پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۰۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳
با وجود سپری شدن نزدیک به یک سال تحصیلی از شروع به کار دور جدید انجمن های علمی – دانشجویی در این دانشگاه ، شاهد آن هستیم که به دلیل بی مسئولیتی و بی توجهی مسئولین و هم چنین سیاسی کاری ها رشد علمی انجمن های علمی این دانشگاه با کاهش مواجه شده است.

شعار سال: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال های اخیر به عنوان پرافتخار ترین و موفق ترین دانشگاه فعال در زمینه انجمن های علمی دانشجویی شناخته شده و انجمن های علمی این دانشگاه در سال های گذشته با افتخار آفرینی های بسیاری که از خود نشان داده اند ، اکثرا در زمره7 دانشگاه برتر کشور بوده اند .

درشروع سال تحصیلی جاری نیز با توجه به اعلام آمادگی تعداد زیادی از افراد پر استعداد برای فعالیت در انجمن های علمی-دانشجویی پیش بینی می شد روند سال های گذشته حفظ شده و این انجمن ها همچون سابق علاوه بر افتخار آفرینی چشم گیر ، رشد علمی قابل توجهی نیز داشته باشند .

ولی متاسفانه با وجود سپری شدن نزدیک به یک سال تحصیلی از شروع به کار دور جدید انجمن های علمی دانشجویی در این دانشگاه ، شاهد آن هستیم که به دلیل بی مسئولیتی و بی توجهی مسئولین و هم چنین سیاسی کاری هایی که علیرغم توصیه های مکرر مقام معظم رهبری به پرهیز از آنها، در این انجمن ها مشاهده گشته ورشد علمی انجمن های علمی این دانشگاه با کاهش مواجه شده و درخشش آن ها نیز دیگر مانند گذشته به چشم نمیخورد .

یکی از فعالین انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در مصاحبه اختصاصی با زیتون مشکل اصلی انجمن های علمی را بی توجهی و بی مسولیتی برخی مسئولین رده بالای مرتبط از جمله معاوت فرهنگی دانشگاه و ورود مسائل حاشیه ای از جمله لج بازی و سیاسی کاری به این انجمن ها دانسته و گفت : از مهم ترین نمونه های کم کاری و بی توجهی مسئولین می توان به سهل انگاری غیر قانونی در تایید صلاحیت دو تن از افراد فاقد صلاحیت علمی برای کاندیداتوری در انجمن که منجر به رسیدن آن ها به مدارج بالای مدیریتی در انجمن گشتهو هم چنین لج بازی و عدم اجرای عدالت در جشنواره دانشگاهی "حرکت" و دیگر برنامه های دانشگاهی اشاره کرد.

این فعال انجمن علمی همچنین افرود : دانشجویان دغدغه مند سعی کرده اند تا کنون واکنش جدی به این مسائل نشان ندهند ولی در صورت ادامه این رفتار ها و انحراف بیشتر انجمن های علمی از مسیر اصلی خود ، به قوه قضائیه و نهاد های نظارتی مراجعه خواهیم کرد .

گفتنی است چندی پیش نیز در اختتامیه یکی از نمایشگاه های علمی برگزار شده توسط انجمن های علمی دانشکده کشاورزی این دانشگاه ، دبیر شورای دبیران دانشکده مذکور گلایه ها و انتقادات جدی نسبت به روند انجمن های علمی دانشگاه مطرح کرد .

در پایان ضمن اظهار نگرانی از کاهش رشد فعالیت انجمن های علمی در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ، امیدواریم این گزارش تلنگری باشد به مسئولین مربوطه تا توجه بیشتری به انجمن های علمی نموده و برخورد های جدی نیز با بی قانونی ها صورت دهند .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری زیتون، تاریخ 11 تیر 95، کد مطلب: 16419: www.zeytunnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین