پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
معاون وزیر راه و شهرسازی از اعطای سند مالکیت ۳۰ درصد اراضی تصرف شده دولت در سکونت گاه های غیررسمی خبر داد و گفت: تا صاحبان این ملک ها دارای سند نشوند هیچ اقدامی در خصوص نوسازی و بهسازی صورت نمی گیرد.

شعارسال: سیدمحمد پژمان در مراسم امضای تفاهمنامه سندار کردن اراضی واحدهای بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی، اظهار کرد: زیرساخت ها در بافت های فرسود مناسب نیست و ناپایداری بناها مخاطراتی را متوجه مساکنان این مناطق می کند. در این راستا دولت تصمیم جدی برای بهسازی و نوسازی این بافت ها گرفته که باید با بسیج امکانات این بافت ها را احیا کرد.

وی بیان کرد: البته بدون مشارکت ساکنان توفیقات زیادی متوجه نوسازی نمی شود و باید در اجرای طرح ها سهیم باشند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری نیز باید نقش محوری در این بحث ها ایفا کنند و باید در متن این اتفاق مهم قرار بگیریند. نکته بسیار مهم و اساسی مسئله هر گونه اقدام در خصوص این بافت باید بر مبنای این باشد که افراد دارای اسم و رسم و هویت باشند.

وی یادآور شد: امروز این افراد صاحب سند نیستند و این بی هویتی آثار سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده است، از سوی دیگر چون اصول شهرسازی رعایت نشده امکان دریافت سند نیز فراهم نشده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بانک ها به کسانی تسهیلات می دهند که هم سند رسمی و پروانه از شهرداری است، از این رو تا صاحبان این ملک ها دارای سند نشوند هیچ اقدامی در خصوص نوسازی و بهسازی صورت نمی گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: باید اول سند دار کردن این بافت ها را عملیاتی کنیم، طی نشست های موثر امروز تفاهمنامه ای را امضا می کنیم و این امکان از اراضی دولتی به افراد سند بدهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در یک برنامه 5 ساله تحول بزرگی را در این بافت ها به وجود آید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار خبر 6 دی 1394، کدمطلب: 954458، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
خداکنه که این روند هرچه سریع تر طی بشه و به سرانجام خودش برسه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
به نظر من که این حق به مردم برنمی‌گرده تاریخ این رو ثابت میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین