پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۴۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
جستجو برای پیدا کردن مقاله و منابع مرتبط یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل نگارش یک اثر علمی مانند مقاله و پایان نامه می‌باشد.

شعار سال: جستجو برای پیدا کردن مقاله و منابع مرتبط یکی از سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل نگارش یک اثر علمی مانند مقاله و پایان نامه می‌باشد. معمولاً در راه جستجوی مقالات و منابع، محیط‌هایی که محققان در انجا به سرج می‌پردازند بسیار مهم است، زیرا مقالاتی که در آن محیط‌ها در دسترس پژوهشگران قرار می‌گیرد می‌تواند الهام بخش یا گمراه کننده آن‌ها باشد. هستند پایگاه‌هایی که در آنها مقالات با کیفیت پایین نمایه می‌شود و استناد به چنین مقالاتی می‌تواند باعث کاهش کیفیت مقاله شود. معرفی موتورهای جستجوی خوب که می‌تواند دسترسی محققان را برای مقالات باکیفیت و خوب امکانپذیر سازد می‌تواند بسیار مفید باشد. در زیر به معرفی برخی از بهترین موتورهای جستجو می‌پردازیم.

۱ - گوگل اسکولار (Google Scholar): گوکل اسکولار در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و در آن مقالات بسیار زیادی از منابع و مجلات آنلاین نمایش داده می‌شود. این پایگاه یک پایگاه بسیار محبوب و دردسترس محققان می‌باشد.

۲ - سایت سیر (CiteSeerx): سایت سیر یک کتابخانه دیجیتال و ژرونال دانشگاهی آنلاین می‌باشد که مقالاتی در زمینه علوم کامپیوتر به محققان ارایه می‌کند. این پایگاه که در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است اولین پایگاه آنلاینی بود که در دسترس محققان و پژوهشگران قرار گرفت.

۳ - گت سایتد (GetCITED): این پایگاه شامل سه میلیون مقاله با بیش از سه میلیون مولف را شامل می‌شود. این پایگاه نیز یکی از پایگاه‌های قدرتمند علمی است که دو ویژگی خاص آن را در مقایسه با سایر پایگاه‌های علمی برجسته‌تر نموده است: ۱ - یک پایگاه جامع است. ۲ - یک تالار گفتگو (discussion forum) در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد تا آن‌ها به صورت آنلاین و آفلاین به تبادل نظر و اطلاعات بپردازند.

۴ - پژوهش‌های دانشگاهی مایکروسافت (Microsoft Academic Research): این پایگاه اطلاعاتی که به وسیله شرکت مایکروسافت Microsoft Research تاسیس شده است بیش از ۴۸ میلیون مقاله و آثار علمی دیگر را از بیش از ۲۰ میلیون مولف در خود گنجانیده است. در این پایگاه شما می‌توانید از رشته‌های دانشگاهی مختلفی به جستجوی مقاله بپردازید.


۵ - بیو آنلاین اینترنشنال (Bioline International): این پایگاه یکی دیگر از پایگاه‌های علمی است که در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است. جالب است بدانید این پایگاه مقالاتی از کشورهای جهان سوم (۱۵ کشور) را در خود نمایه می‌سازد. اغلب مقالات موجود در این پایگاه در رشته‌های کشاورزی، زراعت، بهداشت، غذا و دارو و سلامتی است. در این پایگاه مقالات مربوط به به ۷۰ مجله موجود می‌باشد.

۶ - دایرکتوری مجلات اوپن اکسس (Directory of Open Access Journals): این پایگاه یکی دیگر از پایگاه‌های غنی و قوی علمی است که مقالات حدود ۸۰۰۰ ژورنال را در موضوعات و حیطه‌های مختلف در خود ارایه می‌دهد.

۷ - پلوس وان (PLOS ONE): این پایگاه یک پایگاه بسیار قدرتمند است که مقالات مجلاتی که بعد از داوری سفت و سخت مورد پذیرش قرار گرفته‌اند را نمایه می‌کند. شما می‌توانید مقالات بسیاری زا از انتشارات دانشگاهی در این پایگاه بیابید.

۸ - بیو وان (BioOne): یک پایگاه علمی استثنایی برای یافتن مقالاتی در حیطه های علوم طبیعی، بیولوژی و علوم اکولوژی است. این پایگاه در سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است که در آغاز یک NGO بوده که بعد ز. مدت‌ها تبدیل به یک پایگاه اطلاعاتی شده است. این پایگاه مقالات بیش از ۲۵۰۰۰ موسسه در جهان را در خود نمایه می‌سازد.


۱۱ موتور جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید ۱۱ موتور جستجوی عالی برای محققان و پژوهشگران را بشناسید

۹ - مقالات پیشرفته علوم و تکنولوژی (Science and Technology of Advanced Materials): این پایگاه در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است کو مقالات مختلف در زمینه علوم و تکنولوژی را نمایه می‌سازد. اغلب مقالات این پایگاه به صورت رایگان در اختیار محققان قرار داده می‌شود.

۱۰ - مجله جدید فیزیک (New Journal of Physics): این پایگاه در سال ۱۹۹۸ تاسیس شده است. این پایگاه توسط موسسه Institute Of Physics and Deutsche Physikalische Gesellschaft تدوین و طراحی شده که تازه‌های علم فیزیک در آن از طریق نمایه سازی مقالات مجله‌های فیزیک ارایه می‌شود.

۱۱ - ساینس دایرکت (ScienceDirect): پایگاهی است که در آن متن کامل مقالات علمی ژورنال‌ها و همچنین بخش‌هایی از کتاب‌های علمی از بیش از ۲۵۰۰ مجله و ۲۰۰۰۰ کتاب ارایه می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 30 آبان 96، کد مطلب: 647564: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین