پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۸۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
در ماده ۱۵ پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرده به کارفرماها اجازه داده شود که در سه سال اول اشتغال افراد، حقوق ماهیانه آن ها را به اندازه نصف حداقل دستمزد مصوب سال پرداخت کند!

شعارسال: در ماده ۱۵ پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه، سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد کرده است به منظور آنچه که رفع موانع موثر به کار گیری نیرو عنوان شده به کارفرما‌ها اجازه داده شود که در سه سال اول اشتغال افراد، حقوق ماهیانه آن‌ها را به اندازه نصف حداقل دستمزد مصوب سال پرداخت کند.

پیشنهادات عجیب سازمان برنامه علیه حقوق کارگران: از اجازه لغو یک طرفه قرارداد کارگران به کارفرما تا نصف کردن حداقل دستمزد کارگران جدید و معلولان!

همچنین کارفرما‌ها اجازه دارند که به صورت یک طرفه قرارداد‌ها را لغو کنند.

در ماده ۱۶ هم تصریح شده که به افراد با شرایط خاص تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمتر از حداقل مزد مصوب سال پرداخت شود.

از اجازه لغو یک طرفه قرارداد کارگران به کارفرما تا نصف کردن حداقل دستمزد کارگران جدید و معلولان!

 از زمان تصویب قانون کار که در حمایت از کارگران در دهه شصت صورت پذیرفت، تلاش‌های زیادی توسط طرفداران اقتصاد بازار برای بی اثر کردن این قانون شکل گرفت تا جایی که اغلب قرارداد‌ها به صورت موقتی با نیروی کار منعقد می‌شد، اما این پیشنهاد سازمان برنامه، بزرگترین یورش علیه این قانون حمایتی است.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: 1خرداد1402، کدخبر: 1595114، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین