شعارسال: با وجود آنکه براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه خدمت محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی، ممنوع است ولی باز شاهد تماسهای تلفنی مزاحم تبلیغاتی هستیم. رگولاتوری در این مصوبه خود، محتوای صوتی ارزشافزوده تبلیغاتی را اینطور تعریف کرده است: محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال میشود. در بخش از ماده ۲ این مصوبه گفته شده است دارندگان پروانه موظف هستند سامانه تشخیص تماسهای محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را برابر ضوابط ابلاغی سازمان راه اندازی و از راهیابی این گونه تماسها در شبکه خود ممانعت کنند.
سوال اینجاست که این حجم کثافت بازیهای تبلیغاتی و افزایش شدید نارضایتی عمومی در کنار بی عملی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی، چه معنایی دارد؟ آیا با فساد مدیریتی و زد و بندهای پشت پرده مواجه هستیم یا با انواع تخلفات مدیریتی در طیفی از قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال روبهرو میباشیم؟
وزیر ارتباطات اخیرا وعده داده که ️ موضوع تماسهای تبلیغاتی و ناشناس را به طور ویژه پیگیری میکنیم. به نظر شما این وعده را هم مثل خیلی از وعدهها میبایست روی یخ نوشت یا شاهد برخورد با کثافت کاریهای تبلیغات تلفنی خواهیم بود؟
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون