برگزار شده است. با توجه به اهمیت مجمع انتخاباتی هیئت کشتی استان مازندران و حسن نیت فدراسیون کشتی، به منظور احترام به جایگاه مهم اصحاب رسانه و اطلاع رسانی صحیح در کشتی کشور، رئیس فدراسیون کشتی بعنوان رئیس مجمع اجازه حضور خبرنگاران در این مجمع را داد و تصاویر، فیلم‌ها، اخبار و مصاحبه‌هایی که از سوی رسانه‌های مختلف منتشر شده حاکی از این موضوع است.
شایان ذکر است که در این مجمع تعداد بالایی از خبرنگاران حضور داشته‌اند و در امر اطلاع رسانی صحیح و درست اخبار و وقایع نیز رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند، اما این موضوع که در حین صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی که مورد تأیید جمع کشتی گیران ملی پوش حاضر در مجمع نیز بوده است، خبرنگاری که در حوزه ورزشی نیز فعالیت ندارد( شعار سال: اگر ندارد، بی خود کردید که دعوت نمودید به یک باره درباره صحبت‌های رئیس فدراسیون جمله‌ای خارج از عرف را بیان داشته و در ادامه آن نیز دلیل این کار خود را با یک جمله غیر محترمانه تکمیل کرده است(شعار سال: دبیر باید ادعا و توانمندی خود در صحبت به زبان مازندرانی با قابلیت 30 درصدی را ثابت کند) ، قطعا در شأن اعضای حاضر در مجمع و کشتی کشور نبوده و رئیس مجمع بعنوان نماینده جامعه بزرگ کشتی از اختیارات قانونی خود استفاده نموده و مانع از ادامه حضور فرد توهین کننده در مجمع شده است.
خاطرنشان می‌سازد، فدراسیون کشتی همواره اصحاب محترم رسانه را بعنوان یک بازوی پرتوان برای پیشرفت کشتی کشور در دنیا می‌داند و در تمامی برنامه‌ها، مسابقات، اردو‌ها و مراسمات میزبان این عزیزان بوده و از حضور حداکثری آن‌ها استقبال نموده است.
 
واکنش مدیرکل مطبوعات داخلی ارشاد به اخراج خبرنگار توسط علیرضا دبیر:
ایمان شمسایی مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اینستاگرام نوشت، سیلی عضو شورای شهر و دستان رییس فدراسیون به نشانه اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است، اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می‌کند.

اینکه به راحتی روابط عمومی‌ها بیانیه می‌دهند که وی خبرنگار نیست یا خبرنگار تخصصی نیست و یا فلان حرف مربوط یا نامربوط را زد، ادعایی است که ساز و کار قانونی برای رد و اثبات آن وجود ندارد. قانون مطبوعات به عنوان اصلی‌ترین منشور حقوقی رسانه در ایران، تنها صاحب امتیاز و مدیرمسئول را می‌شناسد و نسبت به بازیگران کف تحریریه سکوت کرده است. از نظر رسمی، کسی که عضو تحریریه رسانه دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات و یا خبرنگار نهاد‌های رسانه ای، چون رادیو و تلویزیون است خبرنگار محسوب می‌شود، ولی به سبب انبوه مجوز‌ها و خبرنگارانی که شاید شغل دوم و سوم شان این باشد، نمی‌توان آمار دقیقی از فعالان رسانه ارائه کرد. در حال حاضر بیش از هشت هزار خبرنگار عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور داریم و بسیاری خبرنگار که در تحریریه رسانه‌ها کار می‌کنند و عضو سامانه نیستند. الزام قانونی هم ندارند. منعی هم برای کارشان در تحریریه‌ها وجود ندارد. خلاصه آنکه رفتار علیرضا دبیر غلط است چرا که خبرنگار یا هر فردی بی دعوت به آن جلسه نیامده. روابط عمومی فدراسیون هم نمی‌تواند مدعی خبرنگار غیرورزشی بودن فرد را کند و عملکرد خودش زیر سوال است از این بابت که فرد غیرمرتبط را به جلسه راه داده. رفتار دبیر وقتی بیشتر زیر سوال می‌رود که از مرام پهلوانی و نماز اول وقت دم بزند و صدایش را پشت بلندگو بلندتر کند و حراست را صدا بزند. افکار عمومی درباره این رفتار‌ها قضاوت خواهد کرد. اما ضعف نظام حرفه‌ای ما هم باید چاره شود. آن هم ساماندهی و تشکیل ساز و کار‌های صنفی برای اعطای عنوان خبرنگاری به فعالان رسانه است.
 
اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:
 
اولین واکنش علیرضا دبیر به ماجرای اخراج خبرنگار از جلسه:
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره حواشی جلسه انتخابات مجمع هیئت کشتی استان مازندران و بیرون کردن خبرنگار حاضر در جلسه گفت، اصلا مهم نیست! مهم این است که جلسه خوب برگزار شد و ایشان هم باید می‌فهمید که حرف بی‌ربط نزند؟ قضاوت با خود خوانندگان ، اهالی ورزش خصوصا اهالی کشتی.
تعداد بازدید : 47

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
برچسب ها: درگیری لفظی علیرضا دبیر ، درگیری لفظی علیرضا دبیر با یک خبرنگار ، درگیری علیرضا دبیر با خبرنگار ، اخراج خبرنگار توسط علیرضا دبیر ، اخراج خبرنگار توسط دبیر از مجمع انتخابات ریاست هیات کشتی مازندان ، انتخابات ریاست هیئت کشتی مازندران ، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی ، حاشیه های علیرضا دبیر ، نماز خواندن علیرضا دبیر ، فیلم نماز خواندن علیرضا دبیر در جلسه ، جنجال های علیرضا دبیر ، درگیری علیرضا دبیر با بقیه ، اخراج خبرنگار توسط دبیر ، جوگیر شدن علیرضا دبیر ، مازنی حرف زدن علیرضا دبیر ، ادعای علیرضا دبیر درباره مازنی حرف زدن ، مسخره کردن مازندرانی ها توسط دبیر ، جر و بحث دبیر با خبرنگار ، چرا دبیر تحمل سوال خبرنگار را ندارد ، اخلاق علیرضا دبیر ، باز هم برخورد نامناسب با خبرنگار ، پیگیری حقوقی مازنی حرف زدن دبیر ، بی احترامی علیرضا دبیر به خبرنگار ، درگیری لفظی دبیر با خبرنگار ، حاشیه های انتخابات هیات کشتی مازندران ، خداحافظی دبیر از فدراسیون کشتی ، آقای دبیر لطفا استعفا بده و برو ، نماز اول وقت یا برخورد با خبرنگار ، تضاد و تناقضات رفتاری در علیرضا دبیر ، برخورد با خبرنگار در جلسه ، حقوق نامشخص خبرنگاران و اهالی رسانه در ایران ، عدم شفافیت در حقوق خبرنگاران ، ادعای دبیر برای صحبت با لهجه مازندرانی ، واکنش مدیرکل مطبوعات داخلی ارشاد به اخراج خبرنگار توسط علیرضا دبیر
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
0
0
این پسره بی ربط چی می گه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
1
0
اخبار مرتبط سایت تون ،کل پرونده دبیره که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
0
تو تا فردا صبح بگو. نرود میخ آهنی بر سنگ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین