پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سند راهبردی تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها و توسعه صادرات غیر نفتی یکی از مهم‌ترین اشتراکات این دو برنامه است.

شعارسال: استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سند راهبردی تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده است، گفت: ایجاد زیر ساخت‌ها و توسعه صادرات غیر نفتی یکی از مهم‌ترین اشتراکات این دو برنامه است.

اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سند راهبردی تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های اقتصاد‌مقاومتی تدوین شده است، اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت‌ها و توسعه صادرات غیر‌نفتی یکی از مهم‌ترین اشتراکات این دو برنامه است که همگی در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون مدیریت جهادی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: تحقق این اهداف در سایه مدیریت جهادی مدیران و زیر مجموعه آنان است و اینقدر کارها را به بروکراسی اداری گرفتار نکنیم.

وی از امضای قرارداد احداث آزادراه تبریز-مرند-بازرگان، با یک سرمایه گذار ترکیه‌ای خبر داد و گفت: ماشین‌آلات سرمایه‌گذار در پشت مرزها، منتظر نهایی شدن قرارداد برای تجهیز کارگاه است که امیدواریم سال 95 سال اوج فعالیت این شرکت در پروژه مهم آزادراهی باشد.

جبارزاده با اشاره به مطالعه احداث راه آهن تبریز-بازرگان، تصریح کرد: هنوز این پروژه در حد پیشنهاد و مطالعه است ولی می‌توانیم اتوبان تبریز-بازرگان را طوری احداث کنیم که برای ریل نیز امکان جاگذاری داشته باشد تا هزینه‌های بعدی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه پروژه راه آهن میانه-تبریز از سال 75 شروع شده که در دهه اخیر اعتبار قابل توجهی به آن اختصاص نیافته است، ابراز داشت: با تمام نشدن این پروژه نمی‌توان برای قطار سریع السیر تهران-تبریز فکر کرد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تلاش کردیم تا منابع سفر رئیس‌جمهور را متفرق نکنیم و بسیاری از ریز پروژه‌ها را تعطیل کرده و به این پروژه اختصاص دهیم تا عقب افتادگی آن جبران شود.

جبارزاده با تاکید بر اینکه پروژه‌های ملی که در محدوده استان‌ها قرار دارند، بخشی از مدیریت آن به مدیران استانی واگذار شود، تصریح کرد: مدیران استانی معمولاً به‌دلیل ملی‌بودن و در اختیار نبودن مطالعات پروژه‌ها و سایر اطلاعات آن، اشراف کافی به آن ندارند تا کمک لازم را برای آن انجام دهند.

وی مشکلات موجود بر سر راه پروژه‌های مسکوت مانده در فرودگاه تبریز را یادآور شد و افزود: در وزارت راه با عدم چابکی مواجهیم، بنابراین نباید منتظر اقدامات وزارت باشیم و از داخل استان نسبت به بازنگری در نقشه ترمینال بین المللی فرودگاه تبریز و اصلاح آن برای اجرا اقدام شود.

استاندار آذربایجان شرقی به احداث ترمینال بار کارگو اشاره کرد و با بیان اینکه این مجموعه با تلاش دولت و استانداری راه اندازی شد و اکنون نوبت بخش خصوصی است تا از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کند، اظهار داشت: تا 5 سال آینده همین ترمینال بار فعلی کافی است و باید از این امکانات موجود استفاده کنیم.

جبارزاده تصریح کرد: با این امکانات می‌توان از کارگو برای صادرات و واردات کالاهای غرب کشور استفاده کنیم، ضمن اینکه با تبدیل شده فرودگاه تبریز به هاب منطقه‌ای پستی، می‌توانیم از این ظرفیت برای ارسال کالا به همه دنیا بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه با ایجاد این هاب، ظرفیت ویژه‌ای برای تبدیل شدن تبریز به مرکز صادرات فرش دستبافت، طلا، جواهر و کالاهای گرانبها به کل دنیا ایجاد شده است، ابراز داشت: لازمه آن تلاش بخش خصوصی است که از این امکان زیرساختی ایجاد شده استفاده لازم و کافی را انجام دهد.

استاندار آذربایجان شرقی به نوسازی 1 هزار و 800 دستگاه از ناوگان حمل و نقل عمومی استان در سال 94 اشاره کرد و گفت: این تعداد از 4‌هزار دستگاه پیش‌بینی شده است که باید از ورود مجدد ناوگان فرسوده به چرخه حمل و نقل برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از آن جلوگیری کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: میزان باقیمانده نیز تا پایان سال 95 نوسازی شوند تا سیستم حمل و نقل عمومی و بار استان آمادگی مأموریت صادرات کالا به اروپا را داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به موضوع بافت فرسوده تبریز نیز اشاره کرد و گفت: برای 4‌هزار و 800 واحد بافت فرسوده امکان استفاده از تسهیلات بافت فرسوده فراهم شده که ضروری است تا مردم با ورود به بازسازی این بافت، تحولی در سیمای شهری ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه از همه تولید کنندگان و سرمایه گذاران حمایت می‌شود، اظهار داشت: تولید مشترک، سرمایه گذاری، تأمین بازار داخلی و توسعه صادرات از استان اهداف ما در حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری زیتون-تاریخ انتشار: یکشنبه 11 بهمن 1394-کد خبر:13051-www.zeytunnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
باید به بخش تولید توجه بشه باید تولید کننده ها مورد حمایت قرار بگیرن تا بخض صادرات غیر نقدی بیشتر بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین