site traffic analytics فرهنگ و هنر - مطبوعات و فضای مجازی
سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
«آلودگی افکار عمومی بیش از کروناست»
رسانه‌ها چگونه بحران اخیر را مدیریت کنند؟

«آلودگی افکار عمومی بیش از کروناست»

یک کارشناس رسانه با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی باید آلودگی افکار عمومی را مدیریت کرد، توضیح داد: باید متوجه شویم مدیریت بحران برای ویروس یک مساله است که باید انجام شود و مدیریت بحران افکار عمومی و تشویش آن هم مساله دیگر که رسالت آن بر دوش رسانه‌هاست.
«خطر مجازی» از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!
فضای بی‌در و پیکر مجازی؛

«خطر مجازی» از آنچه که فکر می‌کنیم به ما نزدیک‌تر است!

به عقیده کارشناسان مسائل تربیتی، اساساً این نوع نگاه به تربیت کودک نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت. علاوه‌بر آن بی‌توجهی به رده‌بندی سنی تولیدات رسانه‌ای و حضور گتره‌ای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی عواقبی بهتر از حکایت بالا ندارد.
در سایت‌های همسریابی چه می‌گذرد؟
کسب و کارهای ازدواج ؛

در سایت‌های همسریابی چه می‌گذرد؟

روزنامه ایران نوشت: با بیشتر شدن استفاده افراد از فضای مجازی و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ، بسیاری از افراد به این فکر افتادند که چطور با استفاده از سادگی جوانان از این راه کسب درآمد کنند.
فیاضی مدیرعامل شهرآرا می‌شود
حکم انتصاب ؛

فیاضی مدیرعامل شهرآرا می‌شود

حکم مسئولیت هادی فیاضی از چهره‌های شناخته شده مطبوعاتی کشور به عنوان مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه شهرداری مشهد( شهرآرا) صادر شده و مراسم معارفه او به زودی برگزار می‌شود.
اسامی مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات
تبلیغات انتخاباتی خبرگزاری ها ؛

اسامی مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به مهمترین رسانه‌های دارای منع قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک سامانه پیامکی برای دریافت گزارش‌های مردمی از تخلفات احتمالی را اعلام کرد.
نقد رفتار شبکه‌های اجتماعی در شایعه‌سازی بابت «کرونا و پنهانکاری »
سر مرگ و زندگی شوخی نکنید؛

نقد رفتار شبکه‌های اجتماعی در شایعه‌سازی بابت «کرونا و پنهانکاری »

هفته گذشته بود که وزیر بهداشت در راستای اطلاع‌رسانی درباره آخرین وضعیت رصد ورود ویروس کرونا به کشور، از مردم خواست که به جای توجه و دامن‌زدن به شایعات و اخبار غیرواقعی و غیرعلمی، به توصیه‌ها و اخبار رسمی وزارت بهداشت درباره رصد وضعیت همه‌گیری این ویروس در جهان توجه کنند و «ویروس شایعه» را مسری‌تر از «ویروس کرونا » معرفی کرد.
دیگر نمی‌توان صدای کسی را خاموش کرد
معاون وزیر ارشاد:

دیگر نمی‌توان صدای کسی را خاموش کرد

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: ما باید از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنیم و صدایمان را به جهان برسانیم؛ هما‌‌ن‌طور که خون شهید سلیمانی خودش به رسانه تبدیل شد. سیلی‌ای که تأثیر خون این شهید در مجامع رسانه‌ای به آمریکا زد آسیب بیشتری از سیلی موشکی ما به آنها وارد کرده بود، حقانیت حاج قاسم در حمایت مردمی شکل گرفت و قابل پنهان کردن نبود.
شکایت برخی رسانه ها از شهرداری تهران به دلیل تمرد از قانون تاسیس دفاتر مطبوعات
نماینده مجلس؛

شکایت برخی رسانه ها از شهرداری تهران به دلیل تمرد از قانون تاسیس دفاتر مطبوعات

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شکایات شفاهی و کتبی برخی رسانه ها از شهرداری های مناطق تهران به دلیل تمرد از قانون تاسیس دفاتر مطبوعات به این کمیسیون و ارجاع این شکایات به کمیسون اصل نود خبر داد.
ضعف های رسانه های  ایرانی به عنوان چشم بینا و روایت گر جامعه ایرانی
ارائه هدفمند اطلاعات انحصاری؛

ضعف های رسانه های ایرانی به عنوان چشم بینا و روایت گر جامعه ایرانی

غلامحسین اسلامی فرد در نوشتاری، آورده است که: به نظر می رسد رخدادهای پی در پی چهل روز گذشته ضعف های رسانه های ایرانی به عنوان چشم بینا و روایت گر جامعه ایرانی را، بیش از هر زمان دیگری نمایانده است. اکنون درد چشم، پیش روی ماست اما با رفع این درد می توانیم بینایی را در جامعه مان تقویت کنیم و از نابینایی آن جلوگیری به عمل آوریم، چرا هر نابینایی بالاخره به دست یا دستان کسانی هدایت خواهد شد اما به کجا؟ اصلا معلوم نیست.
تقسیم رسانه‌های داخل کشور به مجیزگوی دولت و یار دشمن غلط است
در نشست بررسی وضعیت مرجعیت رسانه‌ای مطرح شد؛

تقسیم رسانه‌های داخل کشور به مجیزگوی دولت و یار دشمن غلط است

نشست بررسی وضعیت مرجعیت رسانه‌ای با نگاهی به چالش‌ها و فرصت‌های روزنامه‌ها صبح امروز (2 دی ماه) با حضور محمد خدادی (معاون مطبوعاتی)، عبدالله گنجی (مدیرمسئول روزنامه جوان) و محمد قوچانی (سردبیر روزنامه سازندگی) در مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار شد.
تحریریه‌ها تکانی بخورند!
نقد عملکرد رسانه‌ها در سیل؛

تحریریه‌ها تکانی بخورند!

«یک هفته از حادثه سیل در سیستان و بلوچستان گذشت. بر اساس همان پیشینه‌ای که از نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران داشتیم، این بار هم رسانه‌ها با همان دیدگاه قانون طبیعی پیش رفتند؛ یعنی بحران رخ داد و بعد تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی، وارد عمل شدند.»
من بسیار امیدوارم؛ آینده ایران تماشایی است
محسن رنانی:

من بسیار امیدوارم؛ آینده ایران تماشایی است

نسل جدید به دو ابزار یا سلاح مجهز است که نسل ما آن دو ابزار را نداشتند: نخست شبکه‌های مجازی و ابزار‌های ارتباطی جدید، و دوم اندیشه روادار و غیر ایدئولوژیک. نسل ما نسل جزوه‌های پلی‌کپی و نوار‌های کاست بود. نسل از هم بریدگی و شیفتگی به کلام و شخصیت‌های کاریزما. چند ماه می‌گذشت تا یک نوار کاست یا یک جزوه به دست ما برسد که در آن هم سخنان کسانی بود مانند امام یا دکتر شریعتی یا فخرالدین حجازی ونظایر آنها. آن نوار‌ها یا کتاب‌ها به ما اطلاعات دقیق یا قدرت تحلیل نمی‌دانند بلکه ذهن ما را به سوی یک ایدئولوژی مقدس هدایت می‌کردند.
رسانه‌ها در مسیر روزنامه نگاری دولتی
تحلیل محتوای مطبوعات از پوشش خبری حوادث آبان‌ماه ؛

رسانه‌ها در مسیر روزنامه نگاری دولتی

رویکرد رسانه‌ها به وقایع و پیامدهای افزایش قیمت بنزین چه بوده است؟ رسانه‌ها اعتراضات پس از افزایش قیمت بنزین را چقدر به رسمیت شناخته‌اند؟ و چه اسمی روی واکنش مردم گذاشته‌اند؟ رویکرد کارشناسی رسانه‌ها به‌خود مقوله افزایش قیمت بنزین چه بوده است؟ رسانه‌ها در پوشش رسانه‌ای اعتراضات چقدر «نزدیک» به حوادث بوده‌اند؟ و رسانه‌ها در پوشش حوادث آبان‌ماه چقدر بازتاب صدای مردم بوده‌اند؟
ما نیز از دروغ خسته‌ایم!
بیانیه جمعی از روزنامه‌نگاران:

ما نیز از دروغ خسته‌ایم!

78روزنامه‌نگار با انتشار بیانیه‌ای از نحو عملکرد رسانه‌ها درباره پوشش خبری سقوط هواپیمای اوکراینی و نشر اخبار «دروغ» اظهار تاسف کردند و خواستار خاتمه دادن به این جریان دروغین خبری شدند.
رسانه‌های داخلی چطور اعتماد از دست‌رفته را برگردانند؟
سقوط هواپیمای اوکراینی؛

رسانه‌های داخلی چطور اعتماد از دست‌رفته را برگردانند؟

به دنبال سقوط هواپیمای اوکراینی به دلیل شلیک غیرعمد، یک مدرس ارتباطات ضمن انتقاد از عملکرد محافظه‌کارانه رسانه‌های داخلی، گفت: اگر رسانه‌ها می‌خواهند اعتماد مردم را جلب کنند، باید مطالبه‌گر باشند و ابهامات را درباره سقوط هواپیما، با زبان شفاف پیگیری کنند.
ناکارکردی رسانه ایرانی در یک سقوط
ضعف سیاست رسانه‌ای کشور؛

ناکارکردی رسانه ایرانی در یک سقوط

کامبیز نوروزی ابتدا لازم است به بازماندگان تمام مسافران ایرانی و غیرایرانی هواپیمای اوکراینی تسلیت بگویم. اما بعد؛ در قضیه سقوط هواپیمای بوئینگ اوکراینی، رقابت خبری میان رسانه‌های ایران و رسانه‌های بین‌المللی بار دیگر نشانه‌ای پررنگ از ضعف شدید و ناکارکردی رسانه‌های ایران و سیاست‌های رسمی خبری کشور را به نمایش گذاشته است.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین