پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۷۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: ۱۶۰۰ مسجد در لرستان وجود دارد که حدود ۶۰۰ مسجد در زمینه‌های مختلف فعال و درب آن‌ها در تمام ساعات باز است.

شعار سال: حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد لرستان، اظهار داشت: بعضی مکان‌ها و زمان‌ها هستند که موضوعیت دارند مثلا اگر در مسجد باشیم و هیچ کاری نکنیم اثر وضعی دارد.

وی افزود: اگر از این‌مکان‌ها استفاده حداکثری شود و هر کسی توفیق پیدا کند که در امور مسجد دخالت کند، یک امتیاز است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه عنوان ‌مسجد به منابع انسانی است و به منار و گلدسته و... نیست، خاطرنشان کرد: اگر‌ مردم در مسجد حضور یافتند آن را آباد می‌کنند و حضور آن‌ها مهم است؛ طی این سال‌ها مسجدهای زیادی ساخته شده و این در حالی است که "مسجدرو" نساختیم و این‌ امر یک مشکل است که باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: ار در هر جایی یک شخص فرهیخته و عالم وجود داشته باشد آن‌جا را آباد می‌کند و مردم به آن‌جا می‌آیند که باید تلاش کنیم چنین افرادی تربیت شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه 1600 مسجد در لرستان وجود دارد، بیان کرد: حدود 600 مسجد از این تعداد در زمینه‌های مختلف فعال است و درب آن‌ها در تمام ساعات باز است؛ باید به عمران و آبادانی مسجد توجه شود و باید بتوانیم جوانان را به سمت مسجد جذب کرده و جاذبه‌ها را بالا ببریم.

مهدوی امین اظهار داشت: همچنین نیازمند الگوهای آموزشی هستیم که از فضای رسانه استفاده کنیم و اگر امروز پیامی ظهور کند معجزه‌ آن هنر است و هر چیزی که با هنر عجین شود ماندگار است.

وی خاطرنشان کرد: باید از ابتدا بهتر وارد شویم و مسجد را از کارکردهای خود را دور نکنیم و امام جماعت نباید فقط نماز را اقامه کند بلکه باید کارهای فرهنگی هم انجام دهد و مسجد به یک پایگاه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی تبدیل شده و محل رجوع باشد.

‌مهدوی امین گفت: باید مسجد را به جایگاه خود که پایگاه دین و انقلاب و مرجع و مامن مردم باشد و نسل جوان به مساجد سوق پیدا کنند و تنها افراد مسن به مسجد نروند؛ امروز گروه بچه‌های مسجد می‌تواند جریان‌سازی کند و در فضای مسجد پرورش می‌یابند و می‌توانند روی مضامین مختلف کار کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 29آذر 96، کدمطلب:1606635، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین