پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
برخی از پیمانکاران نهضت ملی مسکن مدعی هستند که سخت‌گیری‌های بانکی یک مانع جدی بر سر کار مسکن ملی است . نیروهای سطح شعبه مدعی فعالیت حول طبق قانون هستند. اگراین ادعا درست باشد،باید از تهران فکری به حال پیمانکاران کنند‌. با وجود آنکه پروژه بعضی از پیمانکاران به فندانسیون رسیده، هنوز ریالی تسهیلات از بانک نگرفتم و با آورده مردم در حال کار هستیم . برای دریافت تسهیلات در گام اول از ما خواسته شده که حسابرسی شرکت هایمان را در یک سامانه جامع کشوری ثبت کنیم که کاری چند ماهه، هزینه‌بر و زمانبر است.برای چنین مواردی ، از بانک انتظار می‌رود که سخت‌گیری‌ها را کم نموده و برای برخی کارها که زمان‌بر است فرصت قائل شده تا کار تعطیل نشود چرا که اگر پروژه تعطیل شود ، فعال کردن مجدد آن کاری سخت و زمانبر است.

شعار سال: پایگاه خبری کبنا نیوز نوشت: همانگونه که این پایگاه خبری بار‌ها از موانع اصلی در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن گزارش داده بود، امروز چند پیمانکار فعال در این طرح سخت‌گیری‌های بانکی را علت اصلی حرکت کند آن اعلام کردند؛ این پیمانکاران گفته‌اند که از ابتدای شروع این طرح تاکنون ریالی تسهیلات به ما ندادند.

ابراهیم روزبه در گفتگو با کبنا گفت: من یکی از قدیمی‌ترین پیمانکاران این استان با رتبه یک ساختمان هستم که از سال ۶۲ تاکنون فعال هستم و هر جا پروژه‌ای داشتم به بهترین نحو آن را به سرانجام رساندم، اما اینک در طرح نهضت ملی مسکن مدت‌هاست آویزان بانک مسکن هستم.

پیمانکار مسکن ملی از کارشکنی ها و حاشیه های بانک مسکن می گوید

روزبه افزود: پروژه من در شهرستان گچساران است که کاملا فعال بوده و فونداسیون آن به پایان رسیده، اما از دیروز کاملا به ادامه این پروژه ناامید شدم چرا که بعد از چندین ماه معطلی در بانک مسکن و پاسکاری به این دفتر و آن دفتر، مدیر بانک به من می‌گوید شما پیمانکاران در این پروژه‌ها گیر می‌کنید و اکنون به ما فشار می‌آوردید، اما خیلی زود می‌فهمید چه بلایی سرتان رفته است!

روزبه می‌گوید در شعبه بازار دوگنبدان هم جواب من را ندادند و گفتند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان برای حق‌الزحمه کارشناس بانک واریز کنید بعد بیایید تا نامه پرداخت هزینه ۳۰۰ میلیونی دفترخانه را به شما بدهیم، بعد تازه بیایید تا صلاحیت شما را بررسی کنیم!

روزبه گفت: بانک مسکن همچنین از من خواستند که هر چه سند به اسم زن و بچه‌ات داری را به نام خودت کن و باید حقوق‌بگیر هم باشی بعد بیا تا ما پرونده‌ات را ببینیم!

این پیمانکار نهضت ملی مسکن ادامه داد: استعلام‌ها و سخت‌گیری‌های بانک‌مسکن پدر ما را درآورده و در همین ابتدای کار علاوه بر پولی که به حساب کارشناس بانک می‌ریزیم حدود ۳۰۰ میلیون هم به حساب دفترخانه می‌ریزیم که همه این‌ها از گرده مردم می‌رود.

روزبه با بیان اینکه بانک مسکن که باید مشوق اصلی این طرح باشد به نوعی ما می‌گویند که این کار را ول کنیم، تصریح کرد: به مدیر بانک مسکن گفتم مگر شما می‌خواهید از جیب شخص‌اتان پول بدهید، مگر می‌خواهید به من پیمانکار وام دهید؟ این یک طرح اساسی دولت است و شما موظف هستید آن را حمایت کنید پیمانکار هم اجراکننده است، تازه کل سند زمین و واحد‌ها و همه چیز که در رهن بانک است پس این همه سند و مال و اموال از شخص پیمانکار چرا طلب می‌کنید؟ همان کارشناس شما که ۲۰ میلیون گرفته می‌آید روی کار و اگر ما کار کردیم پول را واریز می‌کند؛ به ما که پولی نمی‌دهید ما یک اجراکننده‌ایم تازه سهم آورده مردم هم نزد بانک است.

پیمانکار سایت مسکن ملی در منطقه خامی گچساران ادامه داد: هر چند مشکل اصلی ما در بانک است، اما در آب و برق هم مشکل داریم البته خدا پدر و مادر مدیرکل راه و شهرسازی را بیامرزد گفت بروید آب و برق را وصل کنید هر کس گفت بگویید راستا دستور داده است؛ نمی‌شود طرح سراسری دولت معطل این مدیر و آن مدیر باشد.

روزبه گفت: اگر بانک مسکن بخواهد این رویه را ادامه دهد هیچ پیمانکاری ادامه نمی‌دهد و پروژه‌ها تعطیل خواهند شد.

در همین زمینه آقای بهروزی، سازنده یکی دیگر از پروژه‌های مسکن ملی در گچساران به کبنا گفت: سخت‌گیری‌های بانکی یک مانع جدی بر سر کار است، اما آن‌ها هم طبق قانون عمل می‌کنند، ولی باید مدیران بانک‌های استات تلاش کنند از تهران فکری به حال ما کنند.

این پیمانکار نهضت ملی مسکن افزود: هنوز ریالی تسهیلات از بانک نگرفتم و با آورده مردم در حال کار هستیم، ولی برای دریافت تسهیلات در گام اول از من خواستند که حسابرسی شرکتم را در یک سامانه جامع کشوری ثبت کنم که کاری چند ماهه، هزینه‌بر و زمانبر است.

بهروزی گفت: از بانک انتظار می‌رود که سخت‌گیری‌ها را کم کند و برای برخی کار‌ها که زمان‌بر است فرصت دهند تا کار تعطیل نشود چرا که اگر پروژه تعطیل شود در این گرمای گچساران فعال کردن مجدد آن کاری سخت و زمانبر است.

این پیمانکار با بیان اینکه این هزینه‌ها از آورده مردم کم می‌شود و این زمان از دست دادن‌ها به ضرر مردم و قشر ضعیف تمام می‌شود افزود: ما انتظار داریم که بانک مسکن در ابتدای کار این همه سخت‌گیری نکند تا ساخت مسکن ملی متوقف نشود و سرعت گیرد.

بهروزی تصریح کرد: مدیر بانک مسکن هم به ما می‌گوید اگر این کار‌ها را نکنیم باید در بازرسی کل جوابگو باشیم و ما مجبوریم این شرایط را از سازندگان مسکن ملی بخواهیم.

وی گفت: پروژه من در مرحله بتن‌ریزی کف است و اگر مدیران راه و شهرسازی، بانک مسکن، ثبت و اسناد، شهرداری، بیمه و همه نهاد‌ها هماهنگی کنند در این مرحله اجازه دهند آورده مردمی که با خون دل این پول را آماده می‌کنند صرف ساخت مسکن شود و این هزینه‌های اضافه و کلان، به جای ابتدای پروژه در طول پروژه کسر شود.

بهروزی یادآور شد: اینکه گفته می‌شود شرکت‌های تازه تاسیس برای نهضت ملی مسکن وارد کار شدند، صحت ندارد و خود من حتی سازنده مسکن مهر هم بوده‌ام و عمرمان را در این راه گذرانده‌ایم.

آقای صمیمی دیگر سازنده پروژه نهضت ملی مسکن در گچساران با اشاره به بازدید امروز مدیر بانک مسکن گفت: تاکنون تسهیلاتی نگرفتم و مشکل پروژه من این بود که طبق اعلام بانک نمی‌توانستیم اموال و دارایی‌هایمان را به اسم شرکت بزنیم، چون اعضای هیئت مدیره چند نفر هستند و به لحاظ حقوقی امکان‌پذیر نبود، ولی با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر راه و شهرسازی گچساران، آقای اکبری، مدیر بانک مسکن بازدیدی از پروژه داشتند و قول دادند مشکل را حل کنند.

صمیمی با اعلام رضایت از مسئولان استانی در حمایت از طرح نهضت ملی مسکن، تصریح کرد: به عنوان یک سازنده مسکن ملی، تا این لحظه از عملکرد مدیران راضی هستم و امیدوارم در ادامه راه برای دریافت تسهیلات به مشکلی نخوریم و با تزریق اعتبار بتوانیم هر چه سریعتر این واحد‌ها را تحویل مردم دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کبنانیوز، تاریخ انتشار:۱۱ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۶۳۰۲۰، www.kebnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین