تغییر رویکرد قیمت‌گذاری و تنظیم بازار
وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تغییر رویکرد قیمت‌گذاری و تنظیم بازار

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه وزارت صمت در مبارزه با رانت و فساد بر اصلاح نظارت‌ها تأکید دارد، گفت: با انواع و اقسام ویژه‌خواری‌ها از جمله وام‌های بدون حساب، تعرفه‌های نادرست، واگذاری‌های غلط و یارانه‌های ناعادلانه مقابله خواهم کرد.
مرسدس بنز کلاسG سفارش محمد رضا پهلوی ۴۵سال بدون تغییر
ماجرای خرید سهام شرکت بنز توسط ایران چه بود؟

مرسدس بنز کلاسG سفارش محمد رضا پهلوی ۴۵سال بدون تغییر

مرسدس بنز جی‌‌ کلاس به پیشنهاد شاه ایران ( ۱۹۷۰) نوعی خودرو نظامی چندین منظوره طراحی‌ شد. البته خود ایران که پیشنهاد دهنده چنین طرحی بود به واسطه انقلاب ۵۷، نصیبی چندانی از آن نبرد ولی‌ در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا از جمله ارتش آلمان ، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از این خودرو استفاده می‌کنند . با توجه به موفقیت‌های این خودرو، نمونهٔ تجاری آن هم ساخته شد که بهترین خودروِ دو دیفرانسیل تاریخ صنعت خودرو آلمان و از بهترین‌ها در این کلاس در جهان است. این خودرو با وجود گذشت بیش از ۵۰ سال چندان تغییری در طراحی خود ندیده است. حتی نمونهٔ برقی این خودرو هم شباهت زیادی به همان خودرویی دارد که آخرین شاه ایران دستور ساخت آن را داده بود.
مدیرعامل سایپا چقدر فقط قشنگ حرف می‌زنه؟ لیست شرکت‌های تابعه و سهامداری بالای ۱۰ درصد سایپا را بگو مردم بدونن
ادعای افزایش کیفیت خودرو؛

مدیرعامل سایپا چقدر فقط قشنگ حرف می‌زنه؟ لیست شرکت‌های تابعه و سهامداری بالای ۱۰ درصد سایپا را بگو مردم بدونن

این اقایون بعضی هاشون قشنگ حرف می‌زنند. بعنوان نمونه ملاحظه کنید مدیرعامل محترم شرکت سایپا، چقدر فقط قشنگ حرف می‌زنه؟! اگه قصد ارایه عملکرد و شفافیت داری، لیست شرکت‌های زیر مجموعه سایپا، لیست تو دلی‌های اون شرکت‌ها و لیست شرکت‌هایی که سایپا و زیر مجموعه اش، در اون‌ها بالغ بر ۱۰ درصد سهام دارند رو اطلاع رسانی کن. ما می‌دونیم، اما مردم نمی‌دونند. اگر هم بازار مهیا به این حد که می‌گی دارید، پیشنهاد می‌کنیم همه را به خارج صادر کنید و برای کشور ارز بیاورید. ما هم حاضریم خودروی دست دوم خارجی سوار بشیم. پیشنهادش چطوره مشتی.
انتقاد روزنامه روسی از صادرات سایپا به این کشور
این خودروها بسیار ابتدایی هستند؛

انتقاد روزنامه روسی از صادرات سایپا به این کشور

روزنامه کامرسانت چاپ روسیه نوشت: دو شرکت قصد داشتند، خودروهای سایپا را وارد کنند که قرار بود، امسال، هر کدام 10 هزار دستگاه بفروشند. هیچ توضیح رسمی در مورد تاخیر در تحویل آنها وجود ندارد. محتمل ترین دلیل تاخیر این است که خودروها هنوز خط مونتاژ را با حجم مناسب رد نکرده اند. برای بازار روسیه، خودروها باید در سطح تریم پریمیوم بیشتری نسبت به تقاضا در بازار داخلی ایران باشند.
سرنوشت غم‌انگیز خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در انتظار متقاضیان دور دوم
فروش خودرو بدون قرعه‌کشی:

سرنوشت غم‌انگیز خریداران خودرو از سامانه یکپارچه در انتظار متقاضیان دور دوم

دور دوم فروش محصولات برند‌های خودروساز از مسیر سامانه یکپارچه با حضور چهار خودروساز شامل سایپا و سه خودروساز خصوصی کرمان موتور، مدیران خودرو و فردا موتور استارت خورد. نکته مهم در ارتباط با این طرح فروش خودرویی صمت، نامشخص بودن قیمت برخی از محصولات خودروسازی سایپا و همچنین جنگ میان خودروسازان خصوصی با شورای رقابت برای تعیین قیمت کارخانه‌ای محصولات مونتاژی است.
تصادف غرورآفرین پراید با گاری ، تقدیم به سازمان استاندارد
مثلا خودروی استاندارد داریم:

تصادف غرورآفرین پراید با گاری ، تقدیم به سازمان استاندارد

در تصادف گاری با پراید، شاهد در هم شکستن جلو پنجره ، شیشه جلو پراید ، شکستن چراغ ها و تخریب سپر ماشین ، جمع شدن سقف خودرو و مواردی همانند هستیم و گاری آخ هم نگفته، می دانید چرا؟ چون شاسی در پراید عملا وجود ندارد، سپر بعنوان جز تزئینی خودرو محسوب می شود نه عامل حفاظتی . ورق بکار رفته در بدنه، بشدت ضعیف است و غیره. می دانید چرا؟ علل را در سازمان استاندارد کل کشور و نوع نظارت بر تولیدات صنعتی جستجو کنید.
اعلام عدم آمادگی صنعت خودروسازی ضد توسعه ملی به اجرای تعهدات خود درخصوص هفت استاندارد تعلیقی!
خودروسازان باز هم تهدید کردند؛

اعلام عدم آمادگی صنعت خودروسازی ضد توسعه ملی به اجرای تعهدات خود درخصوص هفت استاندارد تعلیقی!

با نوعی صنعت ضد توسعه ملی، ضد انقلابی و وابسته بنام صعت خودرو مواجه هستیم. حدود سه برابر استادارد جهانی مصرف سوخت را بالا برده و ضرری در حدود ۳۰ میلیون لیتر سوخت در رو به کشور وادار می‌کند. سالیانه حدود ۴۰ هزار معلول و ۱۶ هزار کشته روی دست مردم و صنعت بیمه و ارگان‌های حمایتی نظیر بهزیستی می‌گذارد. سالیانه حدود ۲۰ همت هزینه مقابله با آلودگی هوا و حدود ۵ هزارکشته روی دست کشور می‌گذارد. بانک‌ها را موظف به پرداخت تسهیلات چند ده همتی در سال بعنوان حمایت از صنعت خودرو می‌کند، با قیمت دولا پهنا منابع و منافع ملی را نابود می‌کند و غیره. به چه اسمی؟ بهانه اشتغال، تولید ملی و خودکفایی توی سرت بخوره این کارکرد ناقص. حال اعلام می‌کنند که از نه استاندارد تعلیقی متعهد شده به اجرا تا سال ۱۴۰۲، تنها دو مورد را می‌توانند و قادر به اجرای هفت مورد دیگر نیستند. به نظر شما ضد انقلاب بودن و ضد توسعه ملی بودن، شاخ و دم دارد. مرگ بر بالا و پائین صنعت داخلی ناکارآمد پرفساد.
افشاگری تولیدکنندگان صنعت خودرو؛

کسری باورنکردنی ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو !

افشاگری تولیدکنندگان صنعت خودرو در حضور رییس مرکز پژوهش‌های مجلس: مردم، سازنده و حاکمیت در بازار خودرو ناراضی‌اند.چه کسی قورباغه خودرو را صورت می‌دهد؟مگر کیفیت خودرو دستوری می‌شود؟۸۰ درصد، تقاضای خودرو کاذب است . .... . سال های سال است که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال بشکلی مکرر در خصوص انتر و منتر کثافت کاری های صنعت خودرو می گوید و گوش کسی بدهکار نبود. این صنعت از آلودگی گذشته و لجنزار متعفن شده است. چپاول و استثمار شاخ و دم ندارد. اگر قرار به شناسایی مفسد فی الارض است، پنج تا از این کله گنده ها را اعدام کنید ، حساب کار دست مابقی مملکت ویران کن ها ، می آید. آیا مثل آدم تولید کن و بفروش. یا گورت را گم کن .
مناظره تندوتیز میرسلیم و کوچی روی آنتن زنده؛ خودروساز داخلی مردم را تحقیر کرده است؟
مافیای خودرو و مدعیان حمایت از خودروساز داخلی؛

مناظره تندوتیز میرسلیم و کوچی روی آنتن زنده؛ خودروساز داخلی مردم را تحقیر کرده است؟

در مناظره خودرویی میرسلیم و رشیدی‌کوچی دو نماینده مجلس، رشیدی‌کوچی گفت: اگر شما بتوانید لندکروز دست دوم را با قیمت یک میلیارد بخرید، ۲۰۶ یک میلیاردی را می‌خرید؟ و میرسلیم پاسخ داد: فرقی ندارد.میرسلیم گفت: شما به چه حقی به تولیدکنندگان ما توهین میکنید و میگویید که لگن تولید میکنند؟ رشیدی کوچی نیز در جواب گفت:، چون لگن تولید میکنند، چون یک آشغالی تولید کرده که وقتی تصادف میکنه به اجزائ تشکیل دهندش تقسیم میشه، چون باعث آلودگی کشور شده است.
۴