پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به صدور ۱۳ هزار و ۲۴۶ پلاک ویژه معلولان خاطرنشان کرد: در این زمینه محدودیتی وجود ندارد و در صورت راستی‌آزمایی پلاک ویژه در اختیار معلولان قرار می‌گیرد.

شعارسال: حسین نحوی‌نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور 13 هزار و 246 پلاک ویژه معلولان اظهار داشت: در حال حاضر محدودیتی برای صدور پلاک ویژه جهت تردد معلولان با وسایل نقلیه شخصی وجود ندارد و در این زمینه همکاری خوبی فی‌مابین بهزیستی و نیروی انتظامی وجود دارد.

وی با اشاره به واگذاری خودروهای وارداتی به معلولان تصریح کرد: طی مصوبه هیأت وزیران در سال 85 قرار شد خودروهای مناسب‌سازی شده در اختیار معلولان واجد شرایط قرار بگیرد که متأسفانه طی بررسی‌های صورت گرفته در سال 93 به این موضوع رسیدیم که بسیاری از این خودروها به دلایل مختلف به معلولان داده نمی‌شود.

نحوی‌نژاد تصریح کرد: در همین زمینه مکاتباتی با خودروسازان داخلی شده است و بنا داریم با همکاری خودروسازان داخلی خودروهای مناسب‌سازی شده را در اختیار معلولان قرار دهیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به تحصیل کودکان معلول تصریح کرد: این امر یکی از وظایف وزارت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه موظف است شرایط لازم برای تحصیل معلولان فراهم کند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به اینکه بایستی جهت ارائه خدمات به معلولان در جامعه فرهنگسازی صورت گیرد، گفت: این کار بایستی با مشارکت جمعی انجام بپذیرد که در این زمینه سازمان بهزیستی با همکاری دستگاه‌های مختلف اقداماتی را انجام داده است.

نحوی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تصریح کرد: این طرح با شناسایی معلولان در نقاط دور افتاده و محروم آغاز شده است که هم‌اکنون 430 هزار معلول در این مناطق شناسایی و تحت خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به ارائه خدمات به پناهندگان افغانی در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: این طرح نیز با مشارکت سازمان ملل آغاز شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار خبر 14 آذر 1394، کدمطلب: 13940914001067، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین