پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کشور با اعلام انتصاب مشاور امور فضای مجازی زیر نظر معاونت پرورشی و فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: فعالیت این مرکز مشاوره رصد وضعیت استفاده دانش‎آموزان از فضای مجازی و هم تولید ایده هایی که استفاده دانش اموزان را به سمت استفاده مفید و مثبت پیش ببرد.

شعار سال: مهدی فیض امروز در حاشیه نواختن زنگ گلبانگ انقلاب در مدرسه ولیعصر زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه فضای مجازی می تواند بسیاری از فعالیت و اقدامات آموزش و پرورش را تحت تاثیر مثبت و منفی خود قرار دهد و باید در ساختار آموزش و پرورش توجه جدی به این امر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف اصلی آموزش و پرورش تربیت نسل امروز برای فردا است، ابراز کرد: با این هدف محتوای برنامه های آموزشی تدوین و با توجه به این هدف کلی باید ببینم چه نیازهایی برای آینده کودکان مورد نیاز است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: اگر نگاه ما آینده نگر باشد باید اقتضائات آینده را برای تربیت دانش آموزان مد نظر قرار داده و در بحث آموزشی در نظر بگیریم.

فیض افزود: در کنار پرداختن به موضوعات آموزشی و توجه به رشد علمی دانشآموزان به عنوان عنصر علمی برای کشور باید به سایر ابعاد تربیتی دانش آموزان نیز توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز دارای نقشهای متعددی در آینده خواهند بود که وظیفه آموزش و پرورش پرداختن به این موضوع است که محتوای آموزشی بگونه ای تدوین شود که دانشآموزان برای تمامی نقشهای آینده آماده شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کشور فعالیتهای تربیتی باید به گونه ای باشد که باید تمامی نقش ها را پوشش دهد و اعتقاد من این است که رای رسیدن به این موضوع فاصله تئوریک و عملیاتی داریم.

وی ابراز کرد: خوشبختانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چند سالی است که در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است که برای اجرایی شدن آن به عنوان مبنا باید راهکارهای عملی تحقق سند محقق شود.

فیض گفت: برای این موضوع کارگروهی تحت عنوان تربیت در سند تحول شکل گرفته است که ماموریت این کارگروه تدوین اقدامات بخش های مختلف آموزش و پرورش برای تحتق اهداف تربیتی سند تحول است که امیداوریم تا مرداد ماه اسناد اقداماتی حوزههای مختلف دربعد تربیتی تدوین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه نمیتوان در سطح کلان فضای مجازی را مدیریت کرد، تاکید کرد: اما آنچیزی که می توان در استفاده دانش آموزان لحاظ کرد هوشیار سازی دانش آموزان و خانواده آنان است.

وی گفت: آگاه سازی دانش اموزان و والدین آنها از آسیبهای فضای مجازی و چگونگی استفاده از این فضا ماموریت اول آموزش و پرورش بوده است و در این راستا از طریق مسئولان امور تربیتی و مشاوران دورههایی در سطح مدارس به اجرا گذاشته شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی موج رسا، تاریخ 12 اسفند 95، کد مطلب: 120: www.mojerasa.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین