پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹
شهروز سخنوری، ملقب به الکس سال ۹۰ و بعد از دیپورت شدن از دوبی، به همراه مادر و یک دختر دیگر معروف به «مانلی» اقدام به تأسیس باند اسکورت دختران ایرانی کرد. وی بعدها به کمک یک فرد هندی، دامنه تجارت جنسی و برده داری خود را بشدت گسترده نمود. الکس در ایران نیز همراهانی در مقامات دولتی داشت. باند الکس به کمک اینترپل در مالزی دستگیر شده و به کشور ایران تحویل داده شد. الکس سی اردیبهشت 1402 به حکم دادگاه، اعدام شد.

شعارسال: الکس یک ایرانی تبار ساکن امریکایی بنام شهروز سخنوری بود که از سال ۱۳۶۲ از ایران خارج شده و در کشور‌هایی مانند هند، امارات، آمریکا، مالزی و اوکراین زندگی می‌کرده و در طول این مدت به ایران هم رفت و آمد داشته است. از سال ۹۰ و بعد از دیپورت شدن از دوبی، به همراه مادر و یک دختر دیگر معروف به «مانلی» اقدام به تأسیس باند اسکورت دختران ایرانی کرد. فعالیت‌های مجرمانه و ضد ملی این گروه تبهکار از ٣ سال پیش و بعد از ارجاع چند شکایت، تحت رصد اطلاعاتی نیروی انتظامی قرار گرفت و این نهاد پس از انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و هماهنگی‌های لازم با پلیس اینترپل، الکس، سرکرده باند جنایتکار را در مالزی دستگیر و به کشور منتقل کرد.

الکس کیست و چگونه دستگیر شد+ویدئو

صنعت اسکورت دومین صنعت غیرقانونی در دنیا محسوب می‌شود که الکس نمونه ایرانی آن را به همراه مادرش و مانلی راه اندازی کرد. در این صنعت که در حقیقت روسپی گری سازمان یافته است، حدود ۴۰ میلیون نفر در دنیا فعالیت می‌کنند. الکس بعد از راه انداختن سرویس اسکورت ایرانی، ایران را به مقصد مالزی ترک کرد تا از این کشور به مدیریت باند خود بپردازد.

۱۸ آبان ۱۳۹۸ بود که گزارشی به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال و در آن عنوان شد در بررسی‌های اطلاعاتی محرز شده که فردی به هویت «سارا ج. د» با در اختیار داشتن تعدادی از زنان و دختران در امارات مبادرت به تشکیل یک شبکه فساد کرده است. با دستگیری سارا، شبکه گسترده‌ای که زنان و دختران روسپی را از شهر‌های مختلف کشور سازمان‌دهی و مبادرت به قاچاق آن‌ها به چندین کشور منطقه می‌کرد زیر نظر قرار گرفت و ضربه تاثیرگذاری به شبکه وارد شد. در اقدام صورت‌گرفته تعدادی از زنان و دختران فعال در این شبکه شناسایی و تحویل مقام قضایی شدند.

 

الکس کیست و چگونه دستگیر شد+ویدئو

الکس با تهیه چند عکس برهنه از مانلی و ارسال آن برای دوستان خود در خارج از کشور مقدمات سفر مانلی و مادرش به دوبی را فراهم کرد. سرانجام در سال ۹۱ مانلی و مادر شهروز به نام شاینا ب که تابعیت آمریکا را نیز دارد، وارد دوبی شدند تا به اولین مشتری خود خدمت ارائه کنند. بعد از بازگشت مانلی به ایران، الکس که در این مدت ۲ دختر دیگر را نیز به دام انداخته بود، آن‌ها را این بار با مدیریت مانلی به دوبی فرستاد. الکس در این مدت با به کارگیری یک مهندس هندی اقدام به طراحی وب سایت اسکورت دختران ایرانی کرد و تصاویر برهنه مانلی و ۲ دختر دیگر را روی سایت بارگذاری کرد.

یکی از متهمان پرونده ملقب به سارینا در رابطه با اقدامات خود و کار کردن برای شبکه الکس می‌گوید: «من در آنجا وظیفه مدیریت افراد را بر عهده داشتم». متهم دیگری ملقب به مایا در تشریح عملکرد باند الکس می‌گوید: «یک روز بعد از اینکه به مالزی رسیدیم از من و دوستم با لباس نامناسب عکس‌هایی تهیه شد و این عکس‌ها با قرار گرفتن در یک آلبوم برای انتخاب افراد قرار گرفت». این متهم ادامه داد: الکس پاسپورت ما دو نفر را گرفت و بابت هر مرحله فحشا، از ما مبلغ ۱۷ میلیون تومان درآمد داشت. پس از آن بود که الکس من را به دوبی فرستاد و در آنجا هم بابت خدمات فساد و فحشایی که می‌دادم برای الکس درآمد کسب می‌کردم. شبکه در دوبی یک مدیر اصلی (صوفی) داشت که تمامی دختر‌ها زیر نظر او کار می‌کردند و در اصل او زنان و دختران شبکه را در دوبی تحویل می‌گرفت و پول‌های کسب شده از راه ارائه خدمات فساد را به حساب الکس واریز می‌کرد.

الکس برای آنکه بتواند در ایران امنیت نیرو‌های خود را تأمین کند، چند حامی با نفوذ در میان مسئولان برای خود پیدا کرد. یکی از این حامیان با نام مستعار «دُکی» از مسئولان با نفوذ دولتی بود که در چند مورد دختران باند الکس را از بازداشت نیروی انتظامی آزاد کرده بود. با دستگیری همدستان الکس در ایران، وی نیز در مالزی بازداشت و به ایران مسترد شد. شبکه فساد و فحشا با مدیریت الکس با ثبت یک شرکت صوری، اخذ ویزای دانشجویی دختران و زنان را انجام می‌داد. این شبکه با ارتباط‌گیری گسترده موفق شده بود کار‌های مربوط به اقامت و اخذ ویزا را انجام داده و دختران را به مالزی اعزام کند. الکس با اقدامات گسترده و خرج پول موفق شده بود یک کارمند ایرانی مشغول به فعالیت در بخش پذیرش سفارتخانه کشور مالزی در تهران را جذب کند و با استفاده از وی کار‌های اخذ اقامت و ویزا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. همچنین شبکه گسترده فساد و فحشای الکس به واسطه ارتباطات خود با برخی از کارکنان فرودگاه مالزی مُهر قلابی بر روی گذرنامه برخی از دختران زده و مبادرت به خروج آن‌ها از مالزی به مقصد کشور‌های دیگر می‌کردند. این شبکه دارای نفوذ زیادی بوده است به طوری که در عرض ۲۴ ساعت می‌توانست دعوتنامه و ویزای دو ماهه کشور مالزی را اخذ کند.
مطابق خوداظهاری صورت گرفته توسط الکس، وی از راه «اسکورت سرویس» درآمد ۷۰ میلیارد تومانی داشته و در جای دیگر نیز درآمد دلاری خود را ۷۳۳ هزار دلار بیان می‌کند.

الکس کیست و چگونه دستگیر شد+ویدئو

وی در سال ۱۳۹۹ دستگیر و در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، اعدام گردید.

 

تعداد بازدید : 77

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین