پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در حالی که وعده انتقال آب خلیج فارس به استان تنها دستاورد سفر روحانی به یزد محسوب می شد اخیراً مسئولین دولتی با غیرعقلانی خواندن این عمل از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردند.
شعارسال: عصر فرهنگ نوشت: 17 اسفند ماه سال گذشته حسن روحانی سفر یک روزه ای به یزد داشت. هر چند رفتار وی در این سفر از جمله همراهی با عارف( سر لیست امید) و سخنانش در حمایت از یکی از سران فتنه هیچ شک و شبهه ای مبنی بر سیاسی بودن این سفر باقی نگذاشت اما تا چندی پیش حامیان دولت سعی داشتند این سفر را که از جیب مردم آغاز و به شعار از جانب آن ها ختم شد یک سفر عادی و کاری جلوه دهند.

اما اینک گشایش های سفر روحانی در یزد یکی پس از دیگری زیر سوال می روند!

* کارخانه ای که روحانی در یزد افتتاح کرده بود، تنها سه ماه در دوران پسابرجام دوام آورد

مجتمع فولاد بافق تنها طرحی بود که در سفر پر هزینه و چند ساعته روحانی به یزد افتتاح شد. اما این کارخانه بعد از گذشت سه ماه در شرایط پسابرجام یعنی همان مدینه فاضله ای که روحانی همیشه ترسیم می کرد (یعنی شرایطی که تحریم ها به طور کامل بر طرف شده، قدرت های بزرگ در برابر ملت ایران تسلیم و بانک های جهانی مبادلات خود با ایران را از سر گرفته اند) تعطیل شد تا یک کارخانه دیگر هم به لیست بلند بالای کارخانجاتی که کلید روحانی بر در آن ها قفل زد اضافه شود.

این در حالی است که تنفس مصنوعی دولتی ها و برگزاری جلسات متعدد مسئولین با صاحبان کارخانه برای احیای دوباره این دستاورد بزرگ سفر روحانی به یزد(؟!) و بازگرداندن آبروی از دست رفته دولت راستگویان و ماله کشی رسوایی بزرگ این بی تدبیری تا کنون بی نتیجه مانده است.

* وعده حل مشکل آب خوردن مردم یزد هم فراموش شد

دولت یازدهم اثبات کرده به مدد رسانه های اقماری که در اختیار دارد همیشه به جای ارائه کارنامه به وعده دادن اکتفا کرده و با شانتاژ خبری از زیر بار عمل به وعده نیز شانه خالی می کند. یادآوری وعده حل صد روزه مشکلات، چرخیدن چرخ زندگی مردم و گشایش های پسابرجامی به خوبی این ادعا را تصدیق می کند.

از آنجا که میرمحمدی استاندار یزد از دست خالی دولت با خبر بود و می دانست سفر سیاسی روحانی به یزد انتقاداتی را در پی خواهد داشت، چندین روز قبل از آغاز این سفر برای تهیه خوراک خبری رسانه های دولتی اعلام کرده بود رئیس جمهور یک سورپرایز ویژه برای مردم یزد دارد.

سورپرایز روحانی طرحی بود که بیش از دو دهه ذهن مردم و همچنین دولت های مختلف را به خود مشغول کرده بود و درصد قابل ملاحظه ای از کار آن نیز اجرا شده بود. روحانی در سفر به یزد نیز وعده داد: طرح انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی را در دستور کار دولت است و اولین استانی که آب خلیج فارس وارد آن می شود یزد خواهد بود.

رئیس جمهور از اختصاص 4000 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط نخست طرح انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی یعنی یزد و کرمان خبر داد.

اما حالا ادامه طرحی که در دولت های قبل کلید خورده و قانوناً باید روحانی آن را تکمیل می کرد و در سفر به یزد منتش را بر سر مردم گذاشته بود و رسانه های حامی دولت نیز آن را تیتر یک خود کرده بودند، رفته رفته به سرنوشت مسکن مهر دچار می شود. گویا دولتی که قبلاً ناتوان از ادامه طرح مسکن مهر آن را مزخرف خوانده بود اینک و علی رغم وعده روحانی از انتقال آب به یزد هم سر باز خواهد زد.

در همین راستا عیسی کلانتری، مشاور معاون اول رییس جمهور در امور آب و کشاورزی، گفته است: از خلیج فارس و خزر آبی به هیچ کجا نمی‌رود اصلا چنین طرحی غیر عقلانی و غیر اجرایی است!

اینکه چرا رئیس دولت تدبیر وعده اجرای یک عمل غیرعقلانی و غیراجرائی را داده تا کنون مشخص نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی یزد امروز، تاریخ انتشار: 27 تیر 1395، کدخبر: - ، www.yazdeemrooz.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
حسن به کدوم وعدش عمب کرد که به این عمل کنه؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین