پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
خالد جعفری اظهار کرد: تمام واحدهای سازمان جهاد کشاورزی به عنوان یک دستگاه تاثیرگذار در توسعه استان باید از هماهنگی و صمیمیت خاصی برخوردار بوده و با جدیت پیگیر امورات توسعه‌ای و زیربنایی استان باشند.

شعار سال:وی افزود: روحیه تعاون و همکاری در بین همکاران به خوبی نمایان است و حضور در جمع مدیران توفیقی است که بتوان هر چه بیشتر به کشاورزان و روستائیان خدمت کنیم.

جعفری با بیان اینکه ارتباط و همکاری مناسب با دستگاه‌های وابسته بسیار با اهمیت و راهگشا است، گفت: تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های وابسته سازمان موجب پیشبرد اهداف کلان وزارت جهاد کشاورزی در استان و در نهایت بهره‌وری، افزایش تولید و درآمد و رفاه خانواده کشاورز خواهد شد.

وی تبیین فرهنگ جهادی را عاملی مهم در راستای رسیدن به اهداف تعیین‌شده در بخش کشاورزی دانست و اضافه کرد: داشتن تعهد و نیت خدمت به این بخش، با رضایت خداوند و رضایت مردم از دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما وارث ایده و فکر جهادی هستیم که هنوز در جمهوری اسلامی جاری است، خاطرنشان کرد: این فضای صمیمی دوستانه و همدلی است که اهداف عالی نظام را به ثمر می‌رساند.

جعفری با تاکید بر این نکته که توسعه استان نیازمند امنیت اشتغال و تولید است، اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال سال تولید و اشتغال است قطعا باید سیاست افزایش تولید محصولا با هدف اشتغال‌زایی مد نظر گرفته شود و این تولیدات به سمت در راستای اقتصاد مقاومتی سوق داده شود.

وی هماهنگی بین دستگاه‌های وابسته و پیوسته با سازمان جهاد کشاورزی را یکی از ارکان های مهم دستیابی به اهداف تعیین شده دانست و خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما باید رضایت‌مندی خداوند باشد که در نهایت به رضایت مردم فهیم و قدردان استان منجرخواهد شد.

جعفری اجرای فرهنگ جهادی را اساس و بنیان حرکت جهادی دانست و افزود: ما با این فرهنگ و توجه با منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی می‌توانیم آرمان‌های انقلاب را در جهاد کشاورزی و استان متجلی سازیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه دستیابی به اهداف در فضایی صمیمی و همکاری متقابل ممکن و دست یافتنی است، تاکید کرد: تمام مدیران ارشد استان حامی توسعه بخش کشاورزی هستند و خوشبختانه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتي هم دیدگاه مثبت و مناسبی نسبت به بخش کشاورزی دارند.

جعفری جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از اولویت‌های استانداری و به تبع سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: از تمام مدیران و مسئولین سازمان می‌خواهیم با رافت و نهایت همکاری با متقاضیان سرمایه‌گذاری برخورد کنند.

وی اضافه کرد: احترام به سرمایه‌گذار باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و آنها را نه به چشم یک سودجو بلکه به عنوان تاثیرگذاران در رونق تولید، درآمد و اشتغال در استان نگاه کرد.

جعفری میزان سطح اراضی آبی استان را خیلی کم دانست و افزود: امیدواریم از طرح مهار آب‌های مرزی و پاياب سدها بتوانیم بیشترین تخصیص آب را برای تبدیل اراضی دیم استان به آبی بگیریم و با اعتبارات ویژه‌ای هم که در اختیار این پروژه قرار داده شده است از جدیدترین شیوه های آبیاری برای مصرف بهینه آب بهره ببریم.

وی با تاکید براینکه ما باید از آب و خاک بیشترین استفاده و بهروری را داشته باشیم، گفت: در زمینه توسعه گلخانه‌ها در استان یکی از اهداف مهم ایجاد گلخانه ها در سطوح کوچک و بزرگ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان آمایش سرزمینی استان را از اولویت‌ها و برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: برای توسعه بخش کشاورزی در تمام زمینه‌ها باید شناخت دقیق و صحیح از شرایط و وضعیت بخش کشاورزی بخصوص خاک و آب و ظرفیت‌های استان داشته باشند تا در دست‌یابی به اهداف دچار انحراف نشویم.

وی اجرای کشاورزی حفاظتی كه حاصلخيزي خاك و افزايش توليد و مراقبت از خاک و آب و کشاورزی را اقتصادی‌تر می کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه توسعه باغات و آبی کردن اراضي دیم استان در حال انجام است و در آینده با افزایش تولیدات باغی و زراعی استان روبرو خواهیم شد، می‌طلبد که کارخانه‌های فراوری محصولات کشاورزی احداث شده و از متضرر شدن کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ما بخواهیم کشاورزی اقتصادی داشته باشیم، باید در کنار احداث کارخانجات فراوری محصولات کشاورزی، صادرات محصولات را به کشورهای خارجي مد نظر قرار دهیم.تا بتوانیم افزایش سطح بخصوص در بخش باغبانی استان را تحقق بخشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه ارتقای سلامت و تولید محصول سالم از اولویت های جهاد کشاورزی است افزود کیفیت تولیدات بخش کشاورزی استان از استانداردهای لازم برخوردار بوده و تولید محصول سالم بخشی از فرهنگ عمومی جامعه کردستان بوده و هست.

وی خاطر نشان کرد: توجه به آموزش بهره برداران و کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی از دیگر برنامه های مهم کاری ماست که امیدواریم مدیریت ترویج سازمان با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی، با به کار گیری جدید ترین شیوه های آموزشی و ترویجی دنیا،که روش های مشارکتی در آنها اصل بوده و کشاورز محور می باشند توجه ویژه ای به قشرهای ضعیف جامعه کشاورزی کند تا بتواند مشکلات را تا حد ممکن مرتفع سازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی حفاظت از منابع طبیعی و مراتع را از مهمترین وظایف انسانی دانست ادامه حیات کره زمین با حفظ جنگل و مرتع است و افزود ما به عنوان جهاد کشاورزی بیشترین وظیفه را در این راستا داشته و بکوشیم تا صیانت از این منابع به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و بایستی با هرگونه تخریب و نابودی منابع طبیعی به جدیت برخورد کرده و همکار و یاری گر مدیران و کارشناسان منابع طبیعی استان باشیم. با توجه به توپوگرافی استان نیاز شدید به فعالیت آبخیزداری می باشد تا به حفظ منابع آیی ،خاکی وجنگل و مرتع کمک کند.

خالد جعفری: آسانکاری برای واگذاری اراضی به منظور احداث باغات و همچنین جذب سرمایه گذار دستور کار مدیران شهرستان ها باشد داد والبته کمافی سابق سختگیری در خصوص تغییر کاربری اراضی به منظور سوء استفاده و قطعه قطعه کردن زمین های زراعی در پیگیری شود.

این مسئول ضمن ابراز خرسندی از آبی شدن 17 هزار هکتار از اراضی دیم استان تا مهرماه سال 97 افزود: هدف ما آبی کردن 86 هزار هکتار از دیم زارهای استان است که امیدواریم با پیگیری های ما و مدیران ارشد استان در آینده به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه، یکی از دلایل اصلی کم شدن دام سبک تخریب مراتع در سطح استان است اضافه کرد: گوشت دام سبک به جهت استفاده از مراتع و علوفه مناسب کاملاً ارگانیک بوده و می توان ادعا کرد که گوشت گوسنفدی در کردستان از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

جعفری بر توسعه زنبورداری، به جهت اشتغالزایی مناسب و گرده افشانی که در مزارع و باغات استان انجام می دهد تاکید کرد که: وجود زنبورعسل در باغات و مزارع باعث افزایش تولید وبازار پسندی و کیفیت مطلوب محصولات می شود.

جعفری خاطر نشان کرد: یکی از اهرم های اصلی حمایت از کشاورزان در کشورهای توسعه یافته بیمه است و متاسفانه کشاورزان ما دیدگاه صحیح و منطقی از بیمه محصولات کشاورزی نداشته و بیمه را ملزم به پرداخت هر ساله خسارت می دانند. در حالی که هدف از بیمه محصولات جبران خسارات احتمالی محصولات کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: حضور تشکل ها و تعاونی ها در بخش کشاورزی لازم و ضروری بوده، چون تنها با حضور مردم و مشارکت آنها در تصمصم گیری ها می توان موفق عمل کرد.زیرا در این شرایط است که می توان برنامه ریزی از پایین به بالا اجرا نمود که تمامی مسائل کشاورزان در آن تصمیم گیری دیده شده باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان تشکل ها و تعاونی های فعالی داریم و ارتباط حسنه ای با سازمان جهاد کشاورزی استان دارند که می طلبد این همکاری و همفکری بیش از پیش تقویت شود.

وی عنوان کرد: با توجه به ارتقای سطح زندگی مردم و نیاز روز افزون به پروتئین در برنامه غذایی کشور و استان توجه به افزایش تولیدات دامی است یکی دیگر از اولویت های ما می باشد که خوشبختانه در بخش طیور و شیلات اقدامات خوبی در استان صورت گرفته به نحوی که 40 درصد ارزش ناخالص استان مربوط به تولیدات دام، طیور و زنبور عسل و شیلات می باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کردتودی، تاریخ -، کد مطلب: 28009: www.kurdtoday.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین