تعلیق پروانه ۱۵۰۰۰ راننده تاکسی واکسن‌نزده در کشور
اتحادیه تاکسیرانی:

تعلیق پروانه ۱۵۰۰۰ راننده تاکسی واکسن‌نزده در کشور

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از تعلیق پروانه فعالیت ۱۵۰۰۰ راننده تاکسی واکسن نزده خبر داد و گفت: کاهش تعداد رانندگانی که واکسن تزریق نکرده بودند نشان می‌دهد، محدودیت‌ها و تعلیق پروانه فعالیت تأثیرگذار بوده است.
کدام ایستگاه متروی تهران در برابر بمباران مقاوم است؟
پناه گرفتن در درایستگاه‌های مترو؛

کدام ایستگاه متروی تهران در برابر بمباران مقاوم است؟

یکی از کارشناسان این حوزه می‌گوید:در ساخت ایستگاه‌های مترو به موضوع پدافند غیرعامل توجه نشده است، زیرا هزینه‌های ساخت ایستگاه‌ها افزایش زیادی پیدا می‌کرد تنها ایستگاه متروی قیطریه در زمان مدیریت آقای محسن هاشمی برای زمان‌های بحرانی مانند بمباران طراحی شد و این ایستگاه از این جهت با سایر ایستگاه‌های مترو متمایز است. هرچند که با تغییر مدیریت در مترو، این ایستگاه هم نیمه کاره رها شد و بدون در نظر گرفتن بخش‌های پدافند غیر عامل به بهره برداری رسید.
تحلیلی بر حذف کرایه نقدی از تاکسی و ذی نفعان احتمالی آن
پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی؛

تحلیلی بر حذف کرایه نقدی از تاکسی و ذی نفعان احتمالی آن

هنوز مطرح نشده، کلی موافق و مخالف پیدا کرده است. اما برخی از تحلیل گران چند بحث مالیات ستانی، سهمیه بنزین خدمات حمایتی سطح بندی شده با توجه به میزان فعالیت راننده تاکسی، سلب امتیاز از تاکسی‌های غیرفعال، افزایش نظارت بر تاکسی‌ها و مواردی همانند را مهم می‌دانند.
گزارشی قابل تامل از اقدامات شهرداری در حمل و نقل عمومی
ناوگان حمل و نقل؛

گزارشی قابل تامل از اقدامات شهرداری در حمل و نقل عمومی

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: رسیدگی به حمل و نقل عمومی، موضوعی کوتاه مدت نیست و حداقل بالای ٤ سال زمان می‌برد. زیرا ما در این چندسال عقب ماندگی بسیار زیادی داشتیم. برای مثال ما در سال ٩٦ بیش از ٦ هزار اتوبوس داشتیم، اما در حال خاضر تنها ٢ هزار و ٣٠٠ اتوبوس داریم.
احتمال افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی پایتخت در سال ۱۴۰۱
حمل و نقل عمومی؛

احتمال افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت مترو، اتوبوس و تاکسی پایتخت در سال ۱۴۰۱

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در مورد کرایه حمل ونقل عمومی در سال آینده گفت: کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران فارغ از اینکه قیمت تمام شده برای مترو و اتوبوسرانی چقدر خواهد بود، نرخ حداکثر ۲۵ درصد را برای نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده پیش بینی کرده است.
بجای آمایش تابلو‌های پارک ممنوع بفکر ساخت پارکینگ باشید
کمبود پارکینگ عمومی؛

بجای آمایش تابلو‌های پارک ممنوع بفکر ساخت پارکینگ باشید

کم اطلاعی شهروندان از حقوق عمومی خود باعث سلیقه محور شدن برنامه‌های دستگاه‌های دولتی شده است. اگر شهروندان بدانند که می‌توانند در خصوص کمبود پارکینگ در محله‌های مختلف، اقدام به طرح شکایت قانونی برعلیه شهرداری و حتی پلیس راهور بعنوان ناظر کنند، دیگر پلیس و شهرداری خود را به طرح‌های حاشیه‌ای مشغول نخواهد کرد. خودروی ۲۰۶ دوربین دار پلیس در فلان خیابان فرعی به دنباله طعمه پارک شده نمی‌گردد. فلان مامور پلیس در کوچه پس کوچه‌ها به دنبال جریمه خودرو‌های پارک شده و اتمام دسته قبض خود نخواهد بود. ما برای ضرورت کارآمدی دستگاه‌ها در گام دوم انقلاب، هشدار مکرر داده و خویشتنداری‌های زیادی کرده ایم، اگر نشنوید آوار شده و وادار به کارآمدی تان می‌کنیم. آمایش تابلو‌های پارک ممنوع کار خوبی است جناب سرهنگ زینی وند، اما الزام به تامین پارکینگ توسط شهرداری‌ها، اهمیت بیشتری دارد
استفاده ۲۷ درصدی تهرانیان از وسائل حمل و نقل عمومی و کاسبی طرح ترافیک؟
ناوگان حمل و نقل؛

استفاده ۲۷ درصدی تهرانیان از وسائل حمل و نقل عمومی و کاسبی طرح ترافیک؟

مطابق آمار اعلامی تنها ۲۷ درصد شهروندان تهرانی با حمل و نقل عمومی به مقصد می‌رسند. این در حالی است که هیچ نهادی گویا قصد کار موثر روی اصلاح طرح ترافیک را ندارد. همه بدلیل گرفتن سهمیه بیشتر حاضر به سکوت و محافظه کاری هستند. آقای زاکانی، چندین نوبت از شما در خواست کردیم که بررسی بفرمائید چند درصد مدیران شهری و خانواده‌های ان‌ها از طرح ترافیک استفاه می‌کنند؟ عدالت ادعایی شما برای شهر تهران این است؟ طرح ترافیک تعارض منافع آشکار دارد. نمی‌خواهیم اتهام بزنیم، ولی پتانسیل فساد در این طرح بسیار بالاست
جزییات پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل ونقل عمومی
افزایش قیمت کرایه ها؛

جزییات پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش نرخ کرایه‌های حمل ونقل عمومی

لایحه نرخ‌بلیط و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال آینده به شورا ارائه شده است، اما هنوز کمیسیون تخصصی در خصوص آن اظهار نظر نکرده جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران می‌گوید با افزایش بالای ۲۵ درصد نرخ کرایه‌ها موافقت نمی‌شود ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و نماینده شورا در هیات تطبیق قوانین شورای شهر تهران هم تاکید دارد بیش از ۲۵ درصد افزایش نرخ در شورای شهر تصویب نشود، زیرا در فرمانداری با آن مخالفت می‌شود.
۶