در ساخت ۹۰ درصد قطعات خودرو استانداردی رعایت نمی‌شود
نماینده مجلس:

در ساخت ۹۰ درصد قطعات خودرو استانداردی رعایت نمی‌شود

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه وضعیت راه ها، عوامل انسانی و کیفیت خودرو ۳ عامل اصلی آمار بالای تصادفات جاده‌ای در کشور است، گفت:در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۰۷۲۱ تن از هموطنان‌مان در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده اند به این معنا که روزانه ۵۷ ایرانی درجاده‌ها کشته می‌شوند.
سایپا دوباره اعصاب مشتریان را بهم ریخت
حرف حرف خودروسازه؛

سایپا دوباره اعصاب مشتریان را بهم ریخت

مخاطبان عنوان کردند که شرکت خودروسازی سایپا در تحویل خودروی ساینا دوگانه خلف وعده کرده و نه تنها این خودرو را به مشتریان در موعد مقرر تحویل نداده است بلکه خودروی پیشنهادی جایگزین را نیز با قیمت گرانی عرضه می‌کند.بر این اساس اکنون متقاضیان خرید خودروی ساینا دو گانه سوز که سال گذشته برای خرید خودرو ثبت نام کرده بودند نه تنها خودروی مورد نظرشان را تحویل نمی‌گیرند و خودروساز خودروی جایگزین یعنی ساینا اس DA را به آن‌ها پیشنهاد کرده بلکه این خودرو را بدون هیچ دلیلی باید ۷۱ میلیون تومان گران‌تر نسبت به خریداران که نوبت تحویل آن‌ها مرداد یا مهر ماه بوده است، خریداری کنند. ضمن اینکه مشتریان اگر خودروی پیشنهادی به جای ساینا دو گانه سوز را انتخاب نکنند برای مدتی نامعلوم باید در انتظار خودروی ساینا دو گانه سوز قرار گیرند.
این سیاه‌نمایی نیست، واقعیت‌های موجود است!
مردودی خودرهای تازه تاز از نظر معاینه فنی؛

این سیاه‌نمایی نیست، واقعیت‌های موجود است!

شادی مالکی از نقایص فراوان در خودرو‌های تولید جدید کارخانه‌ها صحبت و اشاره کرده: «خودرو‌های تازه‌سازی هستند که مشمول معاینه‌فنی نیستند، اما جهت دریافت معاینه‌فنی برتر و به‌منظور برخورداری از تخفیف‌های منظور شده در طرح ترافیک، به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند. جالب اینجاست که تفاوتی بین مردودی این خودرو‌ها با خودرو‌هایی که مشمول معاینه‌فنی هستند، مشاهده نمی‌شود. خودرو‌هایی هستند که تنها یک یا دو سال از ساخت آن‌ها می‌گذرد، اما در سیستم ترمز و آلایندگی نقص دارند؛ بنابراین نیاز است که در خصوص دوره معافیت خودرو‌های تازه‌ساز از دریافت معاینه‌فنی، تجدید نظر شود.»
ادعای عدم تحویل ۱۲ هزار خودرو تولیدی به مشتریان توسط سایپا + دادستان و سازمان بازرسی کجا هستند؟
سایپا ۱۲ هزار خودروی سواری را به مشتریان تحویل نداد
شائبه ها و شایعات تکرار احتکار خودرو؛

ادعای عدم تحویل ۱۲ هزار خودرو تولیدی به مشتریان توسط سایپا + دادستان و سازمان بازرسی کجا هستند؟ سایپا ۱۲ هزار خودروی سواری را به مشتریان تحویل نداد

بر اساس گزارش رسمی که شرکت سایپا به بورس ارائه داده، این شرکت در ۵ ماه نخست امسال ۱۲ هزار خودروی تولیدی خود را به مشتریان عرضه نکرده است. طبق آماری که سایپا ارائه داده، مجموع تولید سواری‌های این شرکت (شاهین، تیبا، کوئیک، ساینا) در ۵ ماه نخست امسال ۱۲۷ هزار دستگاه بوده، اما این شرکت فقط ۱۱۵ هزار دستگاه را به فروش رسانده است.
پشت پرده حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو از تائید‌ها تا تکذیب‌ها
سامانه یکپارچه فروش خودرو، عدالت گستر یا جعبه سیاه غیر قابل نظارت؟

پشت پرده حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو از تائید‌ها تا تکذیب‌ها

حذف سامانه یکپارچه فروش خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت تکذیب شد. عصر پنجشنبه ششم مهر خبری درباره حذف کامل سامانه یکپارچه فروش خودرو به‌نقل از منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت در کانال‌های تلگرامی و خروجی برخی از رسانه‌ها قرار گرفت. ابتدا روابط عمومی شورای رقابت صبح جمعه خبر حذف سامانه را تکذیب کرد و چند ساعت بعد هم خود منوچهر منطقی در قالب مصاحبه‌ای که با خبرگزاری‌ها داشته، اصل ماجرا را توضیح داده است. حرف‌های آقای معاون نشان می‌دهد از الان به بعد به‌جای عرضه یکپارچه، خودروساز‌ها محصولاتشان را جداگانه به سامانه می‌برند و همه مراحل فروش هم زیر نظر خودروساز و فقط با نظارت سامانه انجام می‌شود.
راه اندازی کارخانه خودرو‌های برقی لوسید در جده
برنامه ریزی برای تبدیل به پنج خودروساز بزرگ الکتریکی؛

راه اندازی کارخانه خودرو‌های برقی لوسید در جده

لوسید موتورز، یک شرکت خودرو‌های الکتریکی آمریکایی امروز کارخانه خود را در جده عربستان راه اندازی کرد. این بخشی از تلاش‌های پادشاهی سعودی برای تبدیل شدن به یکی از ۵ کشور برتر تولید کننده و صادرات خودرو‌های الکتریکی در جهان است.
پشت پرده گرفتن ایران خودرو توسط گروه بهمن؟ + سلام وزارت صنایع خواب آلوده، سلام هیات دولت سیزدهم
آیا ایران خودرو بر علیه بهمن، شکایت می‌کند؟

پشت پرده گرفتن ایران خودرو توسط گروه بهمن؟ + سلام وزارت صنایع خواب آلوده، سلام هیات دولت سیزدهم

هفته گذشته و پس از ۶ ماه هیات تجدیدنظر شورای رقابت جلسه‌ای را برگزار کرد که طی آن مشخص کند که آیا رفتار گروه بهمن در گرفتن دو صندلی ایران‌خودرو، رفتاری انحصارگرایانه است یا خیر؟ خروجی این جلسات، طیف وسیعی از فعالان صنعت خودرو را غافلگیر کرده است. سربسته به سازمان بازرسی کل کشور برای الزامات مربوط به پاسخگویی در این خصوص تذکر می‌دهیم و منتظر شفاف سازی و کسب توضیحات برای افکار عمومی هستیم.
افغان‌ها به جای پراید این تویوتا را سوار می‌شوند!
خودروی ملی یا وارداتی غیر ملی:

افغان‌ها به جای پراید این تویوتا را سوار می‌شوند!

بدون شک پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی ایران، پراید است. یک خودروی غیر ملی که امتیاز تولید آن از آمریکا به کره و از کره به ایران رسید. سایپا طی سال‌های ۷۵ تا ۹۹ بیش از ۳ میلیون و ۶۱۵ هزار نسخه از این خودرو را تولید کرد و به فروش رساند.
هشت برنامه پیشنهادی برای احیای ایران خودرو با کمترین رانت و فساد
هشت برنامه در مقابل هشت حوزه رانت جویی:

هشت برنامه پیشنهادی برای احیای ایران خودرو با کمترین رانت و فساد

اواسط مرداد ماه سال جاری بود که ۸ برنامه ایران خودرو برای خروج از بحران و زیان ۸۳.۲ هزار میلیاردی از طرف این خودروساز اعلام شد. هشت برنامه ای که نگاه به آن هر فرد صاحب نظری را دچار خنده ( بهتر بگوییم ،پوزخند) می کرد. برنامه هایی که اگر اجرایی می شدند ، تنها باعث صفر کردن اسمی ضرر و زیان تجمیعی سالیانه شده و کمتر تاثیری روی روندهای ناکارآمد کاری و بعضا فسادآلود در این شرکت بزرگ نخواهند داشت و حتی فضای مطلوبتری را جهت چپاول برای بعضی ها ،باز می کرد. این هشت پیشنهاد رانتی با هشت پیشنهاد جدید جایگزین شده و ارایه می گردد.
فرمان خودرو‌های ژاپنی سمت راسته اخوی!

سوتی بزرگ به سبک محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مصاحبه صورت گرفته در چند روز گذشته با موضوع واردات خودروهای دست دوم اعلام کردند که خودرو دست دوم از خود کشور ژاپن وارد خواهند کرد و در این حالیست که در کشور ژاپن فرمان تمامی خودرو‌ها سمت راست قرار دارد و عملا در ایران این خودرو‌ها کارایی نخواهند داشت. سلام محمدعلی، خوبی اخوی؟!