پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
براساس اطلاعات ناسا که در نقشه زیر آمده است حداقل تابش مستقیم در ایران از حداکثر آن در کشور آلمان بیشتر است با این حال تولید برق خورشیدی در آلمان چند برابر ایران است!

شعار سال: براساس اطلاعات ناسا که در نقشه زیر آمده است حداقل تابش مستقیم در ایران از حداکثر آن در کشور آلمان بیشتر است با این حال تولید برق خورشیدی در آلمان چند برابر ایران است!

در این میان استان یزد ، یکی از بهترین کریدورهای انرژی خورشیدی است چرا که هرسال بیش ازسه هزار ساعت آفتابی دارد که این ویژگی ظرفیت بالایی برای تولید انرژی برق از نور خورشید فراهم کرده است .

برق تولیدی به این روش را شرکت توزیع برق طی قرار دادی بیست ساله و با قیمت بالایی خریداری می کند وقرار است بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هرسال دو هزار مگاوات برق در کشور به این روش تولید شود.سرمایه گذاری برای تولید هر کیلووات برق به این روش حدود پنجاه میلیون ریال است که طی سه یا چهار سال بازگشت سرمایه دارد.

لازم به ذکر است شهرداری اصفهان دردی ماه سال گذشته درهمایش فرصت های سرمایه گزاری در شهر خلاق ، اصفهان را پایتخت انرژی خورشیدی کشور اعلام نموده و از عقد تفاهم نامه با شرکت آلمانی برای احداث بزرگترین نیروگاه انرژی خورشیدی دنیا در اصفهان خبر داده است!

آیا هنوز وقت آن نرسیده است که بجای اداره شهر از طریق عوارض و جرایم سنگین و زمینه سازی برای بروز تخلفات فراوان، همانند استان های مجاوربا استفاده از ظرفیت نیروی انسانی فرهیخته ،احصا ء و اجرای چنین طرح های سرمایه گذاری و سایر ایده های اقتصادی دانش بنیان دیگر در حوزه مزیت های منطقه ای خود، به سمت درآمدهای سالم و پایدار شهری حرکت نموده و شهرهای مان را در تراز دارالعباده و دارالعلم یزد بسازیم!

پیگیری های استان در زمینه جذب سرمایه گذار و صدور مجوزات لازم در حوزه انرژی های پاک ستودنی است منتهی صرف دادن مجوز مشکل را حل نمی کند ضرورت دارد تا حصول نتیجه کار پیگیری شده و به سرانجام عینی برسد. ان شاالله.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه جامع اطلاع رسانی ابرنیوز، تاریخ 14 دی 95، کد مطلب: 39737: www.abarnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
واقعا سرمایه گذاری در حوزه معدنی و انرژی پاک در یزد جواب میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین