پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۹۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
در حالی که بیشتر از چند روز از آزاد سازی قیمت‌ بلیط هواپیما نمی‌گذرد نرخ بلیط پرواز تهران - مشهد 400 هزار تومان شد.

شعارسال : دوشنبه هفته جاری سازمان هواپیمایی کشوری از آزادسازی نرخ بلیط 170 پرواز داخلی خبر داد و اعلام کرد:

این اقدام با هدف ایجاد رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی داخلی با هدف ارتقا خدمات پروازی انجام شده است.

براساس ماده 163 قانون برنامه پنجم نرخ بلیط هواپیما باید در سال سوم این برنامه آزاد می‌شد. حال با چند سال تاخیر این برنامه با ابلاغ سازمان هواپیمایی کشوری اجرایی شد.

یکی از الزامات اجرایی شدن آزادسازی قیمت مسیرهای پروازی داخلی برابر بودن عرضه و تقاضا در این بخش است. اما با توجه به ناوگان فرسوده و ناکارآمد ناوگان هوایی کشور در حال حاضر عرضه و تقاضا در این بازار تناسبی ندارد و این مسئله باعث شده تا آزادسازی قیمت‌ها نه تنها باعث ایجاد رقابت بین شرکت‌های هواپیمایی نشود, بلکه افزایش سرسام آور بلیط را به دنبال داشته است به طوری هم اکنون بلیط پرواز تهران - مشهد مرز 400 هزار تومان را رد کرده است.

پیش از آزاد سازی قیمت ها در ایام اوج تقاضا بلیت پرواز تهران مشهد تا 95 هزار تومان هم به فروش می رسید.

به نظر می‌رسد آزادسازی قیمت بلیط هواپیما در زمان مناسبی انجام نشده است و متولیان و دست‌اندرکاران این بخش (حمل و نقل هوایی) بیشتر منافع ایرلاین‌های داخلی را مورد توجه قرار داده‌اند تا رضایت‌مندی مردم را.

لازم به ذکر است دستورالعمل رعایت حقوق مسافران چند ماهی است که از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای اجرا به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده, اما با این وجود میزان تاخیرات پروازی همچنان روند صعودی به خود گرفته و نقطه جالب توجه این که ایرلاین‌ها حاضر به پرداخت جریمه‌های ناشی از تاخیر به مسافران نیستند.

پیش تر معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی گفته بود ایرلاین‌های ایرانی از این پس می‌توانند نرخ بلیت را با توجه به زمان پرواز، کم‌ یا پرتقاضا بودن و همچنین برند تعیین کنند.

وی در عین حال با بیان اینکه ایرلاین‌های داخلی می‌توانند در آزادسازی قیمت‌ها برای یک مسیر پروازی چند نرخ اعلام کنند، بر نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر روند آزادسازی قیمت‌ها تاکید کرد و افزود: سازمان هواپیمایی کشوری وظیفه برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی را دارد و به طور قطع بر این روند نظارت خواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پایگاه تحلیلی-خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار چهارشنبه 11 آذر 1394 ، کد مطلب :435550 : www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
باید در کنار ازاد سازی یک سری قانون هایی وجود داشته اتا لجام گسیخته برخی قیمت ندهند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین