پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
در فصل جاری هربار که ذوب‌آهن مغلوب حریفان شده عوامل این تیم بدون استثنا پای داور را وسط کشیده و قاضی میدان را مقصر اصلی ناکامی خود معرفی کرده‌اند.

شعار سال: ذوب‌آهن در نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم سه مرتبه باخت را تجربه کرد. هر سه بار هم عوامل این تیم مقصر اصلی شکست را داور مسابقه معرفی کردند.
پرده اول: هفتم مردادماه، ورزشگاه تختی بندر انزلی
ذوب‌آهن در اولین گام از لیگ پانزدهم به شکلی دور از انتظار و نه چندان منصفانه مغلوب ملوان شد تا هم نوار بی‌شکستی‌اش که از میانه‌های فصل گذشته آغاز شده بود پاره شود و هم لیگ جدید را با باخت شروع کرده باشد. در کنفرانس خبری بعد از بازی یحیی گل‌محمدی ضمن اعتراض توامان به بلندی چمن و عملکرد داوری مدعی شد که نتایج برخی بازی‌ها در فوتبال ایران بیرون از زمین رقم می‌خورد. این اظهارات جنجالی سروصدای نسبتاً زیادی در فوتبال ایران به راه انداخت و جریمه نقدی سرمربی ذوب‌آهن از سوی کمیته انضباطی و احضار او به کمیته اخلاق را در پی داشت.
پرده دوم: شانزدهم مردادماه، ورزشگاه فولادشهر
ذوب‌آهن در دومین هفته از لیگ در مسابقه‌ای که به خاطر تقابل قهرمان جام حذفی با مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر همزمان حکم سوپرجام غیررسمی فوتبال ایران را پیدا کرده بود با یک گل قافیه را به سپاهان باخت تا هم شهرآورد اصفهان را واگذار کند و هم دومین باخت متوالی را در آغاز فصل جدید متحمل شود. این بار این سعید آذری بود که در متن اعتراضات به داوری قرار گرفت و در تونل ورزشگاه فولادشهر با محسن قهرمانی که پس از مدت‌ها به عرصه قضاوت بازگشته بود درگیری لفظی پیدا کرد. این حرکت مدیرعامل ذوب‌آهن توبیخ او از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را در پی داشت.
پرده سوم: بیست و هفتم آذرماه، ورزشگاه فولادشهر
در ایستگاه پایانی دور رفت ذوب‌آهن در مسابقه‌ای که تعیین‌کننده چهره قهرمان نیم‌فصل بود در خانه به مصاف استقلال خوزستان رفت و با یک گل مغلوب حریف شد. یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از مسابقه مدعی شد که تأثیر تصمیمات داور روی نتیجه این مسابقه زیاد بوده زیرا او در جریان بازی دو پنالتی برای ذوب‌آهن نگرفته است. سرمربی ذوب‌آهن همچنین تأکید کرد که از واگذار کردن این بازی ناراحت نیست زیرا کسی که بیشتر باید ناراحت باشد حاج ملک، داور مسابقه است که نباید از قضاوت خود رضایت داشته باشد.
پی‌نوشت:در جریان دو مسابقه اخیر ذوب‌آهن برابر پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی اشتباهات داوری به نفع تیم اصفهانی رقم خورد. از آنجا این اشتباهات هر دو بار با برد ذوب‌آهن و باخت تیم پرطرفدار پایتخت توام شد دو مرتبه در فصل جاری هجمه سنگین و نه چندان جوانمردانه‌ای علیه فوتبال اصفهان به راه افتاد که شیرینی برد را به کام اصفهانی‌ها تلخ کرد. همانگونه که این هجمه غیرمنطقی و غیرمنصفانه بود پذیرفتنی هم نیست که عوامل ذوب‌آهن پس از هر شکست بدون استثنا داور مسابقه را به عنوان مقصر اصلی ناکامی معرفی کنند.
در این میان هرچند که کارشناسان داوری برنامه نود معتقد بودند پنالتی اعلام شده برای ملوان در مسابقه با ذوب‌آهن درست نبوده است، در سایر موارد حق را به داوران قضاوت‌کننده در دیدارهای ذوب‌آهن داده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایمنا,تاریخ انتشار 28 آذر 1394,کد مطلب: 214121 www.imna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین