پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
سرعت گیرهای غیر استاندارد از راه‌های استان کرمانشاه برداشته می‌شود.

شعار سال:

از معایب این نوع سرعت گیرهای نصب شده درخیابان‌های شهر کرمانشاه و راه‌های استان را می‌توان آسیب رساندن به سامانه جلوبندی، ترمز و کلاچ خودروها و افزایش تصادفات براثر ترمز ناگهانی برشمرد. در نصب بسیاری از این سرعت گیرها، استانداردهای لازم رعایت نشده، به طوری که این امرباعث شده که نه‌ تنها این ابزار فایده‌ای در کاهش سرعت نداشته باشد، بلکه حتی با کارکرد معکوس، موجب افزایش خطرات، هزینه و اختلال در ترافیک شده و نهایتاً به ابزاری ناکارآمد تبدیل شود.

متأسفانه برای ساخت بیشتر سرعت گیرهای درون شهری وجاده‌های استان تنها از پلاستیک استفاده نشده بلکه با آسفالت غیر استاندارد و برجسته نیز روبه‌رو هستیم و به دلیل همرنگ بودن با جاده و نصب نشدن تابلو، خودروهایی که از این مسیر عبور می‌کنند متوجه آن نشده و بعضاً شاهد حوادث تلخ وناگوار هستیم. مسافران و گردشگرانی که برای نخستین بار در این مسیرها قرار می‌گیرند، به‌دلیل آشنا نبودن با این مسیرها، متحمل خساراتی در وسایل نقلیه خود می‌شوند.

معمولاً ارتفاع بلندترین نقطه سرعت ‌گیر و سرعت‌کاه بر اساس استاندارد جهانی باید 7 تا 10 سانتیمتر باشد، اما در برخی معابر شاهد وجود تپه نفس گیر هستیم تا سرعت‌گیر، که این مسأله اصلاً زیبنده شهر گردشگری  و تاریخی کرمانشاه و قسمتی ازجاده قدیم ابریشم نیست. اگرچه نصب سرعت‌گیر باعث رعایت نکات ایمنی و کاهش تصادفات در این راه‌ها می‌شود، اما باید هر کاری طبق قانون انجام شود.

چرا که نصب سرعت‌گیر دراین مسیرها با عرض کم و ارتفاع زیاد، مجاز و قانونی نیست. سرعت گیرها به‌عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت در نقاط مختلف دنیا شناخته شده و در کشورما نیز به صورت گسترده درحال استفاده است.

اما با وجود این اگر استانداردهای لازم در نصب سرعت گیرها رعایت نشود نه تنها اثرگذاری مثبت ندارد بلکه باعث ایجاد خسارات مالی وحتی تلفات جانی هم می‌شود. حال سؤال این است که مسئولیت ایجاد سرعت ‌گیرها برعهده چه سازمانی است و چرا نصب این نوع سرعت گیرها با رنگ آمیزی و رعایت استاندارد‌ها در این مسیرها به‌کار گرفته نمی‌شود؟

«رضا زین الدین» سخنگوی شورای شهر کرمانشاه دراین باره گفت: با تشکیل کارگروهی در خصوص بررسی و مطالعه نصب سرعت گیر‌ها و با هدف ایمن‌سازی راه‌های شهر؛ سرعت گیرهای غیراستاندارد اصلاح یا برچیده می‌شود. این کارگروه برابر دستورالعمل شهردار کرمانشاه تمامی سرعت گیرهای شهر را از لحاظ مناسب‌سازی بررسی می‌کند و با تأیید این کارگروه اقدام‌های لازم در خصوص اصلاح یا حذف این سرعت گیرها انجام می‌شود.
«اکبر سپهر» رئیس اداره ایمنی وحریم راه‌های استان کرمانشاه نیز در خصوص سرعت گیرهای بین جاده‌ای، گفت:اداره ایمنی وحریم راه‌ها، در بعضی از نقاط راه‌های اصلی و بزرگراه‌ها به خاطر آرام‌سازی ترافیک اقدام به نصب سرعت گیرکرده است. این سرعت گیرها صرفاً به درخواست پلیس راه استان و به خاطر تخلف بعضی از رانندگان نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه سرعت گیرهای چشم گربه‌ای در بیشتر راه‌های استان به‌کار برده شده، اما به دلیل رعایت نکردن رانندگان این سرعت گیرها شکسته می‌شود، افزود: ما مجبورشدیم از آسفالت برای کاهش سرعت وسایل نقلیه استفاده کنیم. حتی این سرعت گیرهای آسفالتی را با خط کشی و خط گرم رنگ آمیزی کردیم اما براثر تردد واصطکاک چرخ خودروها رنگ آمیزی آن با گذشت زمان ازبین می‌رود.وی نیز تأکید کرد که با هدف ایمن‌سازی راه‌های استان، سرعت گیرهای غیراستاندارد اصلاح یا برچیده می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 9 آذر 1395، شماره: 6370  صفحه: 19

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
خدا لعنت شون کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
شهر گیلانغرب از جمله شهرهای است که شاید بیشترین سرعت گیررادارد آن هم از سرعت گیرهای بلند وغیر استانداردو فنرشکن خودروها که علاوه برآسیب رساندن به خودروها متاسفانه هزینه مالی زیادی روی دست صاحبان خودروها می گذارد که بارها  دررسانه هابه موضوع سرعت گیرهای فراوان شهر گیلانغرب پرداخته شده اما گوش شنوایی وجود ندارد!
بهتر است کارشناسان امور درخصوص استاندارد بودن و جانمایی درست سرعت گیرها مدنظر قراردهند به نظر مدیریت شهرداری گیلانغرب برای این کار مصمم تر از همیشه است واخیرا سرعت گیری به مراتب بزرگتر ازقبل شبیه خاک ریزو اعصاب خردکن درمجاورکتابخانه سهرودی ایجادکرده است که می شد با آن چندین سرعت گیر دیگر ساخت 
معلوم نیست چراشهرداری با آسفالت کردن یک نقطه همزمان یک سرعت گیر ایجاد می کندو به استفاده ازاین روش غلط اصرار می‌ ورزد این حالی است شهروندان  از ایجاد این دست اندازه ها به شدت گله مند هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین