پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۱۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
رییس پلیس فتای ناجا از اجرای فاز بعدی طرح آی‌نماد(e-namad) برای تمامی سایت‌های کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر به جز یک سایت همسان‌گزینی هیچ یک از سایت‌های همسرگزینی معتبر نبوده و پلیس فتا با آنان برخورد می‌کند.

شعارسال : سردار سیدکمال هادیان‌فر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به پرسش‌های آنان پاسخ داد و درباره امکان کلاهبرداری تحت عنوان فروش بلیت هواپیما، اظهار کرد: ما از سازمان هواپیمایی خواسته‌ایم تا در ذیل سایت خود اسامی شرکت‌ها و آژانس‌های معتبر هواپیمایی را درج کرده تا شهروندان از این طریق از معتبر بودن دفاتر این آژانس‌ها باخبر شوند. چراکه مواردی بوده تحت عنوان بلیت‌های هواپیما و تور از شهروندان کلاهبرداری شده و در حقیقت هیچ تور و سفری وجود نداشته است همچنین برخی از این سایت‌ها نیز اطلاعات بانکی شهروندان را برداشته و به دفعات اقدام به برداشت از حساب‌های آنان کردند.

وی با تاکید بر اینکه پس از تهدید داعش برای حمله به کشورمان، حملات مجازی از سوی وابستگان به این گروه انجام شده یا خیر نیز گفت: تاکنون چنین موردی نبوده است.

رییس پلیس فتای ناجا همچنین در ادامه به خبرهای منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه داعش 20 آذرماه به کشورمان حمله می‌کند، گفت: این خبر از اساس کذب بوده و در آن به منابع سی‌ان‌ان اشاره شده بود که اصلا سرکرده داعش با سی‌ان‌ان مصاحبه‌ای نداشته است. سرانجام مشخص شد که این خبر در داخل کشور

تولید شده که عاملان نشر این شایعه شناسایی و با آنان ظرف مدت 24 ساعت برخورد شد.

هیچ سایت همسریابی مجاز نیست

هادیان‌فر در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با تصمیم اخیر وزارت ورزش و جوانان در ایجاد سایت همسان‌گزینی آیا ادامه فعالیت‌های سایت‌های همسریابی مجاز است یا خیر، گفت: هیچ سایتی تحت عنوان همسریابی در کشور مجوز ندارد و تنها سایتی که اجازه فعالیت به آن داده شده، سایت همسان‌گزینی تبیان است که در آن با شیوه‌های سنتی و از طریق واسطه‌ها اقدام به انتخاب همسر می‌شود. بنابراین تاکید می‌کنم هیچ یک از سایت‌های همسریابی مجوز ندارند.

وی افزود: با تعدادی از این سایت‌ها و گردانندگان آنها نیز برخورد شده و به جرات می‌توان گفت که 99 درصد از آنان با انگیزه‌های مجرمانه و کلاهبرداری از شهروندان ایجاد شده است. برخی از آنان تصاویر و اطلاعات شهروندان را گرفته و از آنها سوءاستفاده می‌کردند. برخی دیگر از طریق دریافت حق عضویت مبالغی را اخذ کرده و برخی دیگر نیز اطلاعات کارت بانکی شهروندان را فیشینگ و اقدام به خالی کردن آن می‌کردند.

* اجرای اینماد برای تمامی سایت‌های کشور

رییس پلیس فتای ناجا در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر اینکه یا طرح آی‌نماد (e-namad)برای دیگر سایت‌های کشور نیز اجرایی می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8000 نفر برای پیوستن به طرح آی‌نماد درخواست داده‌اند که مرحله اول آن تنها مربوط به حوزه تجارت الکترونیک است. متقاضیان برای ثبت درخواست خود بایدبه دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند که در آینده این طرح توسعه یافته و برای دیگر سایت‌ها مانند سایت‌های خبری، فرهنگی، تفریحی و... نیز اجرا خواهد شد.

هادیان‌فر افزود: در طرح آی‌نماد کاربر با کلید کردن بر روی نمادی که بر گوشه سایت قرار گرفته، اطلاعات مربوط به مالک ، گرداننده و... را به دست می‌آورند و در حقیقت می‌توان گفت سایت‌هایی که دارای آی‌نماد هستند، معتبرند.

* اولتیماتوم فتا به تلگرام

وی درباره انتقال سرور تلگرام به داخل کشور و جلسات متعددی که با حضور پلیس برای تصمیم‌گیری پیرامون فیلترینگ تلگرام انجام شده است، گفت: برابر اعلام شرکت تلگرام، بیشترین کاربران این نرم‌افزار را ایرانیان شامل می‌شوند. بنابراین طبق پروتکل‌های موجود، می‌بایست سرور این نرم‌افزار به داخل کشوری منتقل شود که بیشترین استفاده کننده از آن را دارد. مدیرعامل تلگرام ادعا کرده بود که به دلیل وجود تحریم‌ها این امکان وجود ندارد. در حالی که باید پرسید که چطور از پهنای باند ایران و کاربران ایرانی استفاده می‌کنند؟ در هر صورت به منظور اینکه نظارت بر این فضا وجود داشته باشد، درخواست دادیم که سرور تلگرام به منظور حفاظت از شهروندان و تامین امنیت کاربران ایرانی به داخل کشور منتقل شود و یک زمان یک ماهه برای تصمیم‌گیری در این خصوص به شرکت تلگرام داده شد.

رییس پلیس فتای ناجا افزود: البته در حال حاضر نیز نظارت پلیس بر فضای مجازی و تلگرام وجود دارد و اینطور نیست که ما نتوانیم با مجرمان برخورد کنیم.

هادیان‌فر درباره استفاده از هکرها در پلیس فتا نیز گفت: پلیس از افرادی که در تامین امنیت و همکاری با ما توانایی دارند، استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه در حال حاضر نیز 82 درصد از کارکنان فتا را مهندسان دارای مدارک لیسانس، ارشد و دکتری تشکیل می‌دهند اما اینطور نیست که ما تمامی هکرها را استخدام کنیم. هکرها چند دسته‌اند و برخی از آنان مجرم هستند.

وی درباره اقدامات پلیس فتا در حوزه تامین امنیت فضای مجازی انتخابات و رصد این فضاها اظهار کرد: برای صحبت در این زمینه فرصت زیادی باقی است و ان‌شاءالله بنده یا سخنگوی ناجا توضیحاتی را درباره بایدها و نبایدهای پلیس ارائه خواهیم کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار دوشنبه 16 آذر 1394 ، کد مطلب : 94091609628 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
واقعا همیشه برم سوال بود چطوری میشه که ادم همسر خودش رو از یک سایت انتخاب کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
همین میشه که آمار طلاق تو کشورمون بالا میره
ن.ف83
ناشناس
France
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
انقدر فکر مردم کوتاه شده که فکر میکنن تو دنیای مجازی که انسان سالم و کسایی که مشکل روانی دارن قابل تجزیه نیستن میشه همسر برای یه عمر انتخاب کرد؟
ا.ف۷۵
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
جالبیش اینه که بالای همه سایت های همسریابی نوشته با مجوز از فلان جا
واقعا نمیشه جلوی این سایت هارو گرفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین