سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چرا باید مدرسه‌های کسب‌و‌کار را با بولدزر خراب کرد؟
مارتین پارکر؛

چرا باید مدرسه‌های کسب‌و‌کار را با بولدزر خراب کرد؟

گران‌ترین دوره‌های آموزشی جهان، دوره‌های مدیریت کسب‌و‌کارند. مدرن‌ترین و مجهزترین ساختمان هر دانشگاه به آن‌ها اختصاص می‌یابد و فارغ‌التحصیلانشان قرار است مدیران بلند‌پایه‌ای شوند که حقوق‌های محیرالعقول می‌گیرند و جهان را تغییر می‌دهند. اما همۀ آدم‌هایی که با این دانشکده‌ها سر و کار دارند، مطمئن نیستند که این تغییر قرار است دنیا را به نابودی بکشاند یا آن را جای بهتری کند.
شورای عالی مهارت یک ظرفیت عظیم در کشور است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

شورای عالی مهارت یک ظرفیت عظیم در کشور است

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست ویدئو کنفرانس با کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی از ظرفیت‌های عظیمی که امروز در اختیار داریم، شورای عالی مهارت است. استفاده از این ظرفیت نیازمند هماهنگی و جهت‌دهی به فعالیت‌های آموزش‌فنی و حرفه‌ای و منابع موجود است.
ارزیابی سمن‌ها تا خرداد پایان می‌یابد
مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش :

ارزیابی سمن‌ها تا خرداد پایان می‌یابد

مدیر کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن بیان اینکه ارزیابی سمن ها و جداسازی سمن های فعال از غیر فعال تا خرداد ماه پایان میابد از برگزاری اولین دوره آموزش توانمند سازی سمن ها به صورت مجازی تا پایان سال خبر داد.
کاهش هزینه‌های آموزش با همکاری بین سازمانی
تبدیل دوره سربازی به دوران مهارت‌آموزی؛

کاهش هزینه‌های آموزش با همکاری بین سازمانی

تحصیلکردگان بیکار فاقد مهارت هستند. این ضعف نظام آموزشی ما را نشان می‌دهد، اما راه‌حل عاجل برای حل این معضل برگزاری کلاس‌های مهارت‌آموزی است و در این بین می‌توان از ظرفیت سازمان‌هایی مانند نظام وظیفه استفاده کرد.
صنعت گران از ۱۳۰۰ کارگاه دانشگاه فنی حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند
صالحی عمران عنوان کرد؛

صنعت گران از ۱۳۰۰ کارگاه دانشگاه فنی حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند

رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای گفت: با قرار دادن ۱۳۰۰ کارگاه، آزمایشگاه و محیط‌های عملی دانشگاه فنی‌حرفه‌‎ای در اختیار صنعت به تجاری سازی آموزش پرداختیم.ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی‌حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: دانشگاه فنی حرفه‌ای با اهداف مشخصی با صنعت ارتباط برقرار می‌کند. این دانشگاه حاضر است امتیازات قابل توجه‌ای در اختیار صنعت قرار دهد تا بتواند صنعت را در کنار دانشگاه حفظ کند.
۱۰ اصل مهم برای داشتن برنامه ریزی درسی موفق
دانستنی تحصیلی؛

۱۰ اصل مهم برای داشتن برنامه ریزی درسی موفق

برای مطالعه باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشد تا فرد بتواند مفهوم مطلب را به درستی درک کند ..محمدرضا پوردستمالچی، مشاور تحصیلی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در هر مرحله از زندگی نیاز اصلی برای کسب موفقیت است. برنامه‌ریزی در دوره‌هایی که حجم کار بسیار زیاد است اهمیت بیشتری دارد. مرحله تخمین تعداد واحد مطالعاتی روزانه است؛
نظام جامع کارآموزی
آموزش های مهارتی؛

نظام جامع کارآموزی

دنیای امروز دائما در حال تغییر است. کشور صنعتی آلمان هم برای حفظ کیفیت تولیدات و ارتقای آن نیازمند نیروی متخصص کافی و به‌روز است و باید از یک سیستم آموزش کاملا کارآمد با بهره‌وری بالا برخوردار باشد. سیستم آموزش دوگانه شغلی اهمیت بالایی در رشد و رقابت اقتصادی کشور آلمان دارد و در تامین نیروی کار ماهر موردنیاز صنعت آلمان برای پذیرش کار آموز نقش بسزایی ایفا می‌کند. ارزش و اعتبار بالای نیروی متخصص آلمانی در سطح جهانی نتیجه روش تربیت نیروی کار در سیستم آموزش دوگانه شغلی این کشور است.
تجربه ها و درس‌های مسابقات جهانی مهارت
یادداشت سلیمان پاک سرشت؛

تجربه ها و درس‌های مسابقات جهانی مهارت

مسابقات جهانی مهارت در کازان روسیه به پایان رسید و کشورهای چین، کره و سوئیس با میانگین امتیاز تیمی به ترتیب 729، 719 و 717 مقامهای اول تا سوم را کسب کردند. تیم ملی مهارت کشورمان با 20 پله ارتقا در رتبه جهانی نسبت به مسابقات جهانی 2017 ابوظبی و با 704 امتیاز در جایگاه پانزدهم جهان ایستاد.شعار کنفرانس علمی امسال، مهارت برای تغییر (Skill for Change) بود. در این رویداد دو روزه پنل‌ها و کارگاه‌های متعددی در موضوعاتی چون اصلاح نظام‌های آموزشی با تأکید بر توسعه مهارت‌های فراگیران، ضرورت به‌روزرسانی نظام‌های مهارت آموزی کشورها متناسب با تحولات تکنولوژیک در فضای کسب و کارها، تحلیل تبعات روندهای جهانی دیجیتالی شدن کار و توسعه استفاده از هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های ابری و تجارب برتر کشورها در مدیریت مهارت آموزی برای آینده برگزار شد.
چه مهارت هایی در مدرسه نیاموختیم؟
مهارت آموزی؛

چه مهارت هایی در مدرسه نیاموختیم؟

به تازگی محققان به این نتیجه رسیده اند برای رسیدن به موفقیت داشتن مهارت هایی ویژه بسیار لازم است که در مدرسه نه تنها آموزش داده نمی شوند که حتی به آنها اشاره ای هم نمی شود .
برگزاری دوره های مشترک فنی و حرفه‌ای و یک دانشگاه فرانسه
ابراهیم صالحی عمران خبر داد؛

برگزاری دوره های مشترک فنی و حرفه‌ای و یک دانشگاه فرانسه

دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای گسترش همکاری های بین المللی با دانشگاه سوربن سیته (پاریس 13) فرانسه در زمینه های علمی و برگزاری دوره های مشترک آموزشی و مهارتی همکاری می کند.طرح اراسموس پلاس یک برنامه بورس آموزشی تحت حمایت اتحادیه اروپا است که با هدف سازمان دهی تبادل دانشجو بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اروپا و سایر نقاط جهان راه اندازی شده است و دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌های اروپایی تحصیل کنند و از مزایا و امکانات آنها بهره مند شوند.
کالج‌های مهارتی؛ حلقه مفقوده فارغ‌التحصیلان
جایگاه مهارت در چرخه دانشگاه؛

کالج‌های مهارتی؛ حلقه مفقوده فارغ‌التحصیلان

هم‌زمان با قرن بیست‌و‌یکم، چالش‌های جدیدی پیش روی جوانان قرار می‌گیرد که نیاز به درک و انطباق با آن مهم است. یکی از مشکلاتی که این روزها نمایان شده است، تقاضای روز‌افزون دانشجویان فارغ‌التحصیل برای یافتن شغلی مناسب است. در این برهه، مهارت بیش از پیش مهم و کارآمد به نظر می‌رسد.
مهارت‌های زندگی حفظ کردنی نیست
وقتی باید بفهمیم...؛

مهارت‌های زندگی حفظ کردنی نیست

«پژوهش جهانی آموزش مدنی و شهروندی» [International Civic and Citizenship Education Study] یا به اختصار ICCS یکی از پژوهش‌های جهانی است که میزان آگاهی‌های مدنی و شهروندی دانش‌آموزان پایه هشتم یا نهم کشورهای شرکت کننده در این پژوهش را بررسی می‌کند.وجود ICCS و پژوهش‌هایی از این دست در سطح جهان آموزش، خبر از این دل نگرانی می‌دهند که آموزش و پرورش تا چه اندازه در پرورش شهروندانی شایسته این روزگار، کامیاب یا ناکام است؟ این که آموزش و پرورش تا چه میزان، دانش‌آموزان را آشنا و آگاه بر مهارت‌های گوناگون زندگی – از آن میان مهارت‌های مدنی و شهروندی- بار می‌آورد؟
اشتغال فارغ التحصیلان رصد شد
مهارت آموزی و اشتغال؛

اشتغال فارغ التحصیلان رصد شد

طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان برای اولین بار از سوی وزارت علوم اجرا شد که براساس نتایج این طرح حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فارغ التحصیلان ۸۷ دانشگاه درحال حاضر مشغول به کار هستند.محمد سعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم تاکید دارد که هدف این وزارتخانه از اجرای طرح رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مقایسه دانشگاه ها با یکدیگر نیست بلکه هدف از اجرای این طرح برنامه ریزی و سیاستگذاری دقیق تر برای توسعه آموزش عالی است. وی افزود: در سال جاری هدف این بود که طرح آغاز شود و امیدواریم در سال های آینده دانشگاه های بیشتری در این طرح مشارکت کنند.
راهکار های رهایی از اهمال کاری
با تنبلی چه کنیم؟

راهکار های رهایی از اهمال کاری

" تعلل و به تاخیر انداختن کارها" از جمله مشکلاتی است که در وجود هر شخص ممکن است لانه کرده باشد و بر تمام اندیشه ها و گرایش ها و رفتارهای او تأثیر گذاشته است.
نظرات و گلایه ها
پرطرفدارترین