پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تهیه نقشه و برنامه راهبردی این دانشگاه در دستور کار هیات امنا است که بزودی به تایید نهایی رسیده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می شود.

شعارسال: حمود مهرمحمدی پنجشنبه در نخستین اجلاس سراسری استادان دانشگاه فرهنگیان در مشهد افزود: این دانشگاه برای درست پیمودن مسیر و ایفای نقش محوری خود در تعلیم و پرورش معلمان حرفه ای نیاز به اهتمام همگانی و عزم عمومی دارد.

وی اظهار کرد: بر این مبنا همه باید نقش خود را برای بهسازی، ارتقا، توسعه و تحول دانشگاه فرهنگیان ایفا کنیم.

وی گفت: برنامه راهبردی و کوشش برای تصویرسازی آینده این دانشگاه، توام با پیوست هایی است که در آن شیوه های پذیرش دانشجو معلم، تربیت معلم و نیز روش های توسعه کمی دانشگاه ارائه شده است.

مهرمحمدی افزود: تلاش می کنیم با هدف تربیت بهترین ها و فراهم کردن زمینه ورود استعدادهای برتر به چرخه معلمی، روش های گوناگونی را پیاده کنیم.

وی تطبیق و تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه فرهنگیان به اعضای هیات علمی را از دیگر اقدامات در زمینه تحول در این دانشگاه عنوان و ذکر کرد: برای تقویت بنیه علمی و اصلاح هرم علمی این دانشگاه نیز تلاش هایی انجام شده و جذب اعضای هیات علمی به طور جدی دنبال می شود.

وی ادامه داد: پرونده 160 نفر از متقاضیان تدریس در این دانشگاه که مراحل تایید صلاحیت های عمومی و علمی آنان به انجام رسیده به دلیل محدودیت ردیف استخدام هیات علمی معطل مانده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: پیرایش جامعه آموزشگران این دانشگاه و رعایت استانداردها و ضوابط دانشگاهی نیز در دستور کار است و از سال آینده مدرسانی که فاقد ضوابط لازم باشند حذف می شوند.

وی تمرکز بر بالندگی حرفه ای استادان را از دیگر اقدامات برای ارتقای این مجموعه ذکر کرد و افزود: برای بسترسازی در این زمینه برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: فعال سازی و احیای دوباره ساختارهای پشتیبان دانشگاه انجام شده و گروه هماهنگی تربیت معلم به عنوان گروه هفتم برنامه ریزی درسی در ساختار این دانشگاه فعال شده است و برنامه های درسی را با اتکا به این ساختار مورد بازنگری و بازبینی قرار داده ایم.

مهرمحمدی تاسیس یک هزار کانون دانشجویی و انجمن علمی در این دانشگاه را بخش دیگری از اقدامات در زمینه توسعه این مجموعه دانست و گفت: ایجاد تشکل های سیاسی و اجتماعی دانشجویان نیز در دستور کار است ضمن آنکه توسعه نهادهای نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان جایگاه خود را یافته است.

وی اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان ماموریت ملی دارد و برای تحقق آن باید به دنبال یک نقشه ملی یا تقسیم کار ملی بود و برای این منظور باید از تمام ظرفیت های جامعه کمک گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 10 دی 1394، کدمطلب: 81901745 (5080881)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین