پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در چند وقت آینده مذاکراتی را درباره راه اندازی بورس ارز با بانک مرکزی خواهیم داشت.

شعار سال: شاپور محمدی گفت: در حال حاضر بورس ارز به تصویب شورای عالی بورس رسیده و تنها تایید نهایی بانک مرکزی باقی مانده است؛ بر این اساس، بانک مرکزی موافقت کلی خود را در زمینه راه اندازی بورس ارز ابلاغ کرده است اما اکنون در خصوص زمان اجرایی آن تردیدهایی وجود دارد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بانک مرکزی تلاش های بسیاری را در این زمینه انجام داده است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی بورس ارز باشیم.

محمدی همچنین درباره آخرین تصمیم راه اندازی صندوق ارزی در بازار سرمایه نیز گفت: برای آغاز بکار صندوق هایی ارزی در بورس هیچ مانعی وجود ندارد و بزودی شاهد شروع به کار این صندوق ها در بورس خواهیم بود.

تامین مالی پایدار ایران خودرو و سایپا از بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه پارسال تامین مالی بسیار مناسبی از طریق بازار سرمایه صورت گرفت، گفت:این تامین سرمایه از محل‌های متنوعی مثل افزایش سرمایه، اوراق سلف بورس کالا، انتشار انواع اوراق و پذیرش شرکت‌ها صورت گرفته است.

شاپور محمدی با تاکید بر این که صنعت خودرو یکی از صنایع پیشرو در بازار سرمایه است ، گفت: ایران‌ خودرو و سایپا به‌ عنوان دو قطب بزرگ صنعت خودرو در کشور، سال‌های گذشته حضور بسیار مناسبی در بازار داشتند و می‌توانند تامین مالی بسیار مناسبی را از طریق انتشار اوراق انجام دهند.

سخنگوی سازمان بورس، با اشاره به امکان بسیار مناسب بورس کالا برای عرضه خودرو، افزود: با توجه‌ به امکانی که بورس کالا فراهم آورد، سراتو به‌عنوان اولین خودرو در بورس کالا عرضه شد و قرار است دنا نیز به‌عنوان دومین محصول خودرویی در بورس کالا عرضه شود.

ابوالفضل شهرآبادی، معاون تامین مالی یک شرکت تامین سرمایه نیز با اشاره به اینکه اوراق ۷۰۰ میلیارد تومانی صکوک ایران‌خودرو به‌عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی بخش خصوصی بازارسرمایه به‌شمار می‌رود، اظهار داشت: شبکه بانکی توان کمی برای تامین مالی خودروسازان در حجمی همچون ۷۰۰‌ میلیارد تومان دارد، آن‌ها می‌توانند ازطریق بازار سرمایه، بسیاری از نیازهای خود را تامین کنند.

وی افزود: با درنظر گرفتن انتشار این اوراق ، صنعت خودرو از ابتدای سال جاری دو فقره تامین مالی در مجموع به میزان ۱۰۵۰ میلیارد تومان انجام داده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 12 آبان 96، کد مطلب: 723718، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین