پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۹۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با بیان اینکه حدود 43 درصد آب شرب تولید شده در شبکه آب روستاهای تهران پرت می‌شود، گفت: مصرف آب در روستاهای کشور به دلیل پایین‌ بودن قیمت 35 لیتر بیشتر از حد استاندارد است

شعار سال: رضا پوررجب با بیان اینکه مصرف سرانه آب در روستاهای کشور 35 لیتر بالاتر از حد استاندارد است و باید برای کاهش مصرف آب فرهنگ‌سازی شود گفت: مصرف سرانه آب در روستاهای کشور 185 لیتر در شبانه‌روز است این در حالی است که عدد استاندارد 150 لیتر در شبانه‌روز است.

وی افزود: این بالا بودن مصرف سرانه آب در روستاهای کشور به دلیل پایین‌بودن و ارزان بودن آب است به صورتی که قیمت تمام شده آب برای روستاها در هر متر مکعب 900 تومان و فروش آن 71 تومان است.

پوررجب با تاکید بر اینکه پایین بودن قیمت آب یکی از دلایل مصرف بالای آب در روستاها است و باید فرهنگ‌سازی و چگونه مصرف کردن آب را در روستاها نهادینه کرد اظهار داشت: متاسفانه در استان تهران 4500 انشعاب غیر متمرکز داریم که همین انشعابات که شامل ویلاها و خانه باغ‌ها می‌شوند مصرف آب بالایی دارند، پس فرهنگ‌سازی و واقعی شدن قیمت آب کمک بسیار زیادی می‌تواند به کاهش مصرف آب در روستاهای استان تهران کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران به اصلاح و بازسازی شبکه آب در 8 ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در 8 ماه سال جاری موفق شدیم 67 کیلومتر از شبکه آبرسانی تهران را بازسازی و اصلاح کنیم و 3551 انشعاب فرسوده استانداردسازی کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت 5 هزار و 88 کنتور آب رایگان را تعویض کردیم و 180 کنتور هوشمند نصب کردیم تا بتوانیم مدیریت تقاضا و مصرف آب را به درستی انجام دهیم.

*55 درصد شبکه آبرسانی روستاها فرسوده است

پوررجب در پاسخ به این سوال که چه میزان از شبکه آبرسانی روستاها فرسوده است گفت: در حال حاضر 55 درصد شبکه آبرسانی روستاهای استان تهران فرسوده است و این فرسودگی باعث شده تا حدود نیمی از آب شرب تولید شده یعنی 43 درصد آب در شبکه پرت شود و این به این معنی این است که ما 43 درصد آب تولید شده را نمی‌توانیم مصرف کنیم و پولی هم از مشترکان دریافت کنیم.

*25 هزار انشعاب غیر مجاز در استان تهران داریم

پوررجب ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم وجود 25 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای استان تهران است که 80 درصد این عدد مربوط به واحدهای ساخته شده خارج از بافت است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری 2150 انشعاب غیرمجاز را قطع و تبدیل به انشعاب مجاز شده‌اند.

*تعیین سهم آبرسانی به روستاهای تهران از صندوق توسعه ملی تا دو هفته آینده

پوررجب در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه طبق مصوبه دولت قرار شده 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستاهای کشور اختصاص یابد از این میزان سهم تهران چقدر است گفت:این مصوبه ابلاغ شده است اما هنوز سهم تهران مشخص نیست و تا دو هفته آینده قرار است این سهمیه تعیین و ابلاغ شود.

*تفکیک آب شرب و بهداشتی در روستا کلید خورد

پوررجب از اجرای طرحی پایلوت در یکی از روستاهای تهران برای جداسازی آب شرب و بهداشتی خبر داد و گفت: براساس تاکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر اجرای این امر طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی را در یکی از روستاها اجرایی کرده‌ایم که تا سال دیگر عملیات آن به پایان می‌رسد.

وی با بیان این‌که پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور در استان تهران و تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستای استان تهران قرار دارد، خاطر نشان کرد: تعداد کل روستاهای کل استان تهران 716 و تعداد روستاهای تحت پوشش آب این شرکت 400 روستاست.

وی ادامه داد: تامین مابقی روستاها برعهده دهیارها و شورای شهر است و شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران 77.4 درصد تخمین زده شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستاها در برنامه ششم به 80 درصد برسد.

پوررجب تعداد حجم کل آب تولیدی روستاهای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب تهران را 85 میلیون مترمکعب در سال عنوان و افزود: برنامه‌ریزی‌هایی را با به‌کارگیری از چهار مشاور برای انجام کارهای آبرسانی به روستاها انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: از این به بعد تمام برنامه‌های ششم برحسب مطالعات صورت گرفته توسط این چهار مشاور صورت می‌گیرد. علاوه بر این برای 30 مجتمع آبرسانی بزرگ با به‌کارگیری سه مشاور عملیات به‌روزرسانی آن را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران از بهره‌برداری سه تصفیه‌خانه در اردیبهشت‌ماه خبر داد و تصریح کرد: برای اولین‌بار در روستاهای امامزاده داوود، نیک‌نام ده و سعید‌آباد پردیس تصفیه‌خانه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

پوررجب درباره میزان هزینه این تصفیه‌خانه‌ها گفت: هر کدام از این تصفیه‌خانه‌ها سه میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد.

*آغاز قرائت هوشمند کنتور‌های آب روستایی از اسفندماه

وی با بیان این‌که طرح قرائت هوشمند کنتورهای آب روستایی از اسفند‌ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: این مساله 80 درصد میزان تخلفات آبی در روستاها را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران هدف از اجرای این طرح را پرداخت قبوض بدون طی نکردن مسافت برای روستاییان عنوان و اظهار کرد: درباره افزایش کیفیت آب روستایی نیز برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و توانسته‌ایم توسط این برنامه‌ریزی‌ها میزان کیفیت آب شرب روستایی را ارتقاء دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 16 آذر 1394,کد مطلب 13940916000623, www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
پروژه ی صندوق توسعه ملی تا حالا در خیلی از مشکلات داخلی کشور و مسائل دیگر به ما کمک کرده ، امیدواریم از این صندوق در جاهای درست دیگه نیز استفاده بشه
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
واقعا ایران اینده ای خطرناک در زمینه ابی و محیط زیستی داره...خداکنه که بخیر بگذره
ا.ف75
جلال
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
0
0
با این بحران ابی که وجود داره باید هرچه سریع تر دنبال بهینه استفاده کردن از اب باشیم ن۰ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
یعنی ما هنوز تو کشور خودمون این همه مشکل آب و برق داریم
چرا باید بعد از این همه مدت روستاهای ما مشکل اولیه داشته باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین