پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
شهرکرد - بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام کوچک و بزرگ در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ضرورت باید روند اجرای این پروژه‌ها از سر گرفته شود تا توسعه استان شتاب گیرد.
شعارسال: این گزارش از سلسله گزارشهای«معرفی و بررسی پروژه‌های نیمه تمام استانی» منتشر شده است. گفتنی است پیش از این دو پرونده «بررسی پدیده حاشیه نشینی در استانهای کشور» و «بررسی پدیده کم آبی و مدیریت بحران آب در استانهای کشور» روی خروجی بخش استان‌های خبرگزاری مهر منتشر شده است.

دولت‌ها هنگامی که فعالیت خود را آغاز می‌کنند، یکی از اهداف اصلی آنها توسعه استان‌ها است که در راستای این هدف، پروژه‌های مهمی را با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها برای توسعه مناطق مختلف استان‌ها در حوزه‌های مختلف در نظر می‌گیرند و کلنگ اجرای آن را بر زمین می‌زنند.

پروژه‌های توسعه‌ای اغلب در حوزه‌های بهداشتی و درمانی، ورزشی، صنعتی، فرهنگی و... است که هر دولتی در زمان فعالیت خود در تلاش است پروژه‌ها را به سرانجام برساند.

در رهگذر احداث و اجرای پروژه‌ها مشکلات بسیاری که مهمترین آن کمبود اعتبارات است گریبانگیر پروژه‌ها می شود و آنها را به پروژه‌های نیمه‌تمام تبدیل می‌کند که به عنوان میراث، به دولت های بعدی می‌رسد.

در استان چهارمحال و بختیاری به گفته نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، پروژه‌های نیمه تمام این استان در زمان تحویل دولت دهم، بیش از یک هزار و ۵۰۰ پروژه کوچک و بزرگ بوده که تعدادی از این پروژه‌ها تا کنون به بهره‌برداری رسیده است، اما هم اکنون بسیاری از این پروژه‌ها به صورت نیمه تمام رها شده‌اند. در ادامه به معرفی چند طرح نیمه‌تمام استان چهارمحال و بختیاری می‌پردازیم:

مجهزترین سالن ورزشی دوومیدانی کشور در انتظار اعتبار

نام پروژه: پروژه سالن دو میدانی تارتان بروجن(مجهزترین سالن ورزشی دوومیدانی کشور)

سال شروع پروژه:۸۷

عمر پروژه:۷ سال

میزان پیشرفت فیزیکی:۹۵ درصد

پیمانکار اولیه پروژه:شرکت خدمت

پیمانکار فعلی:رایان صنعت، نوین

محل احداث:بروجن

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه:شهرستان بروجن به واسطه اینکه ورزشکاران دوومیدانی بسیاری در سطح ملی و المپیک دارد و جوانان این استان استعداد بالایی در ورزش های دوومیدانی دارند، این سالن در این منطقه احداث شده است. احداث این سالن ورزشی نقش مهمی نیز در برگزاری اردوهای تیم ملی در این منطقه دارد که موجب توسعه ورزش می شود

سال تغییر کاربری احتمالی در طول ساخت: ندارد

چرایی تأخیر در اتمام پروژه: کمبود اعتبار

دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه: سازمان ورزش و جوانان

کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه تاکنون: ۹ میلیارد تومان

میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه: ۴ تا ۵ میلیارد تومان

مدیر کل ورزش و جوان استان چهارمحال و بختیاری در خصوص پروژه سالن دوومیدانی تارتان بروجن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های ورزشی استان چهارمحال و بختیاری است که نقش مهمی در توسعه ورزش در این استان دارد.

عبدالرحمان قاسمی گفت: در حال حاضر این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار نهایی مراحل ساخت آن به پایان می‌رسد .

وی عنوان کرد: طول کشیدن زمان احداث این پروژه به واسطه کمبود اعتبارات بوده است و در تلاش هستیم که اعتبارات نهایی این پروژه اختصاص یابد و این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل ورزش و جوان استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: پروژه سالن دوومیدانی تارتان بروجن بهترین و جدیدترین سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی کشور است که در شهرستان بروجن واقع شده و با به بهره‌برداری از آن زمینه توسعه ورزش های دوومیدانی در این استان فراهم می شود.

وی گفت:هم اکنون استان چهارمحال و بختیاری در رشته ورزشی دوو میدانی ورزشکاران بسیاری را در عضویت تیم ملی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری گفت: بسیاری از قهرمانان دوومیدانی مسابقات قهرمانی آسیا، اهل استان چهارمحال و بختیاری هستند .

پروژه استخر شنای بلداجی به جای ساخته شدن در حال تخریب است

نام پروژه: پروژه استخر شنای بلداجی

سال شروع پروژه: ۸۶

عمر پروژه:۷سال

میزان تأخیر تکمیل پروژه نسبت به زمان اولیه: حدود ۴ سال

میزان پیشرفت فیزیکی:۵۰ درصد

پیمانکار فعلی:پیمانکار ندارد

محل احداث:شهر بلداجی

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه:بلداجی مرکز بخش بلداجی است که روستاهای بسیاری دارد. اغلب نوجوانان و جوانان این بخش به علت نبود استخر شنا به شهر بروجن و شهرکرد سفر می‌کنند که از استخرهای شنای این دو شهر استفاده کنند که جدا از هزینه های بسیار، خطرات جاده نیز آنها را تهدید می‌کند

سال تغییر کاربری احتمالی در طول ساخت:ندارد

سال تغییر احتمالی پیمانکار:فعلا پیمانکار ندارد

چرایی تأخیر در اتمام پروژه:ناتوانی پیمانکار در احداث و کمبود اعتبارات

دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه: اداره کلورزش و جوانان

کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه تاکنون:یک میلیارد تومان

میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه:یک میلیارد و ۵۰۰ تومان

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی در خصوص این پروژه به خبرنگار مهر گفت: زمان بسیار زیادی است که احداث پروژه شروع شده است.

علی بارانی عنوان کرد: همه استخر شناهایی که همزمان با این پروژه در استان آغاز شده‌اند به بهره‌برداری رسیده‌اند اما این پروژه متوقف است و در حال حاضر هم پیمانکار ندارد.

وی گفت: بسیاری از قسمت های ساخته شده این پروژه به علت بی توجهی و کامل نشدن احداث پروژه در حال تخریب است.

وی تصریح کرد: پیمانکار این پروژه ورشکست شده و ناتوانی پیمانکار نقش مهمی در طول کشیدن زمان ساخت این پروژه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بلداجی عنوان کرد: با تلاش بسیار، وزیر ورزش و جوانان به این منطقه سفر و از این پروژه دیدن کرد که قول هایی در راستای تکمیل این پروژه به مردم منطقه داد ، امیدواریم مراحل ساخت این پروژه ورزشی دوباره آغاز شود.

جاده بروجن - لردگان پر حادثه‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری

نام پروژه:چهار خطه بروجن - لردگان

سال شروع پروژه: ۸۵

عمر پروژه: ۹ سال

میزان پیشرفت فیزیکی: بسیاری از قسمت جاده چهار خطه شده و تنها قسمت های سخت گذر باقی مانده است

پیمانکار اولیه پروژه: شرکت زرین استحکام

پیمانکار فعلی:شرکت زرین استحکام

محل احداث:جاده شهر بروجن - شهر لردگان

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه:محور بروجن- لردگان یکی از این محورهای پرخطر و غیراستاندار استان چهارمحال و بختیاری است که هرسال بیشترین تصادفات جاده ای و بیشترین تلفات جانی استان در این جاده گزارش می شود

سال تغییر کاربری احتمالی در طول ساخت:ندارد

چرایی تأخیر در اتمام پروژه: کمبود اعتبارات - سخت گذر بودن محل اجرای پروژه

دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه:راه و شهرسازی

کل اعتبارات هزینه شده برای پروژه تاکنون:۵۱ میلیارد

فرماندار بروجن در خصوص پروژه محور بروجن - لردگان به خبرنگار مهر گفت: محور بروجن - لردگان پر حادثه ترین جاده چهارمحال و بختیاری است.

سیف الله فیاضی عنوان کرد: این جاده به واسطه اینکه یک جاده ترانزیتی است و بسیاری از خودرو های سنگین مرکز کشور از سمت این جاده به سمت جنوب حرکت می‌کنند دارای بار ترافیکی بالایی است.

وی عنوان کرد: دو خطه بودن این جاده موجب وقوع حوادث بسیاری در این جاده می شود که باید هرچه سریعتر پروژه چهار خطه شدن این جاده به اتمام برسد.

وی گفت: هم اکنون بسیاری از قسمت های این پروژه چهار خطه شده و هم اکنون از محل پل کره بس تا چهار کیلومتر بعد از محل دوراهان، این جاده در حال آسفالت است.

وی بیان کرد: پیمانکار این پروژه طی بررسی ها به خوبی در حال انجام کار بوده و سرعت انجام پروژه نیز مطلوب است.

فرماندار بروجن ادامه داد: طی قول های داده شده تا پایان سال ۹۵ این پروژه به صورت کامل چهار خطه می شود.

مجتمع دامپروری فرادنبه در انتظار اختصاص اعتبارات

نام پروژه: مجتمع دامپروری فرادنبه

سال شروع پروژه:۸۶

عمر پروژه:۷ سال

میزان پیشرفت فیزیکی: پنج درصد

پیمانکار فعلی: ندارد

محل احداث: منطقه فرادنبه

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه:منطقه فرادنبه با توجه به اهمیت توجه به کشاورزی منطقه ای، مستعد برای توسعه بخش دامداری است که شهرک دامپروری این منطقه نقش مهمی در ایجاد اشتغال و افزایش تولید فرآورده های دامی استان و کشور دارد. قرار گرفتن این شهرک در نزدیکی شهرهای پر جمعیت استان مانند بروجن(۸ کیلومتر)، فرخ شهر(۳۵ کیلومتر) و شهرکرد(۴۵ کیلومتر) فعال شدن این شهرک دامپروری برای تامین شیر و فرآورده های دامی منطقه را ضروری می کند

سال تغییر کاربری احتمالی در طول ساخت:ندارد

چرایی تأخیر در اتمام پروژه:کمبود اعتبارات

دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه: جهاد کشاورزی

میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه:چهار میلیارد تومان

رئیس شورای اسلامی شهر فرادنبه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص پروژه مجتمع دامپروری فرادنبه، اظهار داشت: این پروژه هم اکنون دارای یک چاه آب است که منبع آب این مجتمع آماده شده است.

علی میرزایی عنوان کرد: متاسفانه این پروژه رها شده و هیچ زیر ساختی ندارد.

وی گفت: واحدهای پرورش گاوهای شیری در این مجتمع استقرار پیدا می‌کنند که اگر زیر ساختها در این شهرک دامپروری ایجاد شود شاهد توسعه کشاورزی در منطقه و ایجاد اشتغال خواهیم بود.

وی گفت: از سوی شورای اسلامی پیگیری های بسیاری برای انجام این پروژه کشاورزی انجام شده که متاسفانه همیشه با جواب کمبود اعتبارات از سوی دستگاه های متولی روبرو شده ایم.

وی ادامه داد: راه اندازی شهرک دامپروری فرادنبه نقش مهمی در راستای تامین فرآورده های دامی منطقه خواهد داشت و باید مسئولان در راستای ایجاد زیرساخت ها در این شهرک تلاش کنند.

ادامه روند ساخت پروژه باغ موزه در پی تخصیص اعتبار

نام پروژه: باغ موزه دفاع مقدس

سال شروع پروژه:۸۹

عمر پروژه:۵.۵ سال

میزان پیشرفت فیزیکی:اجرای فونداسیون، اسکلت فلزی و سقف سه طبقه (۳۴ درصد)

محل احداث:شهرکرد

کاربری یا دلیل اهمیت پروژه:دلیل اصلی برای احداث این مرکز، نیاز به زنده نگه داشتن یاد قهرمانی ها، شجاعت ها و فداکاری های قهرمانان ملی و شهدای ایران است

سال تغییر کاربری احتمالی در طول ساخت: ندارد

سال تغییر احتمالی پیمانکار:ندارد

چرایی تأخیر در اتمام پروژه:کمبود اعتبارات

دستگاه‌های مسئول برای پیگیری اتمام پروژه:حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری

میزان اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه:۴۱ میلیارد ریال

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در خصوص روند ساخت این پروژه به خبرنگار مهر گفت: با تلاش های بسیار اعتبارات خوبی برای فعال شدن ساخت این پروژه مصوب شده است.

عباس عباسی گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ سی و شش میلیارد ریال از اعتبارات ملی و پنج میلیارد ریال از اعتبارات استانی مصوب شده و پیرو آن مناقصه فاز دوم پروژه انجام شد که پیگیر تخصیص بودجه مصوب و ادامه روند کار هستیم.

وی با اشاره به بخش های مختلف این پروژه، اظهار داشت: بخش های اصلی طرح شامل گنجینه دفاع مقدس، دروازه قرآن، محور عروج، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیدارهای نمایشی مورد استفاده در جنگهای کوهستانی، میدان موانع، خط الراس و سنگرهای دیده بانی، پل اروند، پل ورودی و سیاه چادرها، المان های نصب تصاویر شهدا و یادمان های سرداران و فرماندهان شهید و... است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: آغاز عملیات اجرایی این مرکز فرهنگی در هفته دفاع مقدس سال ۱۳۸۹ شروع شده است و زیر بنای ساختمان اصلی این پروژه به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

عباس عباسی تاکید کرد: این مرکز مجموعه ای برای نمایش آثار و جلوه های گوناگون دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری و نیز جنگ های کوهستانی در دوران دفاع مقدس بنا شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ آبادگر، تاریخ انتشار: 6 مهر 1394، کدخبر: 14745، www.abadgar.org

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین