پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
pic
تفاهمنامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تولید سی واگن مسافری به ظرفیت ۱۲۰۰ صندلی + واگن چهل صندلی ۳۳ میلیارد تومان؟ منطقی است این قیمت!
با امضای تفاهمنامه تولید واگن مسافری بین گروه مپنا و بنیاد مستضعفان، ۳۰ دستگاه واگن (۳ رام) با ظرفیت ۱۲۰۰ صندلی طی یکسال به ناوگان ریلی کشور افزوده می‌شود.
تولید داروی آلتپلاز در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری تاکید کرد: به همت دانشمندان جوان، ایران دومین تولیدکننده داروی آلتپلاز (سکته مغزی ایسکمیک حاد) در جهان شد. با فراهم شدن توان تولید این دارو در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی می‌شود.
ایران، مرکز مبادلات انرزی منطقه؛
فرصت ۷ برابر شدن صادرات گاز ایران
مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا در گزارشی به بررسی فرصت‌های پیش‌روی ایران برای تبدیل شدن کشورمان به مرکز مبادلات (هاب) انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز پرداخته است. در این گزارش آمده است با تحولاتی که در سال‌های اخیر و ازجمله جنگ روسیه-اوکراین رخ داده، فرصت تبدیل شدن ایران به هاب گازی منطقه وجود دارد.
وقتی نهاد‌های نظارتی ضعیف هستند و نظارت مردمی در حد صفر و رسانه‌ها در لالا؛
بازی بازی با پروژه فیبر نوری و وعده درمانی و عملکرد نمایی چندین ساله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؟
باید فیبر نوری از جلو منزل یا محل کارتان رد شده باشد تا بفهمید ما چه می‌گوییم و چه جنایاتی را به اسم خدمات، تحمل می‌کنیم. برخی از مناطق تهران، سال‌های سال است که فیبر نوری دارند. مناطقی که اسم حاجی دارند و مشهدی هم نیستند. اولین اتفاق آن است که خدمات رسانی تقریبا همه ASP‌ها به این محلات قطع می‌شود و شما فقط باید اینترنت مخابرات و جدیدا یک ASP را استفاده کنید. سرعت اینترنت در محله ما (دبستان سید خندان - کمتر ۷۰۰ متری دفتر جناب وزیر) در حد افتضاح است. بار‌ها و بار‌ها اعلام کرده ایم و به سازمان رگولاتوری ثبت شکایت نموده ایم کو گوش شنوا. حتما مدیران محترم هم در دلش شان می‌گویند اگر مشکل دارید، جمع کنید از این محله بروید؟ آقای وزیر، ما خقایق را در راستای منافع ملی، احیای کرامت شهروندان، حفظ نظام و ایفای وظیفه حرفه‌ای می‌گوییم، چرا باید اجازه دهید که مدیران زیر دست، بربری به شما نشان دهند در حالی که لواش هم ندارند؟ این متن طنز نیست جناب وزیر، سربسته در خصوص یک رنجنامه است.
پناه بر خدا از این همه ناز و ادای چند جوجه ایرلاین ایرانی + دکان باز کردن چند نبش تا کی؟
چپ می‌رویم نق می‌زنند، راست می‌رویم نق می‌زنند. دائم در حال دبه کردن مستقیم و غیرمستقیم هستند. حجم بالایی از مسافران ناراضی و بسیاری از شاکیان، ناامید از رسیدن به حداقل حقوق خود می‌باشند. کیفیت خدمات پروازی افتضاح و پول درخواستی در حد پرواز نیویورک به اوتاوا؟! خدا لعنت کند هرچه انحصار کثیف و رانت وابسته به لابی را که قصدش به حاک سیاه نشاندن کشور است. جالب اینکه با افشاگری‌ها، حیا هم نمی‌کنند. وقتی بنزین جت را به قیمت ۷۵۰ تومان می‌خرند (حدود ۱۵ برابر ارزانتر از چیزی که فکرش را کنید. یک سوم هزینه‌های پرواز مربوط به سوخت است) و وقتی حقوق ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلاری به خلبان می‌دهند (حدود ۴ برابر ارزانتر از آنچه که فکر می‌کنید. حقوق خلبان در حدود ۱۰-۱۲ هزار دلار است. هزینه کادر پرواز هم یک سوم هزینه پرواز را بطور متوسط تشکیل می‌دهد). وقتی بجای هواپیمای ۱۵-۲۵ میلیون دلاری از دست چندم‌های ۳-۵ میلیون دلاری برای پرواز استفاده می‌شود. وقتی هزینه فرودگاه را با تاخیر شش ماهه تا دو سال می‌پردازند و ... پناه بر خدا از این همه ادعا و ادا. تنها موردی که در آن، هزینه بیشتری توسط ایرلاین‌ها پرداخت می‌شود، هزینه تامین قطعات یدکی است. برایتان سوال ایجاد نمی‌شود که چرا با وجود آنکه همه این موارد را تقریبا همه فعالان بخش و سازمان‌های نظارتی می‌دانند و از آن مطلع هستند، به جماعت ایرلاین چی اجازه بهانه گیری‌های مکرر داده می‌شود؟ کجای سیستم بنظر شما درز دارد؟ جنس آلودگی‌ها قابل حدس زدن نیست؟ اگر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، خود را صاحب حق می‌داند پاسخ ما را بدهد. از الان هم می‌گوییم که دادن پاسخ را روی یخ بنویسید. پاسخی وجود ندارد.
بن بست در توسعه میدان نفتی یادآوران؛ چین هم از میادین نفتی ایران فاصله می‌گیرد
چهار سال پس از خروج شرکت چینی «سی. ان. پی. سی» از فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی، شرکت ساینوپک چین نیز رسما از ادامه توسعه میادین نفتی ایران، به‌ویژه یادآوران ایران منصرف شد. این خبر به طور رسمی اسفند سال گذشته منتشر شد، اما خیلی زودتر از این زمان آوازه خروج این شرکت بزرگ نفتی به گوش رسیده بود.
در بازار کیف و کفش خبری از مدرسه بازار نیست+ افزایش چند برابری تعرفه‌های گمرکی برای مواد اولیه کیف وکفش
سعید حیاتی، رئیس اتحادیه فروشندگان چرم و لوازم کفش و کیف تهران با بیان مطلب فوق بیان کرد: گرانی مواد اولیه، مالیات، نرخ دلار به این رکود دامن زده است. به تازگی تعرفه‌های گمرکی چند برابر شده و این باعث بالا رفتن قیمت تمام شده کیف و کفش شده است. وی وضعیت کسب وکار صنف خود را اینگونه توصیف کرد: اینک که درآستانه بازگشایی مدارس هستیم و در سال‌های پیش، قبل از اینکه شهریور ماه آغاز شود رونقی در بازار به وجود می‌آمد که به آن مدرسه بازار می‌گفتند. اما امسال با توجه به رکود بازار و گرانی‌های حاصل از تورم، خبری از رونق و مدرسه بازار نیست.
شکایت نوکیا به دلیل مونتاژ بدون مجوز موبایل‌هایش توسط یک شرکت ایرانی
نوکیا از شرکتی ایرانی که در یک سال اخیر گفته است موبایل‌های ساده نوکیا را داخل ایران مونتاژ می‌کند، شکایت کرده است. شرکت HMD Global در جریان شکایت خود در ایران تأکید کرده که نه خودش و نه شعبه چینی زیرمجموعه این شرکت موسوم به "HMD Mobile (Shenzhen) Limited" هیچ‌گونه ارتباطی با شرکتی که در ایران مدعی مونتاژ موبایل‌های نوکیا است ندارد و شرکت ایرانی، مجاز به تولید موبایل با برند نوکیا نیست.
بهره برداری یک سوم از جمعیت ۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۲۸ نفری زائران مرز‌های زمینی اربعین از اتوبوس
لجستیک اربعین در واقعیت امری ساده و متاسفانه در اجرا ، واقعیتی تاسف بار و پیچیده برای برخی از مثلا مدیران اجرایی است( شما بخوانید حقوق بگیرهای کم خاصیت اجرایی). وضعیت خروجی ها از مرزهای زمینی در حدود چهار میلیون نفر بوده و یک سوم این جمعیت از اتوبوس و مینی بوس ، استفاده می کنند. وضعیت تناوب بازگشت هم تقریبا مشخص است، پیدا کنید تعداد وسایل نقلیه عمومی مورد نیاز برای بازگشت زوار محترم را . منابع تامین وسایل نقلیه هم می تواند در طیفی از اتوبوس های دارای مالکیت خصوصی فعال در خطوط بین شهری، بخشی از ظرفیت ناوگان درون شهری، بخشی از ظرفیت ناوگان نظامی ، بخشی از ظرفیت ناوگان در اختیار دستگاه های دولتی و مواردی همانند باشد. بنظر شما با برنامه ریزی کانون گرا( انتقال متعهدانه زوار به نقاط کانونی و واسپاری ادامه مسیر مویرگی به خودشان) ،میزان زمین گیری زوار در مرزهای ورودی ،به چند ساعت تقلیل خواهد یافت. آقایان مدیران بالادست در زمان انتصاب، حداقل به سطح هوشی افراد منتصب شده هم خرده نگاهی داشته باشند. سربسته اما با درد ، عرض شد. باید خانواده ات با خستگی وافر در کف ترمینال های مهران، آواره باشند تا بفهمید از چه چیز صحبت می کنیم و چطور اهمال چند ریز و درشت نامدیر، کل حلاوت اربعین را به کام زوار تلخ می کند.
پیاده کردن مسافران فرودگاه امام در فرودگاه پیام کرج توسط هواپیمایی تابان
شرکت هواپیمایی تابان در اقدامی عجیب مسافران یک پرواز را بجای فرودگاه امام خمینی در فرودگاه پیام کرج پیاده کرد. وقتی مسافران به این اقدام اعتراض کردند، کادر پرواز که پاسخگو نبودند مجبور به پاسخگویی شدند و گفتند برای شما چه فرقی می‌کند؟
آقای وزیر کشور، تو کارشناس ایمنی معدن نیستی، از شما پیگیری علل وقوع مکرر حوادث منجر به فوت معدنکاران معدن طرزه را مطالبه گر هستیم
در گزارش قبل به لیست حوادث منجر به فوت و مصدومیت در معدن طرزه اشاره کردیم. توالی تکرار این حوادث واقعا جای سوال دارد. اینکه وزیر محترم کشور بدلیل اطلاعات احتمالا جهت داری که به ایشان داده اند، حادثه را به سطح یک رخداد غیرقابل اجتناب تقلیل داده اند، جای سوال دارد؟ چرا مکانیزم تشخیص وجود گاز و مکانیزم‌های پیشگیری درخصوص این معدن وجود نداشته یا متناسب با سطح حوادث این معدن نبوده است؟ (اگر بوده باشد که نباید، حوادث بشکل مکرر، رخ بدهند و شاهد فوت معدنکاران باشیم). آقای وزیر کشور، از شما انتظار و تقاضای تشکیل کارگروه تخصصی از اساتید دانشگاه، انجمن‌های علمی تخصصی (با همکاری شورای انجمن‌های علمی ایران) و کارشناسان رسمی قوه قضائیه می‌رود. لطفا از اظهار نظر‌های غیر عمیق و دفعی، پرهیز کنید.
عراق اراده‌ای برای اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر راه آهن شلمچه- بصره ندارد
محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: روز گذشته عملیات ساخت راه‌آهن شلمچه – بصره آغاز شد که البته در خاک ایران عمده اقدامات برای ساخت انجام شده، اما طرف عراقی اقدامات زیادی انجام نشده چراکه اساسا طرف عراقی اراده جدی برای انجام پروژه‌های عمرانی ندارد.
خط آهن افغانستان به زودی به بندر چابهار وصل می‌شود + جمع کنید این شیوه مدیریت پشمکی دولتی را
کشور را بوی تعفن وعده گرفته است و مدیر دولتی به نوعی مفت خوری گرایش پیدا کرده است. همه چیز شده، وعده درمانی و شعار گرایی و گنده گویی. عملکرد صفر و زیر صفر. در دیدار مقام‌های افغانستان و ایران میرشفیع، نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان، گفته که برای عملی‌شدن این پروژه، ایران کار روی خط آهن چابهار - زاهدان آغاز شده است. آقای میرشفیع، خودت بهتر از همه می‌دانی که با خط راه آهن کشیده شده با هزینه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان چه کردند. خودت بهتر می‌دانی که طالبان و بنیادگرایی خلیفه محور سیاسی شان، ریسک سرمایه گذاری برون مرزی را چقدر بالا می‌برد. خودت بهتر می‌دانی که صحبت‌های رد و بدل شده در مودبانه‌ترین حالت، شبیه تعارفات مجالس عید دیدنی است. چرا باید امری احتمالی و نزدیک به صفر، بصورت برنامه به خورد مردم داده شود؟ سناریو سازی و گیم تئوری برای توسعه میدان فنی- اقتصادی و دیپلماتیک- ژئوپلتیک، از الزامات اولیه این کار است که بعید بدانیم، شما الفبای ان را هم بخوبی بدانید؟ منتظر دریافت تو. ضیحات روشنگرانه حضرتعالی هستیم.
بارج ۷ هزار تنی در بندرگاه چندمنظوره خمیر پهلودهی شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند بارج به ظرفیت هفت هزار تن در بندرگاه چندمنظوره خمیر خبر داد و گفت: اسکه این بندرگاه جدیدالاحداث ظرفیت پذیرش شناور با آبخور ۶.۵ را داراست.
کلنگ‌زنی پروژه‌ها بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است
معاون اول رئیس جمهور دستور داد که کلنگ هیچ پروژه‌ای بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست به زمین نخورد.محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور طی نامه‌ای دستور داد که کلنگ‌زنی پروژه‌ها بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست فاقد اعتبار است.
برنامه ریزی و اقدام برای چند پرتاب ماهواره به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین توسط متخصصان ایرانی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت، طی ۲ سال گذشته از عمر دولت سیزدهم ۷ بار ماهواره‌های علمی ـ تحقیقاتی را به فضا پرتاب کرده و در مدار زمین قرار داده‌ایم و برنامه ما چند پرتاب دیگر به مدار ۶۰۰ کیلومتری زمین است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور ، مشخصات ، سال ساخت و تاریخ ورود ۶۰ هواپیمای جدید وارد شده به کشور را منتشر کند
رییس سازمان هواپیمایی از افزایش تعداد هواپیما‌های فعال به ۲۵۰ فروند تا پایان سال خبر داد و گفت، در طول ۲۰ ماه گذشته ۶۰ فروند هواپیما به کشور وارد شده که ۳۰ فروند از این هواپیما‌ها تاکنون عملیاتی شده است. وفق قانون از ریاست محترم سازمان هواپیمایی کشوری درخواست می‌گردد که مشخصات، سال ساخت و تاریخ ورود ۶۰ هواپیمایی جدید ادعایی وارد شده به کشور را منتشر کند. جناب ایشان مستحضر هستند که در صورت کم توجهی می‌توان با نامه نگاری رسمی و ارایه فرصت ده روزه کاری، مجددا درخواست را تکرار نمود و یا ثبت سامانه شفافیت کرد. می‌توان جریان را از طریق نهاد‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی دنباله گیری کرد. ان شاالله حساسیت لازم حقوقی به چهار حوزه ترک فعل، قصور، تقصیر و اهمال هم دارند. بار‌ها درباره فاصله گرفتن از غلو به مدیران عزیز هشدار داده ایم. در خصوص ریاست محترم سازمان هواپیمایی نیز، هشدار‌هایی درخصوص ادعای ایشان درباره توان ساخت هواپیمای مسافربری داخلی، تامین موتور بومی و اویونیک، قبلا داده شده است. لازم به توضیح است که ادعای محرمانه بودن اطلاعات درخواستی بدلیل ثبت کلیه نقل و انتقالات در سازمان جهانی هواپیمایی و ثبت پرواز‌ها در فلای ۲۴، مردود خواهد بود.
وزیر ارتباطات: اطلاع ندارم پول فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود
وزیر ارتباطات اطلاع ندارند پول فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود یا مصلحت نمی‌دانند حرف بزنند؟
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدعی شده که قانون مشخصی در کشور برای مقابله با تولیدکنندگان فیلترشکن وجود ندارد و وزارت ارتباطات اطلاع ندارد که درآمد‌های حاصل از فروش فیلترشکن‌ها به چه کسانی می‌رسد. محض اطلاع ایشان عرض می کنم که تجارب vpn فروش ها را مرور کنید به سر خط می رسید. دستیابی به این گروه هم کار چندان سختی نیست. آقای وزیر ، متاسفیم برای نمایندگانی به شما رای دادند و متاسفیم برای شمایی که وزارت را پذیرفتید و متاسفیم برای خودمان که وزیری در وزن شما داریم. اما یک بشارت را هم از ما داشته باشید که سربازان علی در گام دوم انقلاب، این داستان ها را تمام می کنند. توصیه می کنیم درباره سربازان علی هم اندکی کسب اطلاع کنید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران:
پس از ۱۱ سال تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز یا کیان تایر
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از موافقت سران قوا برای تعیین تکلیف کارخانه لاستیک البرز (کیان تایر) با مدیریت استاندار تهران پس از 11 سال خبر داد.
روایتی تلخ از بی تدبیری دولت؛
پتروشیمی مسجد سلیمان هم تعطیل شد!
گاز پتروشیمی مسجد سلیمان با داشتن ۳ هزار نیروی مستقیم و غیرمستقیم از اواخر هفته گذشته تا کنون قطع شده؛ خیلی ساده است این خبرِ کوتاه، اما بدین معنی است که با این اتفاق، دست ایران از روزانه یک میلیون دلار ارز ناشی از صادرات این پتروشیمی آنهم در جنگ اقتصادی کشور قطع شده است!
نظرات منتشره: ۱ نظرات غیر قابل انتشار: ۰   درصف انتشار: ۰
مدیرعامل منطقه ویژه فرودگاه پیام اعلام کرد:
تولید یک‌میلیون گوشی تلفن همراه تا پایان سال جاری
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام گفت: قرار است تا پایان سال یک میلیون گوشی در این منطقه تولید شود. قنبر پور گفت: تولید گوشی تلفن همراه یکی از پروژه‌های است که از دولت گذشته آغاز شده، ۱۳ شرکت خصوصی برای احداث خط تولید خود در این منطقه به ما مراجعه کردند که از این تعداد دو مجموعه به بهره‌برداری رسیده‌اند.
تولید موبایل بومی هدر دادن وقت، سرمایه و انرژی مملکت است + چرا باید کالایی را مونتاژ کنیم که در آن مزیتی نداریم؟!
عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران تولید گوشی‌های بومی را در شرایطی که تکنولوژی آن در داخل وجود ندارد را هدر دادن وقت، سرمایه و انرژی مملکت دانست و گفت نباید مسیرهای قبلی را مجدد تکرار کنیم.
پشت‌پرده تغییرات در پتروشیمی مروارید چیست؟
طی روز‌های گذشته با ایجاد یک جنگ رسانه‌ای و تایید و رد حضور آقای معاون صندوق در پتروشیمی مروارید به عنوان رئیس هیات مدیره، فضای منفی بر پتروشیمی مروارید حاکم شده و قطعا ادامه این روند و احساس محکم نبودن جایگاه مدیرعامل فعلی دراین پتروشیمی می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به این شرکت وارد سازد.
تائید حذف عایق بین کف صندوق و اگزوز در ساینا توسط سایپا + پیشنهاد تحویل ارابه با قیمت مرسدس بنز؟
تصاویر منتشر شده از طرف خریداران خودروهای سایپا نشان می‌دهد که ماجرای حذف آپشن‌های ساینا توسط سایپا حقیقت دارد و دومین خودروساز دولتی، یک قطعه مهم را از روی این خودرو حذف کرده است. پس از انتشار این تصاویر رییس سازمان ملی استاندارد گفت: تولید خودروی ساینای دوگانه سوز بدون عایق منبع اگزوز تخلف محرز بود و ما با شرکت بازرسی ناظر بر تولید نیز برخورد کردیم. پیشنهاد ما این است که حالا که بحث نظارت موثره دارای بی درو پیکری است، ارابه اسبی را تحویل خریدار داده و قیمت مرسدس بنز را مطالبه کنند؟
یادداشت و دیدگاه ها
طنز و کاریکاتور
گفتگو و گزارش
معدن طرزه یا  کارگاه آدم کشی ؟ چه کسی مسئول توالی تکراری حوادث مرگبار است ؟
تکرار مکرر تراژدی مرگ در معادن طرزه و لال بودگی مسئولان:
فولاد را هم می توان کشت ، با قوانین کیلویی و کشکی تا انحصار و رانت شرکت های دولتی
چالش های فولادی ها از نگاه رضوی، عضو انجمن نوردکاران فولاد ایران:
عزت اله نوازنی، رئیس اتحادیه ماشین ساز و فلزتراش تهران:
یک دهه افول کارگاه‌های تراشکاری و سیاست‌های توسعه‌ای پر ابهام؟
نقد و بررسی
صادرات سنگ متوقف شد؟
شروط صادرات محور شدن ماده خام؛
سراب صادرات گاز
دکتر هاشم اورعی:
وبلاگستان
خواندنیها -دانستنیها
نظرسنجی در شعار سال
تا چه حدی از عملکرد وزارت صنعت،معدن و تجارت، راضی هستید؟
هیچ
کم
متوسط
زیاد
نظرات وگلایه ها
شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها
نکته ها و گاف ها
ICT،های،بیو،نانو،تجهییزات
اصناف،اتحادیه،تشکل ها
ابنیه،راه،خودرو،حمل و نقل
نفت،انرژی،برق