پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۰۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
وزیر نیرو گفت: به دلیل کمبود آب ناشی از کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های ممتمد، طرح استحصال آب شرب از دریا در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است تا مشکل آب مصرفی شهر‌های ساحلی با توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها بر‌طرف شود.

شعار سال:حمید چیت‌چیان در جمع خبرنگاران در کنگان استان بوشهر اظهار داشت: کمبود شدید آب در سطح کشور و به‌خصوص در مناطق ساحلی سبب شده تا با توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها،، استحصال آب شرب از دریا در دستور کار وزارت نیرو قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کشور ایران در شرایطی دوره 15 ساله خشکسالی را پشت سر می‌گذارد که چاره‌ای جز استفاده از منابع آبی مانند دریا برای استحصال و شیرین‌سازی آب شرب مردم ندارد.

وزیر نیرو بیان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز چندین پروژه ساخت تاسیسات آب‌شیرین‌کن در مناطق ساحلی کشور در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان این امکان را برای وزارت نیرو محقق کرده که به شکل برنامه‌ریزی شده به سمت توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها برود.

وی ادامه داد: ایجاد بسته‌های مناسب تشویقی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به سرمایه‌گذاری در ایجاد تاسیسات آب‌شیرین‌کن سبب شده است که با استقبال خوبی از طرف بخش خصوصی در این زمینه مواجه شویم.

چیت‌چیان یادآور شد: هم اینک در سطح مناطق ساحلی کشور 50 پروژه آب‌شیرین‌کن وجود دارد که با ورود آنها به مدار تولید، انتظار می‌رود که مشکل آب شرب مصرفی این مناطق رفع شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تاسیسات آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در بخش‌های جنوبی این استان در زمینه تهیه آب شرب احساس می‌شد این پروژه‌ها در دستور کار قرار گرفت که انتظار می‌رود تامین آب برای استان بوشهر که پیش از این با مشکلات فراوانی انجام می‌شد، محقق شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 دی 1395، کد مطلب:13951009000794:www.farsnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
البته اگه بودجش صرف نهاد های دینی نشه
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
چه خبر امید بخشی امسال که با کمبود اب در ایران رو برو هستیم استفاده از تکنولوژی میتواند گزینه مناسبی باشد
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
وهمچنان بعد گذشت اینهمه وقت مشکل حل نشد:))) اگه بخوایم برا هر کارمون انقد جدی عمل کنیم ک نمیشهخ مسیولین محترم حخسته میشن:))) هموز وقت زیاده م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین