لزوم نوآوری در شیوه تدریس زبان انگلیسی آموزشگاه‌ها
یادگیری زبان دوم؛

لزوم نوآوری در شیوه تدریس زبان انگلیسی آموزشگاه‌ها

یادگیری زبان دوم برای خیلی‌ها امری پیچیده است و این تصور ناشی از تجربیاتی است که افراد از دوره‌های آموزشی که گذرانده‌اند و کسب کرده‌اند. در این مقاله به بررسی شیوه‌های مدرن آموزش زبان انگلیسی پرداخته می‌شود و به این سوال که کدام سیستم آموزشی در ایران بهترین متد را اجرا کرده است، پاسخ داده خواهد شد.
برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی
معاون آموزشی وزارت علوم تشریح کرد؛

برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .
تابستان داغ و مهارت‌آموزی دانش آموزان
رونق ثبت نام کلاس های تابستانی ؛

تابستان داغ و مهارت‌آموزی دانش آموزان

تابستان داغ فرا رسیده است. در این روزها بسیاری از والدین به فکر ثبت نام فرزندشان در کلاس‌های تابستانی هستند تا از هدر رفتن وقت او جلوگیری کنند. در این میان برخی از خانواده‌ها افراط و برخی دیگر تفریط در بهره‌برداری از اوقات فراغت فرزندانشان می‌کنند. این در حالی است که تعطیلات تابستان برای دانش آموزان فرصتی مناسب برای تفریح، بازی و کسب مهارت‌های مختلفی است که در طول سال تحصیلی شاید نتوان نسبت به یادگیری آنها اقدامات مناسب انجام داد.
همکاری ایران و سوئیس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار
مائورو دلمبریجو و سلیمان پاک سرشت امضا کردند؛

همکاری ایران و سوئیس در زمینه مشاغل سبز و اطلاعات بازار کار

در حاشیه سومین کنگره بین‌المللی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوئیس ، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر کار کشورمان و مائورو دلمبریجو معاون وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوئیس دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار پاک سرشت ضمن معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تشریح ساختار و ظرفیت‌های آموزشی آن به تدوین طرح اصلاح نظام آموزش‌های مهارتی در ایران اشاره و بر نقش توسعه راهبردی در حوزه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد.
حلقه مفقوده آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای
ارتباط میان مدرسه و دنیای کار؛

حلقه مفقوده آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای

ارتباط میان کار و آموزش جزء بزرگ‌ترین مسئله‌هایی است که از اولین سال‌های توسعه صنعتی در آمریکا و اروپا وجود داشته است و تاکنون هم ادامه دارد. در طول دهه‌های اخیر، متناسب با شرایط اقتصادی، راهکارهای مختلفی برای برقراری این ارتباط ابداع شده است. این موضوع فقط به کشورهای توسعه‌یافته تعلق ندارد بلکه به‌عنوان چالش اصلی نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای در کشورهای در حال توسعه نیز هست؛ زیرا پاسخ‌گویی به نیازهای محیط کار از دغدغه‌های اساسی همه نظام‌های آموزش فنی‌وحرفه‌ای است.
هفت باور غلط درباره یادگیری زبان دوم
آنچه باید بدانیم؛

هفت باور غلط درباره یادگیری زبان دوم

باورهای غلط درباره هر چیزی فراوان است. مشکل اما وقتی است که تصورات غلط به هر دلیلی رایج می شوند. آن جاست که ممکن است یک پندار نادرست اما متداول، جلوی پیشرفت فردی و اجتماعی را بگیرد و حتی تهدیدی برای آموزش و سلامت فرد یا جامعه باشد. زبان آموزی هم از این باورها بی نصیب نمانده است. به گزارش فرادید در این مقاله، هشت باور نادرست و مشهور زبان آموزی را مرور می کنیم.
فناوری‌ها، تمرکزگرایی در آموزش را شکست داده‌اند
علی حسینی:

فناوری‌ها، تمرکزگرایی در آموزش را شکست داده‌اند

آموزش‌وپرورش از یک طرف باید مهارت‌های جدید مورد نیاز در عصر اطلاعات را به دانش‌آموزان آموزش دهد و از طرف دیگر باید ابزارها و فناوری جدید را در خدمت آموزش به کار گیرد و بالاتر از همه اینها باید به ‌اصلاح فرایندها و مهندسی مجدد سازمان خود متناسب با عصر اطلاعات بپردازد. در همین ارتباط گفت‌وگو با علی حسینی، معاون مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش را بخوانید.
اعلام نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه/۴۰ درصد متقاضیان در مرحله اول پذیرفته شدند
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد:

اعلام نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه/۴۰ درصد متقاضیان در مرحله اول پذیرفته شدند

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه نتایج آزمون اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه تا عصر امروز اعلام می‌شود از پذیرفته شدن ۴۰ درصد از متقاضیان در مرحله اول خبر داد.
۶