خریداری ۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

خریداری ۳۱ فروند کشتی جدید برای تردد در دریای خزر

حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۳۱ فروند کشتی جدید خریداری شده و ۲ فروند کشتی نیز در حال ساخت است که از این تعداد ۱۸ فروند کشتی در دریای سیاه منتظر انتقال کشتی‌ها به مالکین دریای خزر هستند و ۱۳ فروند کشتی نیز در دریای خزر پروسه تغییر پرچم را طی می‌کنند.
راهکار عجیب برای کاهش قیمت سفر هوایی؛ مراقب باشید کار به قرعه کشی بلیت هواپیما نرسد! + پیشنهاد شعار سال
داستان دنباله دار گرانی بلیت هواپیما؛

راهکار عجیب برای کاهش قیمت سفر هوایی؛ مراقب باشید کار به قرعه کشی بلیت هواپیما نرسد! + پیشنهاد شعار سال

از رئیس جمهور تقاضا داریم در صورت ناز و نوز شرکت‌های هواپیمایی، سوخت یارانه‌ای پرواز‌ها را قطع کنید و در پرواز‌های خارجی، تشدید بازرسی برای قاچاق ارز به داخل هواپیما داشته باشید. خیلی را سر عقل می‌آورد. اگر شرکتی هم وارد حوزه لج شد (عموما بهانه تعمییرات و کمبود قطعه برای خواباندن موقت پرواز‌ها برای وارد کردن فشار را می‌گیرند)، مقرر کنید ریز قطعه خراب مورد ادعا را باید مشخص کند و چنانچه هواپیما قصد پرواز داشته باشد، باید منبع تامین قطعه از راه قانونی (تاکید می‌گردد از راه فانونی) مشخص بوده تا اجازه پرواز داده شود. چند شرکت را به باسن بنشانید، مابقی یاد می‌گیرند یک من ماست چند کیلو جواهر داره.
از مخالفت با افزایش ٢٩ درصدی قیمت بلیت هواپیما تا کیفیت خدماتی که نمی تواند بالا رود و خرج کردن از خلبانان مظلوم کشور  با کد انحرافی مهاجرت؟ خجالت
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با رسانه:

از مخالفت با افزایش ٢٩ درصدی قیمت بلیت هواپیما تا کیفیت خدماتی که نمی تواند بالا رود و خرج کردن از خلبانان مظلوم کشور با کد انحرافی مهاجرت؟ خجالت

جناب مقصود اسعدی سامانی دبیر محترم انجمن شرکت‌های هواپیمایی ،گویا فکر کرده زمان حاضر هم مثل گذشته و سرشار از بی اطلاعی و کم اطلاعی عمومی مردم است که مثلا مجاز باشند با افزایش 29 درصدی بیلت هواپیما مخالفت کنند. همین هم برای شما زیاد بوده و از روی لطف است جناب اسعدی. هواپیمای 5 میلیون دلاری دست چندم و خلبان 1500 دلار حقوق و بنزین زیر هزار تومان. بهشته بهشت. ضمنا هشدار می دهیم من بعد از جانب خودتان حرف بزنید و از خلبانان محترم مایه نگذارید. خودشان صنف دارند و رابطه با شرکت های هواپیمایی هم چندان گل و بلبل نیست. با ناوگان موجود چند خلبان مورد نیاز است؟ می خواهید بگوییم کدام شرکت های هواپیمای در حال بیزینس تعلیم خلبان هستند. بس کنید اقا.
علل اهمیت راهبردی راه آهن رشت آستارا
امضای قرارداد ایران و روسیه؛

علل اهمیت راهبردی راه آهن رشت آستارا

تقریبا ۲۲ سال پیش موافقتنامه اولیه برای ساخت کریدور «شمال-جنوب» به امضای وزیران حمل و نقل روسیه، ایران و هند رسید و از آن زمان، بخش بزرگی از زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل در این «راهگذار» بنا شده است. عمده این زیرساخت‌ها نیز در بخش ریلی است. دیروز، توافقنامه ساخت راه‌آهن رشت- آستارا توسط روسای جمهور ایران و روسیه امضا شد. بر اساس این توافقنامه تقویت مسیر پاکستان، ایران و ترکیه، مسیر ریلی شلمچه- بصره و همچنین راه‌آهن چابهار- زاهدان و اتصال دریای عمان و خلیج فارس به اروپا و... با جدیت پیگیری خواهد شد.
‌آقای محمد محمدی‌بخش شما سوار هواپیمای ادعا شده بومی بشو، ما درباره اویونیک و موتورش از شما سوال خواهیم کرد؟
همه سوار هواپیمای ایرانی می‌شوند!

‌آقای محمد محمدی‌بخش شما سوار هواپیمای ادعا شده بومی بشو، ما درباره اویونیک و موتورش از شما سوال خواهیم کرد؟

وقتی می گوییم کشور در خواب دستگاه های نظارتی و بازرسی دچار انواع خسارات شده و با گنجشک رنگ کنی و قناری تحویل دهی مواجه هستیم، گزاف نگفته ایم. برادر خوبمان محمد محمدبخش رئیس محترم سازمان هواپیمایی می خواهد اولین بار شخصا مسافر هواپیمای بومی و ایران ساخت باشد. کاری است بس پسندیده و خوب. اما ما خوب می دانیم که توانمندی لازم برای ساخت بدنه در داخل کشور وجود دارد و مایه افتخار ما است. اما از نظر اویونیک و موتورف وابستگی داریم و حتی اگر مونتاژ کاری کنیم، تائیده را نمی توانیم بگیریم( پرواز خارجی با این پرنده وجود ندارد و شرکت های هواپیمایی که رسما از این نوع پرنده ها استفاده کنند از سمت سازمان های تخصصی جهانی اخطار خواهند گرفت). آقای محمدی بخش سوال شوند، ما درباره موتور و اویونیک سوال می کنیم. ضمنا مثل ان بنده خدایی که مدیرعامل شرکت فرودگاه ها بود، کارش را تا انتها به پیگیری نظارتی - بازرسی می کشانیم. همه این چیز ها را گفتیم که بگوییم در جمهوری اسلامی ایران اولا باید صادق باشی و ثانیا دست رو دست نگذاری و کار مضاغف کنی. اجازه نقاشی به احدی نمی دهیم.
اولین قطار عبوری از ورسک و قبر معمارش؟!
از پل پیروزی چه می دانید؛

اولین قطار عبوری از ورسک و قبر معمارش؟!

پل وِرِسک از بزرگ‌ترین پل‌های راه‌آهن سراسری ایران است که در ارتفاعات روستای ورسک در ۲۷ کیلومتری جنوب شهر پل سفید در شهرستان سوادکوه در استان مازندران قرار دارد. این پل که از شاهکارهای مهندسی به حساب می‌آید در سال ۱۳۱۵ توسط رضاشاه به بهره‌برداری رسید. پل ورسک که راه‌آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می‌کند در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره با دهانه ۶۶ متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.پل ورسک در شمار مهم‌ترین آثار فنی مهندسی راه‌آهن شمال ایران محسوب می‌شود که در مهرماه ۱۳۵۶ با شماره ۱۵۳۴ ثبت آثار ملی شده‌است. ورسک از جمله پل‌های استراتژیک ایران است که توسط شرکت دانمارکی کمپساکس و با تضمین ۷۰ ساله احداث شد.این پل در دوران جنگ جهانی دوم توسط چرچیل، نخست‌وزیر وقت انگلیس پل پیروزی لقب گرفت.16 اردیبهشت 1315 ، اولین قطار ایرانی از روی پل عبور کرد. در متن خبر ویدئو کلیپی قرار دارد که در ان ادعا شده که آرامگاه والتر هیگنر اتریشی بعنوان مهندس معمار پل ورسک در زیر پل قرار داشته و او وصیت کرده فرسنگ‌ها دور از اتریش، زیر پل ورسک دفن شود . منابع معتبر این ادعا را تائید نمی کنند.
چه کسانی به دروغ می گویند که قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده؟! بلیت هواپیما هم گران و کمیاب شده است
سازمان هواپیمایی نظارتی بر ایرلاین ها ندارد؛

چه کسانی به دروغ می گویند که قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده؟! بلیت هواپیما هم گران و کمیاب شده است

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت: چه کسی می‌گوید قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است؟! بلیت هواپیما در برخی مسیر‌های پرتقاضا نه تنها تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده، که کمیاب هم شده است. رفیعی گفت: شرکت‌های هواپیمایی اگر ۱۰۰ درصد قیمت‌ها را گران کنند که دیگر نمی‌توانند با دنیا و ایرلاین‌های خارجی رقابت کنند. مگر می‌شود قیمت بلیت مسیر‌های هوایی تهران ـ مشهد، کیش، اهواز و شیراز را سه تا پنج میلیون بفروشند، درحالی‌که قیمت بلیت تهران ـ استانبول که مسیر طولانی‌تری دارد، در همین حدود قیمتی باشد. با این وضع، شرکت‌های هواپیمایی که مدام می‌گویند زیان‌ده هستند چطور می‌خواهند رقابت کنند و دوام بیاورند؟!
هفده درصد از جاده‌های کشور، خرابی شدید دارند + بودجه‌ای که معلوم نیست کجا می‌رود؟
خرابی نیمی از جاده‌های کشور؛

هفده درصد از جاده‌های کشور، خرابی شدید دارند + بودجه‌ای که معلوم نیست کجا می‌رود؟

رضا اکبری معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بر اساس برداشت‌های انجام شده در نیمی از استان‌های کشور ‎۱۷ درصد از جاده‌های کشور در مرحله خرابی شدید و ۲۶ درصد در وضعیت نسبتا خراب و مابقی در وضعیت خرابی کم قرار دارند و نیاز به ترمیم دارند.
۶