پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ژنرال‌های بازنشسته‌ای که از عهده زندگی شخصی خود برنمی‌آیند اداره اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند.

شعارسال: الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست «استقلال در حصار تردید» که به مناسبت روز دانشجو در تالار شهید چمران دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد در پاسخ به سؤال مجری برنامه که از چگونگی عملکرد مجلس درباره تحقق استقلال در ابعاد مختلف در کشور پرسیده بود، گفت: این سوال را باید هیأت رئیسه و سخنگوی مجلس پاسخ دهد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشگاه‌های کشور که برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خون داده‌اند استقلال را یکی از سه پایه شعار اصلی ملت ایران عنوان کرد و افزود: استقلال ابعاد مختلفی دارد.

نادران با یادآوری استقرار استقلال سیاسی در گام اول در سال 57 و تحقق استقلال فرهنگی به علت غنای دینی و فرهنگی مردم، گفت: در حوزه استقلال اقتصادی گام‌های مفیدی بر نداشته و به علت راهبردهای غلط گذشته دائماً از آن فاصله گرفتیم.

وی با اشاره به تفکرات افراطی سوسیالیستی نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس که منجر به شکل‌گیری موجی از بی‌اعتمادی به مردم در اداره اقتصاد کشور شد، اظهار داشت: در واکنش به این افراط پس از جنگ بخشی از مدیران دولت قبل و بخشی از مدیران تازه به دوران رسیده به تفریط رسیدند، یعنی لیبرالیسم اقتصادی به حدی شدت گرفت که به نام تعدیل اقتصادی، اقتصاد کشور به پرتگاه نزدیک شد.

*در سال 73 و 74 چنان به هم ریختگی ایجاد شد که هاشمی شبانه جلسه مجمع تشخیص تشکیل داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در سال 73 و 74 چنان به هم ریختگی‌ای ایجاد شد که هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت برخلاف اختیارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شبانه تشکیل جلسه داد و قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا را تصویب کرد.

وی افراط و تفریط‌ها را موجب عدم میل به استقلال اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: عملیاتی شدن سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی پس از ابلاغ رهبر معظم انقلاب به علت تعللی که در نظام تصمیم‌گیری کشور وجود داشت هفت سال به طول انجامید و هیچگاه به صورت جامع به این سیاست‌ها عمل نشد.

*مدیران هاشمی با سنین بالاتر در دولت روحانی اقتصاد ملی را روی اتوپایلوت گذاشتند

نادران در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، گفت: پس از استقرار دولت آقای روحانی عارضه جدیدی رخ داد چرا که علاوه بر اینکه مدیران آقای هاشمی مجدداً ولی با سنین بالاتر اداره اقتصاد کشور را در دست گرفته و آن را روی اتوپایلوت گذاشته و رها کردند نجات اقتصاد کشور را هم به نتیجه مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها گره زدند.

وی ادامه داد: در نتیجه امروز حتی طرفداران دولت نیز به این نتیجه رسیده‌اند که کشور دچار چنان رکودی شده است که به این زودی‌ها از آن نجات نمی‌یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمی‌توان به طور دقیق گفت که وضعیت کنونی اقتصاد کشور معلول خیانت و یا ناکارآمدی و فرتوتی مدیران اقتصادی است، گفت: در هر صورت نتیجه هر دو یکی است و آن این است که مردم زیر چرخ امید بستن دولت به نجات اقتصاد کشور از مسیر مذاکرات هسته‌ای در حال له شدن هستند.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در سال 92 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و اصرار می‌کنند که مسئولان باید ساده‌زیست بوده و اقتصاد کشور می‌باید بر اساس نیروهای داخلی و بر مبنای ظرفیت داخلی مدیریت شود نه یک اتفاق بلکه یک راهبرد است.

*ژنرال‌های بازنشسته‌ای که از عهده زندگی شخصی خود نیز بر نمی‌آیند اداره اقتصاد کشور را در دست گرفته‌اند

نادران، گفت: امروز ژنرال‌های بازنشسته‌ای که از عهده اداره زندگی خود نیز ناتوانند امروز اداره ارکان اقتصاد کشور را به دست گرفته‌اند در نتیجه یک میلیون نفر بی‌کار شده و بورس با ورشکستگی مواجه شده است.

وی از بازار سرمایه و بازار کار به عنوان دو رکن مضمهل شده اقتصاد جامعه یاد کرد و افزود: تا کی باید معطل بمانیم تا مذاکرات هسته‌ای به رفع تحریم‌ها بینجامد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با پیش‌بینی اینکه در صورت رفع تحریم‌ها هم باید منتظر تکانه‌ای شدیدتر از سال 91 در اقتصاد کشور باشیم، گفت: ساده‌لوحی است که تصور کنیم می‌توانیم اقتصاد ملی را با کمک گرفتن از دشمن سامان دهیم.

وی با اشاره به اینکه سقف خرد مهدی بازرگان نخست‌وزیر دولت موقت در دوران دانشجویی در پاریس آرزو کردن برخورداری از صنعت برق برای ایران بود.

وی تصریح کرد: ما امروز برق داریم اما آیا اقتصاد کشور به سامان است؟ و به استقلال اقتصادی رسیده‌ایم؟

ناداران با تأکید بر اینکه روزی هزار بار دم زدن از ولایت بدون تلاش برای عملیاتی کردن توصیه‌های رهبری ارزش ندارد، گفت: ما در مجلس نه لوکوموتیورانیم و نه می‌توانیم برای دولت تصمیم بگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این دولت خسته با این راهبردها راه به اقتصاد ملی نخواهد برد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 16آذر1394، کدخبر: 13940916001349: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
فعلا که همون ژنرال ها از خیلی از مسئولینمون دارن بهتر عمل می کنند
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
وقتی مسعولیتی به کسی میدهییم باید ببینیم طرف مغز ان مسعولیت را دارد یا نه متاسفانه مشکلی که در جامعه فعلی ما هست این است که مسعولیت ها را نسنجیده به افراد میدهیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین