پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
رییس پارک فناوری پردیس از تشکیل ۹ فن‌بازار جدید در استان‌های کشور تا سه سال آینده خبر داد.

شعارسال : مهدی صفاری‌نیا با بیان اینکه دانش، فناوری و نوآوری، بزرگترین ثروت کشورها محسوب می‌شوند، گفت: فرایند توسعه اقتصادی دانش محور نیازمند زیرساخت‌هایی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و تسهیل مبادلات و انتقال صحیح فناوری است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری، شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن‌بازارها هستند تا بدین واسطه به ایجاد یا فعال‌تر شدن بخش‌های مختلف درگیر با مقوله تجاری‌سازی، مبادله و توسعه فناوری کمک کنند.

رییس پارک فناوری پردیس افزود: وظیفه فن‌بازارها، گردآوری و مدیریت اطلاعات مرتبط با دستاوردها و نیازهای فناوری منطقه، با هدف تعریف همکاری از طریق اشتراک این اطلاعات در سطح منطقه و با سایر مناطق کشور است. فن بازار محلی برای مبادلات تکنولوژی است که نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» دارد.

صفاری‌نیا خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲فن بازار ملی با همکاری پارک‌های علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و شهرک‌های فناوری که زیرمجموعه وزارت صنایع هستند، در استان‌های کشور ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۹ تقاضا برای ایجاد فن بازار در استان‌های کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما تلاش داریم تا سه سال آینده در تمام استان‌های کشور، یک شعبه فن بازار ایجاد کنیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه در فن بازار ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال تکنولوژی نیز انجام می‌گیرد، عنوان کرد: ما از طریق شبکه فن بازار می‌توانیم بانک اطلاعات فناوری کشور را نیز تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی دانشگاه‌ها و صنایع خاص هم می‌توانند یک فن بازار تخصصی داشته باشند، گفت: در حال حاضر بانک اطلاعات فن بازار کشور در حال تکمیل است تا بر این اساس زمینه داد وستد فناوری در داخل و خارج تسهیل شود.

به گفته وی، عملیات ارائه خط اعتباری بانک صندوق نوآوری و شکوفایی برای لیزینگ محصولات شرکت‌های دانش بنیان، اعطای تسهیلات به همه خریداران محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان با نرخ پایین از طریق فن بازار انجام می‌گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا ، تاریخ انتشار سه شنبه 17 آذر 1394 ، کد مطلب : 94091709953 : www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
این نوع بازار ها میتونه مسکن های خوبی برای عدم اشتغال باشه اما راه کار اصلی نیست
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین