پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: برخی از همشهریان چاره ای ندارند و زندگیشان با دستفروشی و با وانت و چرخ دستی و بساطی که پهن کرده اند می چرخد و یک خانواده چند نفره را تامین می کند باید این افراد را درک کرد وضعیت اقتصادی کشور مساعد و مطلوب نیست و عده ای با همین حداقل درآمد زندگی می کنند.

شعار سال: شاید در طول روز در رفت آمـدهایی که در سطح شهر داریم درگیری های ماموران رفع سد معبر شهرداری را با دستفروشان دیده ایم که گاهی این برخوردها نامناسب است و گاهی هم به ماموران رفع سد معبر اعتراض کرده ایم که نباید چنین برخوردی داشته باشند.

همچنین با توجه به پیشرفت شبکه های اجتماعی در ارسال اخبار چند وقتی است که برخی از برخوردهای نا مناسب کلامی و فیزیکی ماموران رفع سد معبر با دستفروشان در فضای مجازی منتشر شده و باعث ناراحتی شهروندان شده است.

با توجه به اوضاع اقتصادی این روزها، شهروندان قمی توقع دارند که به جای برخوردها فیزیکی با دستفروشانی که تنها راه امرار معاش آنها همین دستفروشی است، آنها ساماندهی شوند ،البته گاهی خود ماموران رفع سد معبر نیز تخلفاتی از نوع سد معبر انجام می دهند.

پارک خودرو رفع سد معبر در پیاده رو خیابان دور شهر قم

چندی پیش یکی از خبرنگاران قم در مورد مشاهده خود در این خصوص نوشت: "امروز صبح نزدیک مدرسه دارالشفا صحنه های عجیبی از درگیری مامورای شهرداری با دستفروشان دیدم که واقعا شرم آور بود وحقیقتا در خور حریم خانم حضرت معصومه (س) ومدرسه فیضیه نبود درگیری ،فحشهای رکیک،حرکات خلاف عفت عمومی ،تعامل ناشایست وبی رحمانه با دستفروش معلول غائله با دخالت چند روحانی جوان جمع شد.

کلاسهای اخلاق قبل از طلاب باید برای مامورای رفع سد معبر برگزار شود واینگونه رفتارها با وجود وضع اقتصادی معروف جامعه هیچ گونه توجیه وتعریف شرعی وعقلائی ندارد."

علی نوجوان 11ساله دستفروش که از ترس ماموران رفع سد معبر مخفی شده بود گفت: صبح ها به مدرسه می روم و بعدظهرها در اطراف حرم دستفروشی می کنم برای کمک به خانواده مجبور هستم کار کنم اما ماموران شهرداری با من برخورد بدی دارند و وسایل من را می گیرند و پس نمی دهند.

این دستفروش نوجوان ادامه داد: من چاره ای ندارم و باید کار کنم چه در زمستان باشد و چه در تابستان، چه کار کنم بروم دزدی کنم! گاهی هم که می گویند به بازارچه ها برویم و دستفروشی کنیم اما نمی شود چون هم پول غرفه ها زیاد است هم این بازارچه ها خارج شهر است و کسی برای خرید نمی آید، شما خبرنگارها فقط حرف می زنید و برای ما نمی توانید کاری انجام دهید.

مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم در خصوص برخورد ناشایست برخی از ماموران رفع سد معبر با دستفروشان اظهار داشت: ریاست محترم مرکز تخلفات شهری برای اولین بار مدیر روابط عمومی تعیین کرده است و در حال انجام کار فرهنگی است تا مباحث اخلاقی و اداب ارتباطات در این موارد را تغییر دهند و به صورت نظام مند مکان هایی را مشخص کنند تا بتوانند دستفروشان را ساماندهی کنند.

وی بیان داشت: برخی از همشهریان چاره ای ندارند و زندگیشان با دستفروشی و با وانت و چرخ دستی و بساطی که پهن کرده اند می چرخد و یک خانواده چند نفره را تامین می کند باید این افراد را درک کرد وضعیت اقتصادی کشور مساعد و مطلوب نیست و عده ای با همین حداقل درآمد زندگی می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: اما مسئله دستفروشی آسیب هایی هم دارد که البته شامل همه دستفروشان نمی شود، اول اینکه برای سیما و منظر شهری مناسب نیست، البته در موارد بسیار کم عده ای در قالب دستفروشی سوء استفاده می کنند.

ملایی بیان داشت: مرکز تخلفات شهری یک روابط عمومی راه اندازی کرده است و برای کارکنان کلاس برگزار می کند و زیر ساخت های فکری و زیرساخت های فضایی ایجاد می کند اما تا وضع مطلوب فاصله داریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پاسخ به این سوال که شهروندان ، ماموران رفع سد معبر را مامورانی از طرف شهرداری می شناسند، شورای شهر و شهرداری در این زمینه چه کاری انجام داده است گفت:ماموران رفع سد معبر شرکتی هستند به همین دلیل برنامه ریزی درستی نمی توانند روی ماموران رفع سد معبر داشته باشند از طرفی چون این افراد شرکتی هستند مدیران نمی توانند روی ظاهر و اخلاق فرد نظر دهند، هرچه هم دوره گذاشته شود سال بعد این ماموران تغییر می کنند.

همچنین وی در پاسخ به این سوال با این وضعیت تکلیف دستفروشان چیست؟ آیا باید هر روز شاهد برخوردهای فیزیکی ماموران رفع سد معبر با دستفروشان و جریحه دار شدن احساسات شهروندان باشیم؟ تصریح کرد: به نظرم باید مکان های مشخصی به عنوان بازارچه های روزانه و یا هفتگی برای دستفروشان در نظر گرفته شود وباید مردم هم در این زمینه کمک کنند ، این را به دستفروشان قول می دهیم که مسئله ایجاد بازارچه ها را پیگیری کنیم تا تعداد بازارچه هایی جدید در قم طراحی شود و از معاونت خدمات شهری هم می خواهیم به صورت ویژه این مسئله را پیگیری کنند.

ملایی تاکید کرد: ایجاد بازارچه های روزانه و هفتگی برای دستفروشان از طرفی باعث یک حرکت اقتصادی می شود و از طرفی هم باعث ساماندهی دستفروشان می شود، وقتی دستفروشان شناسنامه دار شوند از این نابسامانی وآسیب های فکری و فضایی هم جلو گیری می شود.

وی در پایان گفت: هیچ مامور رفع سد معبری حق برخورد فیزیکی و یا زبانی را با دستفروشان ندارد و مردم در صورت مشاهده این رفتار ها موضوع را با مرکز تخلفات شهری در میان بگذارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی قم نا، تاریخ 26 بهمن 95، کد مطلب: 39776: www.qomna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین