پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: باتوجه به مصوبه سنای آمریکا باید تسهیلات ویژه برای اتباع 38 کشور جهان که به ایران می آیند، فراهم کنیم.

شعارسال :مسعود سلطانی فر روز شنبه در نشست هم اندیشی با فعالان گردشگری درباره مصوبه اخیر سنای آمریکا مبنی بر این که اتباع 38 کشور جهان که از سال 2011 به ایران سفر کرده اند، برای ورود به آمریکا باید ویزا تهیه کنند، افزود: البته این تسهیلات ملاحظات امنیتی و سیاسی را به دنبال دارد.

وی با بیان این که بخشی از گردشگران کشورهای مختلف که در آسیا هستند، برای ورود به ایران مشکلی ندارند، اظهار داشت: برای سال 2016 ورودی گردشگرانی که ثبت نام کرده اند و هتل های رزرو شده روند خوبی داشته که در رشد توسعه و رونق گردشگری موثر است.

وی ادامه داد: استرالیا، آنگولا، چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایسلند، لوکزامبورگ، هلند، نورژ، سنگاپور، کره جنوبی، ایتالیا، تایوان و... از کشورهایی هستند که بر اساس مصوبه اخیر سنای آمریکا اگر از سال 2011 به ایران سفر کرده اند برای ورود به آمریکا باید ویزا تهیه کنند.

سلطانی فر تصریح کرد: به طور کلی 130 هزار و 325 گردشگر از این کشورها در سال 92 به ایران داشته ایم که در سال 93 به 162 هزار نفر افزایش یافته است و در 6 ماهه اول 94 نیز 103 هزار نفر از این کشورها وارد ایران شده اند که پیش بینی می کنیم تا پایان سال این رقم به 200 هزار نفر افزایش یابد.

سازمان میراث فرهنگی با اشاره به این که از حدود 5 میلیون گردشگر در سال 93 ، 162 هزار نفری که از این 38 کشور به ایران آمده اند، رقم بالایی نیست، گفت: مسایل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برای ما مهم است و باید از این کشورها تعداد قابل توجهی گردشگر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با همکاری وزارت امور خارجه و دستگاه های اجرایی هم اندیشی هایی صورت گیرد تا اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: در نامه ای که وزیر امور خارجه آمریکا به ظریف نوشته، مسایلی مطرح شده و برای این مسایل حاشیه هایی هم داریم. در حال حاضر سفرای 28 کشور اروپایی به کنگره آمریکا نامه ای سرگشاده نوشتند و انجمن های مختلف نیز اعتراضاتی داشته اند که این مسایل به صورت جدی باید دنبال شود. سلطانی فر هدف از تشکیل هم اندیشی با فعالان گردشگری را بحث و بررسی پیرامون مصوبه اخیر سنای آمریکا دانست و افزود: این مساله برای ما قابل تحمل است و باید با نگاه جدی تری این موضوع را مدیریت کرد.

سلطانی فر افزود: پیش بینی ما آن است که با اجرایی شدن برجام و رفع کامل تحریم ها، سال آینده رشد چشمگیری در بخش گردشگری داشته باشیم.

وی با بیان این که بر اساس اهداف گردشگری صنعت چشم انداز 20 ساله و سیاست های ابلاغی رهبری باید در پی جذب گردشگر باشیم، گفت: از جمله اقدامات آن است که از طریق سفیرمان در روسیه مذاکراتی با مسئولان این کشور در زمینه گردشگر به ایران، شده و در نیمه دوم ژانویه هیاتی از بخش خصوصی و مدیران گردشگری با فعالان گردشگری روسیه صحبت هایی خواهند داشت تا افرادی روسی که به عنوان مثال به ترکیه و مصر می رفتند، با ملاحظات فرهنگی و شرعی به ایران بیایند.

رییس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: در سال گذشته 44 میلیون نفر گردشگر روسی به خارج از کشورشان رفتند که ما بر اساس برنامه ریزی ها سعی داشتیم تا سال 2025 حداقل دو درصد گردشگردان روسی را به ایران جذب کنیم.

سلطانی فر با اشاره به برگزاری 5 نمایشگاه اختصاصی گردشگری و 10 نمایشگاه بین المللی از جمله اجلاس جهانی گردشگری و نشست راه ابریشم در سال 2016 ادامه داد: پیش بینی کرده ایم همزمان با برگزاری این وقایع با رغبت عمومی وقایع گردشگری را میزبانی کنیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به این که چنانچه آمریکا مصوبه اخیر سنای آمریکا را عملیاتی کند، بخش گردشگری تحت تاثیر قرار خواهد گرفت، ادامه داد: البته ما باید در بخش تبلیغات در بازاریابی کار کنیم و حضور خود را در نمایشگاه های بین المللی پررنگ تر نشان دهیم.

به گفته سلطانی فر، آمریکا محدودیتی را برای اتباع 38 کشور جهان می گذارد که در گذشته به ایران آمدند و رفتند و بخش گردشگری ما متاثر از این امر نخواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی با حضور نمایندگان وزارتخانه های امور خارجه، اطلاعات، میراث فرهنگی و برخی تشکل ها تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه باید رشد 8 درصدی جذب سرمایه داشته باشیم که 898 هزار میلیارد تومان نیازمند سرمایه گذاری هستیم که بخش قابل توجهی از این مبلغ متمرکز بر بخش خصوصی و منابع خارجی است.

سلطانی فر اظهار داشت: باید نزدیک به 80 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم که بخش گردشگری تاثیر بسزایی در تامین این منابع دارد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان میراث فرهنگی 900 پروژه با اعتبار 30 میلیارد تومان در دست تهیه دارد و سعی می کند که بخش گردشگری را رونق بسیاری دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار شنبه 05 دی 1394 ، کد مطلب : ( 5070650)81894488 : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
0
0
چند سال است داریم همچین حرفی میزنیم ، بهتره که یک اقدام عملی در این زمینه انجام بدیم
ا.ح75
ناشناس
Switzerland
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
این قوانین جدید آمریکا تاثیری بر گردشگری ایران نخواهد گذاشت ، ولی ماهم نباید بیکار بنشینیم و دست روی دست بگذاریم باید سرمایه گذاری را در بخش توریسم بیشتر کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
0
0
به اندازه کافی جمعیت بیش از اندازه تو ایران جا دادیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
با همین توجهات و کارها میتونیم حتی زمینه هیا گردشگری رو هم رونق بدیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
اینجوری خیلی بیشتر می تونیم در عرصه های جهانی با چهره بهتری ظاهر بشیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
ندادن تسهیلات برابر با نژاد پرستیه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
0
0
لابد منظورتون عرب جماعته دیگه
بیان بخورن بریزن و توهین کنن و برن


س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین