پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۵۳۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
وقتی می گوییم کشور در خواب دستگاه های نظارتی و بازرسی دچار انواع خسارات شده و با گنجشک رنگ کنی و قناری تحویل دهی مواجه هستیم، گزاف نگفته ایم. برادر خوبمان محمد محمدبخش رئیس محترم سازمان هواپیمایی می خواهد اولین بار شخصا مسافر هواپیمای بومی و ایران ساخت باشد. کاری است بس پسندیده و خوب. اما ما خوب می دانیم که توانمندی لازم برای ساخت بدنه در داخل کشور وجود دارد و مایه افتخار ما است. اما از نظر اویونیک و موتورف وابستگی داریم و حتی اگر مونتاژ کاری کنیم، تائیده را نمی توانیم بگیریم( پرواز خارجی با این پرنده وجود ندارد و شرکت های هواپیمایی که رسما از این نوع پرنده ها استفاده کنند از سمت سازمان های تخصصی جهانی اخطار خواهند گرفت). آقای محمدی بخش سوال شوند، ما درباره موتور و اویونیک سوال می کنیم. ضمنا مثل ان بنده خدایی که مدیرعامل شرکت فرودگاه ها بود، کارش را تا انتها به پیگیری نظارتی - بازرسی می کشانیم. همه این چیز ها را گفتیم که بگوییم در جمهوری اسلامی ایران اولا باید صادق باشی و ثانیا دست رو دست نگذاری و کار مضاغف کنی. اجازه نقاشی به احدی نمی دهیم.

شعارسال: محمد محمدی‌بخش درباره نگرانی‌ها از کیفیت هواپیمای ایرانی و بومی و نااطمینانی مردم به هواپیمای تولید داخل با توجه به سانحه هواپیمای ایران ١۴٠ اظهار داشت: قول می‌دهم خودم اولین مسافر اولین پرواز هواپیمای بومی باشم و مسافر اولین تست پروازی خواهم بود.

‌آقای محمد محمدی‌بخش شما سوار هواپیمای ادعا شده بومی بشو، ما درباره اویونیک و موتورش از شما سوال خواهیم کرد؟

وی تاکید کرد: به عنوان عالی‌ترین سطح مقام صنعت هوانوردی با افتخار در پرواز‌های تست خواهم بود. مردم مطئمن باشند که هواپیمای بومی آبروی ما خواهد بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه اعتماد قابل قبولی به دانشمندان ایرانی وجود دارد و نگران این موضوع نباشید، گفت: امروز هزار انواع قطعات هواپیما در داخل کشور در حال ساخت و هیچ شک و ابهامی در توان ساخت این تنوع قطعات توسط شرکت‌های داخل نیست. چراکه مگر می‌شود در این شرایط تحریمی سختگیرانه که حتی اجازه ورود یک پیچ هواپیما را به ایران را نمی‌دهند توانسته‌ایم صنعت را سرپا نگه داریم و این تعداد پرواز‌ها انجام می‌شود.

محمدی‌بخش ادامه داد: توجه داشته باشید با کوچک‌ترین احتمال و روشن شدن چراغ زرد هواپیما، خلبان این هواپیما را سریعا زمین‌گیر می‌کند در این شرایط بدون اتکا به توان داخل چطور می‌توان این تعداد هواپیمای زمین‌گیر را به خط پروازی برگرداند.

وی افزود: در شرایطی که صنعت هوانوردی مشمول تحریم‌های ضالمانه قرار گرفته نیاز فعلی کشورمان با توجه به اقلیم و جمعیت ۸۵ میلیون نفره، ۵۵۰ فروند هواپیمای فعال است. ما حتی در شرایط تحریمی اقدام خرید هواپیما کردیم، اما در حالی که باید طبق قرارداد قطعه و نشریات این هواپیما‌ها را در اختیار ایران قرار بدهند، اما به تعهدات خود عمل نکردند و امروز از ۱۳ هواپیمای برجامی، ۱۰ هواپیما زمین‌گیر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که آیا در بحث قطعات هواپیما صادرات هم داریم، گفت: فعلا صادرات قطعات هواپیما نداریم و نیاز داخل برطرف می‌شود.

محمدی‌بخش تاکید کرد: هواپیمای بومی از تمام استاندارد‌های بین‌المللی برخوردار است و در رعایت استاندارد‌ها بسیار سختگیرانه عمل و نظارت داریم و همه سوار آن خواهند شد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23اردیبهشت1402، کدخبر: 1357092، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین