نحوه برخورد ما در مقابل حوادث طبیعی
همه‌چیز فدای لایک، حتی جانم!

نحوه برخورد ما در مقابل حوادث طبیعی

عدم آموزش یا آموزش اشتباه در مدارس،عدم وجود واحد درسی مشخصی برای نحوه مواجهه با خطرات در سیستم آموزشی، عدم بازگویی تمام وجوه یک حادثه، اعم از علت ایجاد حادثه، نحوه عملکرد هنگام بروز حادثه و نتیجه بعد از وقوع، توسط رسانه‌های جمعی از عوامل تعیین کننده نحوه برخورد ما در مقابل حوادث طبیعی هستند. در کنار این نا آگاهی ها کاش یکی هم از حق و حقوقمان دفاع می‌کرد یا آن را برای ما شرح می‌داد تا بدانیم حداقل مراجع مختلف چه وظیفه‌ای در قبال ما دارند.لازم است دانش و مهارت خود را در مقابل حوادث بالا ببریم. ایمن رفتار کردن را جزئی از عادات و فرهنگ خود کنیم و در کنار این فرهنگ‌سازی از رویداد‌های و اتفاقات نیز درس ماندگار بگیریم.
بازار، درحال امتحان کردن شیوه‌های جدید فروش
بفرمایید شعبه پیاده‌رو؛

بازار، درحال امتحان کردن شیوه‌های جدید فروش

فروش پوشاک در تهران وارد مرحله جدیدی شده؛ در این روش نوظهور دیگر احتیاج به اتاق پرو ندارید و لازم نیست بعد از شنیدن قیمت‌ها با رودربایستی بگویید: «می‌رویم دوری در بازار بزنیم و برگردیم.» مغازه‌دارها حالا یک رگال لباس می‌گذارند توی پیاده‌رو تا اگر شما عادت دارید با احتیاط وارد مغازه شوید یا از ترس قیمت‌ها معمولاً به تماشای ویترین اکتفا می‌کنید، بتوانید توی خیابان جنس‌ها را ببینید و قیمت بگیرید.
گزارشی از گرایش جوانان به الگو برداری از شاخ‌های اینستاگرامی؛
الگوهای خانه خراب کن؛

گزارشی از گرایش جوانان به الگو برداری از شاخ‌های اینستاگرامی؛

شاخ‌های اینستاگرام با رفتار‌های غیرمتعارف توانستند تعداد زیادی فالوور جذب کنند و سبک زندگی غلط خود را به نمایش بگذارند و با این روش به شهرت برسند. حال این رفتار شاخ‌های اینستاگرام دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.
بازار داغ سلفی گرفتن در جوامع مصرف‌گرا
نقش مخرب سلفی؛

بازار داغ سلفی گرفتن در جوامع مصرف‌گرا

نزدیک به یک دهه از اضافه شدن دوربین‌های سلفی به گوشی‌های موبایل می‌گذرد و این ویژگی پُرطرفدار تلفن‌های همراه باعث شده که روزانه میلیون‌ها عکس سلفی در جهان به ثبت برسد. قابلیت سلفی موبایل‌ها یا حتی دوربین‌های مختلف توانسته افراد را از نفر سوم برای ثبت لحظات بی‌نیاز کند، اما این قابلیت همچون بسیاری از تکنولوژی‌های نوین دیگر بدی‌هایی نیز به همراه دارد.
خشونتی پنهان در پَس مارک‌بازی!
مارک خارجی، رباینده دل جوانان؛

خشونتی پنهان در پَس مارک‌بازی!

شخصی که با لباس مارک‌دار و با ماشین میلیاردی‌اش در خیابان‌ها جولان می‌دهد، درصدد متمایز نشان دادن خودش است که خشونتی نمادین را به طبقات پایین‌تر منتقل می‌کند.
خز و خیل ها چه کسانی هستند؟
مد و آلامد ؛

خز و خیل ها چه کسانی هستند؟

خز و خیل چیست؟ آنها چه کسانی هستند؟ سوالاتی است که امروزه پس از گشت و گذاری کوتاه در فضای مجازی به ذهنمان میرسد.نمی توان انکار کرد که خز و خیل نامیدن دیگران، در بطن خود واجد نوعی تحقیر و کم شمردن آنان است. در واقع فردی که دیگران را خز و خیل می نامد، می خواهد برتری خود را به رخ بکشد. اینکه "من امروزی هستم و او خز و خیل است" در واقع یعنی که "من از نظر سلیقه در مرتبه بالاتر و او در مرتبه پایین تر قرار دارد.
۵