پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۸۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مدیر عامل بورس انرژی گفت: با توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در بورس به رشد اقتصادی خوبی خواهیم رسید و منفعت کشور از محل صادرات گازوئیل به حدود ۶ میلیارد دلار رسیده است.

شعار سال:علی نقوی در خصوص شیوه معاملات انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: هم اکنون معاملات انرژی‌های تجدید پذیر در بورس به صورت سلف صورت میگیرد، اما در گام بعدی، معاملات به صورت گواهی انجام خواهد شد. هم اکنون گواهی انرژی‌های تجدید پذیر در کمیته فقهی مورد بررسی قرار گرفته است.

درآمد ۶ میلیارد دلاری کشور از محل صادرات گازوئیل
مدیر عامل بورس انرژی افزود: معاملات با گواهی به این صورت است که به میزانی که یک نیروگاه تجدید پذیر، برقی را در طول روز تولید می‌کند، به ازای هر کیلو وات گواهی تعلق میگیرد و گواهی‌ها در بورس مورد معامله قرار خواهد گرفت و با این گواهی‌ها تعهدات صنایع تسویه خواهد شد.

نقوی در پاسخ به این پرسش که چه میزان رشد اقتصادی می‌تواند با توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور محقق شود؟ بیان کرد: هر اندازه که نیروگاه‌های تجدید پذیر را در کشور توسعه دهیم، با سوخت جایگزین صادراتی می‌توانیم رشد اقتصادی بهتری را شاهد باشیم.

مدیر عامل بورس انرژی در خصوص روش‌های تامین مالی نیروگاه‌های تجدید پذیر اظهار کرد: مهمترین روش تامین مالی صندوق‌های پروژه است. هر نیروگاه تجدید پذیر تبدیل به یک پروژه خواهد شد و منافع حاصل از آن پروژه به دارندگان واحد‌های صندوق‌ها که می‌توانند صنایع باشند، می‌رسد. در کنار آن از ابزار‌های بدهی، اوراق صکوک استثنا نیز برای تامین مالی استفاده می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بازار، تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: 222506، www.tahlilbazaar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین