پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۸۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به انتقادات و ابهامات پیرامون حادثه داراب پاسخ داد و گفت: عزیزان جان باخته و مصدومان حادثه همانند فرزندان ما هستند، همکاران ما در آموزش و پرورش و مقام عالی وزارت به نمایندگی از خانواده‌های جان باختگان تا آخرین مراحل پیگیر خواهند بود تا مقصر شناسایی شود.

شعار سالمهدی فیض ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان فرزانه در داراب و همچنین آرزوی بهبودی هرچه سریعتر مصدومین اظهار کرد:‌ اکنون به همراه وزیر آموزش و پرورش در حال عزیمت به محل وقوع حادثه هستیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات از جمله نبودن آیین‌نامه‌ای محکم و متقن برای اردوهای دانش آموزی گفت:‌ آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی از قدمتی بالا برخوردار است و در این سال‌ها نیز بارها مورد بازنگری قرار گرفته است. آیین‌نامه فعلی آیین نامه پخته‌ای است که بسیاری از موارد اعم از مسائل بهداشتی، ایمنی، امنیتی و حوادث غیرمنتظره در آن دیده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با باین اینکه هر آیین نامه‌ای توسط عده‌ای اجرا می‌شود گفت: ممکن است آیین نامه کامل باشد، اما اجرا ناقص باشد یا ممکن است آیین نامه کامل و اجرا هم بی نقص باشد اما همه چیز قابل پیش بینی و کنترل نباشد. در هر صورت بی انصافی است که بگوییم آیین نامه دقیق نیست زیرا چند بار بازنگری شده و آنچه اکنون در حال اجراست حاصل سال‌ها کار مطالعاتی و کارشناسی است و از پختگی لازم برخوردار است.

فیض در پاسخ به اینکه آیا حرکت شبانه اتوبوس حامل دانش آموزان منع قانونی داشته است گفت: حرکت در شب در یک دوره ای تخلف بوده، اما در آیین نامه جدید که حدود پنج سالی است اجرا می‌شود حرکت در شب هم بلامانع اعلام شده، منتها با رعایت ضوابطی چون تعداد رانندگان و مسائل فنی اتوبوس چون چراغ و امکانات لازم که جوانب آن بر عهده دستگاه‌های ذیربط است. بررسی مسائل فنی وسیله حمل و نقل بر عهده دستگاه‌های ذیربط است.

وی ادامه داد: آنچه بر عهده ماست این است که با شرکت‌های مجاز جاده‌ای طرف قرارداد شویم. مسائل فنی و کارشناسی و همچنین رعایت ضوابط بر عهده سایر دستگاه‌ها و شرکت هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عزیزان جان باخته و مصدومان حادثه همانند فرزندان ما هستند و ما پیگیر موضوع هستیم عنوان کرد: اگر مقصر دستگاه یا فردی باشد باید با وی برخورد قانونی صورت گیرد. ما به نمایندگی از خانواده‌های محترم پیگیر هستیم و آن را به سرانجام می‌رسانیم. همکاران ما در آموزش و پرورش و مقام عالی وزارت به نمایندگی از خانواده‌های جان باختگان تا آخرین مراحل پیگیر خواهند بود تا مقصر شناسایی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 10 شهریور 96، کد مطلب: 96061005794:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین